Rick Martens schreef:
Danny, let op!!
Als je een late Dora maakt zijn is de onderkant een gedeelte NMF, dit kwam omdat van de Dora en alle andere versies aan het eind van de oorlog op zoveel plekken tegelijk diverse onderdelen werden gemaakt dat het logistiek gezien vrij lastig werd om alles geverfd aan te leveren, bovendien had verven niet echt meer de priopiteit voor sommige gedeeltes.
De mijne krijgt 'Defense of the third Reich' banden (1945) op de staart, dus zal ik een aantal panels een alu laagje geven.
Citaat:
Verder moet je in de gaten houden dat de late versies een extra kenteken onder de vleugel hadden, zoals een gele v maar ik heb ook rood/wit gestreepte gezien, Molders circus gebruikt om de vliegvelden van de Me262 te beschermen tijdens het opstijgen en landen van de jets.
In mijn handleiding staat niets van een extra kenteken maar eerder genoemde staartband loopt helemaal rond. Telt dit ook mee?
Citaat:
Voor wat betreft het chippen. De propellor was van hout, niet doen dus. Veder als je foto's bekijkt is de kwaliteit van de verf best wel goed, dus doe niet te veel.
De prop had ik al gechipt, maar dit is eenvoudig weg te werken, en zal ik rekening hoeden met de goede verfkwaliteit en zal ik het chippen beperkt houden.
Ik waardeer deze informatie zeer, zeker omdat ik altijd wel probeer een historisch correct toestel neer te zetten.
Nogmaals bedankt!
Danny