Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu zo 20 apr, 2025 5:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bo-105C 1/72 KLAAR
BerichtGeplaatst: wo 05 nov, 2008 0:06 am 
Brouwer

Vandaag maar eens aan dit kitje van Airfix begonnen. De meningen zijn een beetje verdeeld; sommige mensen zeggen dat het er eentje uit 1976 is, maar aan de binnenkant van de romp vinden we het jaartal 1978. Anyway, oud is oud. Maar daarom niet minder leuk om eens te bouwen.

Voor hen die niet weten wat ik bedoel, het gaat hierom:

Afbeelding

Het is de bedoeling dat hieruit dit gaat ontstaan:

Afbeelding
bron:zap16

Er moet wel het een en ander gebeuren. Het interieur moet wat worden opgeleukt en ook de decals zijn weer eens niet vanzelfsprekend, maar goed. Wordt vervolgd.[/b]

Laatst bijgewerkt door ErikZTM op za 29 nov, 2008 8:13 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 nov, 2008 0:29 am 
Brouwer

Dat is een mooie.
Staat bij mij ook nog op de verlanglijst.
Ben benieuwd wat je er van brouwt,Succes.

Richard

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 nov, 2008 9:58 am 
Brouwer

Ik vond de 1:48 versie al klein :shock: zal wel niet veel van over blijven in deze schaal denk ik?
Wel een grappig dingetje. Ga je een zijdeurtje open zetten?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 nov, 2008 11:47 am 
Brouwer

Het is de bedoeling dat er twee deurtjes open gaan aan 1 kant. maar als dat niet lukt zaag ik alleen een voordeur uit. Die zitten er helaas niet los in.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 nov, 2008 13:54 pm 
Brouwer

Leuk modelletje, hetzelfde kitje ooit eens gebouwd (1:72). Jammergenoeg heb ik de Duitse versie gemaakt. Gelukkig een 1:48 model weten te scoren (Fujimi) met decals voor een Nederlandse uitvoering (ik meende de B-37).

Denk erom als je deurtjes open zet, dat het plastic erg dik is. Zou je het omrekenen, dan zou je flinke gepantserde deuren hebben van zo'n 7 cm staal :D :D

Hier en daar wat extra antennes, mooi driekleur schema --> moet een succes worden. In Soesterberg staat er één, dus genoeg referentiemateriaal te scoren.

René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 nov, 2008 19:09 pm 
Brouwer

Gisteren even een half uurtje foto's gemaakt in het MLM. Een vriendelijke meneer heeft de deur open gemaakt zodat ik wat details van binnenuit kon fotograferen. Het standaardinterieur in de kit is een luxe-uitvoering; de KLu Bolkow vliegers hadden toch wat minder luxe, en de passagiers ook.

Afbeelding

Dus er moet wat detail verwijderd worden en wat nieuw worden toegevoegd. Op bijgaand plaatje de originele onderplaat, waarvan de achterste helft is vervangen door een plaatje zonder bank. Ook zijn de bevestigingen van de voorstoelen vervangen door rails en is het frame van de achterbank klaar. Dit wordt later bekleed met papier als zitting. De achterwand bevatte ook luxe rugleuningen, en miste de quilting die er in het echt wel op zit. Dus een nieuwe achterwand. Je ziet ook een mislukt exemplaar.
Later maar weer verder, nu eerst aan het werk.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 nov, 2008 21:17 pm 
Brouwer

ik heb zelf de 1:32 kit van Revell liggen.
Blijkt dat ook daar stoelen in zitten en ook een gladde achterwand, dus ook daar zal zelf gepruts moeten worden.

Dus mocht je nog meer interieur foto's willen delen dan graag. :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 nov, 2008 10:22 am 
Brouwer

Ik zet ze wel even in het referentieverhaal denk ik. Dat onderwerpje van al die foto's. Merkwaardig genoeg vind je op het www rustig een complete walkaround van de Hiller uit het MLM, maar niets van de Bolkow.

Ik heb overigens alleen die delen gefotografeerd die afwijken van de reguliere standaard-kit. Dus de extra bulten enzo.

Maar kijk even bij dat onderwerpje vanmiddag, dan staan ze erop. Nu eerst even naar bed.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 nov, 2008 18:19 pm 
Brouwer

Ik heb net de 36 detailfoto's hier neergezet:

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=379277#379277

Misschien doet een goed voorbeeld goed volgen. Ik heb het dan niet over mijn fotografische kwaliteiten, maar detailfoto's van KLu-kisten zijn bij mij in elk geval altijd welkom!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 22:48 pm 
Brouwer

Ben weer even verder gegaan aan het interieur. De bankbekleding achterin is masking tape, uitgesneden zodat het frame zichtbaar blijft in de hoeken. Ook heb ik de rechterromp verzaagd zodat ik de deuren aan die kant open kan zetten. Het geheel is nu zo dun dat je er bijna doorheen kunt kijken. Deurtjes moeten open omdat het zonde van al dat werk is aan de binnenkant als je het daarna niet kunt zien. Dus moest er ook een nieuwe "a-stijl" gemaakt worden, die de curve van de vooruit moest volgen. Dat viel niet mee, maar is wel gelukt:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]