Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 18:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 dec, 2008 23:32 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Bijna vergeten:

Zou ik (1 van) de flaps ook alu kunnen maken?


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 0:38 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Nu ik toch bezig ben kan ik hier gelijk wel een foto'tje neergooien:

Afbeelding

Ziet er al een stuk levendiger uit met die staartband of niet?

De staartband zit er net op en is nog doorweekt met Micro sol.
De tape onder de vleugeltip is voor een van de bare metal panelen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 0:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 feb, 2008 18:20 pm
Berichten: 591
Woonplaats: Milsbeek
Juggernaut schreef:
Bijna vergeten:

Zou ik (1 van) de flaps ook alu kunnen maken?


Danny


Hi Danny,

De flaps waren gewoon geschilderd, een sectie van de onderzijde van de vleugel was NMF. Het extra kenteken onder de vleugel aan het eind van de oorlog was geen wet van Meden en Perzen, als jouw referentie zegt volledig geschilderd moet je daar van uitgaan. research is een must daar de Luftwaffe qua kleur vaak volledig los ging en de meest rare en gave schema´s te zien waren. De geel wit geel combinatie die de Dora op het plaatje voert is de kleurcode van JG2 en werd gevoerd van of oktober 1944 of vanaf januari 1945, de geleerden zijn daar nog niet uit. De strepen die jij erop zet zijn van JG301 en werden gevoerd vanaf januari 1945. De neus en de propellorkop hadden ook vaak een kleur en dit had ook te maken met de eenheid waar ze in vlogen. Op zich een interessant onderwerp. Maar goed het komt er dus op neer dat je of klakkeloos de doos volgt of gaat zoeken naar het toestel wat je wilt gaan maken.

Rick.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 1:29 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Rick Martens schreef:
Juggernaut schreef:
Bijna vergeten:

Zou ik (1 van) de flaps ook alu kunnen maken?


Danny


Hi Danny,

De flaps waren gewoon geschilderd, een sectie van de onderzijde van de vleugel was NMF. Het extra kenteken onder de vleugel aan het eind van de oorlog was geen wet van Meden en Perzen, als jouw referentie zegt volledig geschilderd moet je daar van uitgaan. research is een must daar de Luftwaffe qua kleur vaak volledig los ging en de meest rare en gave schema´s te zien waren. De geel wit geel combinatie die de Dora op het plaatje voert is de kleurcode van JG2 en werd gevoerd van of oktober 1944 of vanaf januari 1945, de geleerden zijn daar nog niet uit. De strepen die jij erop zet zijn van JG301 en werden gevoerd vanaf januari 1945. De neus en de propellorkop hadden ook vaak een kleur en dit had ook te maken met de eenheid waar ze in vlogen. Op zich een interessant onderwerp. Maar goed het komt er dus op neer dat je of klakkeloos de doos volgt of gaat zoeken naar het toestel wat je wilt gaan maken.

Rick.


In det kees laat ik de panelen gewoon blauw, omdat ik geen Fw's van JG 301 heb gezien met NMF.
Verder vraag ik me af of er een alternatief is voor de staartband voor het geval dat hij niet strak opdroogt.

Om nog even terug te komen op het chippen, ik was wel van plan om de vergrendelingclips van de diverse luiken een beetje te chippen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 10:23 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Hoi Danny,

heb je al wat meer foto's? Die ene is ook maar karig. En kan je hem eens naast je ander FW zetten?

Groet,
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Juggernaut schreef:
...
Verder vraag ik me af of er een alternatief is voor de staartband voor het geval dat hij niet strak opdroogt...


Goed afplakken, primen! en spuiten.

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 11:52 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Eelcog schreef:
Hoi Danny,

heb je al wat meer foto's? Die ene is ook maar karig. En kan je hem eens naast je ander FW zetten?

Groet,
Eelco


Ik zal wat meer foto's plaatsen als ik terug ben van het postkantoor, moet even een Spit naar Belgie sturen. :wink:

[Edit] m'n andere FW is 1/72 dus ik weet niet of dat een mooie foto wordt. :oops:

Hier zijn nog wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 21:25 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Zo, ik ben weer wat verder gegaan met de D-9.
De staartband heb ik er af gehaald met Tamiya tape, en het toestel is helemaal ingepakt (behalve de plek van de staartband dan :wink:) met afdekfolie:
Afbeelding


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jan, 2009 13:51 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Na een mooie dag gezocht te hebben om de staartband te spuiten ben ik vandaag toch maar weer verder gegaan met de Dora.

De gele band komt er laagje na laagje op, ik heb er nu 2 dunne lagen op zitten en ik denk dat ik nog 1 of 2 laagjes nodig heb.
Als die erop zitten zal ik een foto maken en plaatsen.

Als de gele verf dan droog is ga ik afplakken voor de rode band, maar dat komt een andere dag.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jan, 2009 14:49 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Hoi Danny,

ik heb enkele updates gemist zie ik nu! :?
Maar het is slim dat je die decals eraf hebt gehaald want ze zaten inderdaad niet zo lekker. Ik ben momenteel bezig met een Bf109, de Fw ligt nog in de kast (samen met 14 andere vliegtuigjes...)

Grt
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement