Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 10:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Tja, als je Tjopper Bob als buurman hebt dan kan het niet anders dan dat je vroeg of laat ook een helecopter wilt gaan bouwen. Ondanks dat moet ik ook wel zeggen dat deze super grote heli al maanden naar me stond te lonken, af en toe moest ik even kijken en de grote rompdelen in m'n hand houden. Vinden jullie dat ook zo'n leuk onderdeel van je hobby? in dozen snuffelen en fantaseren over welk schema je straks wilt gaan bouwen? Dus na m'n Sea Venom ga ik nog zo'n lelijkerd bouwen, want lelijk is hij, en dat maakt deze heli juist ook zo mooi toch?!

wat ik wel weer jammer vind is dat eduard gekomen is met een detail setje voor deze doos. dus loop ik te peinzen: "wel of geen detail set, wel of geen detail set" toch denk ik dat een detailset niet zoveel toevoegt omdat de cockpit dicht is.

muy bien, deze kit heb ik van een 'verzamelaar' overgenomen die geen ruimte meer had, en hij heeft alle onderdeetljes uit de spue's geknipt om ruimte te besparen, kun je nagaan hoeveel dozen hij wel niet had haha. ik kan dus geen nette overzicht foto laten zien van de inhoud van de doos.

De bedoeling is weer dat het een relatief snelle bouw wordt.

hier een mooi filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=3r9lHwH9src

de Heli heeft 4 man nodig voor de bediening, en daardoor is er een heel aparte cockpit lay out
Afbeelding

dit zal ongeveer de kleurenschema worden, maar dan met wat meer verbleekte kleuren zoals ik Russische heli's heb gezien in het museum bij Berlijn
Afbeelding

euhmmmmm de doos inhoud dus:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Jelle op zo 01 aug, 2010 14:03 pm, in totaal 9 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 11:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Ja! Da's een aardig monster wat je daar hebt

alleen onbegrijpelijk dat iemand alle onderdeeltjes uit de gietramen knipt, alleen al voor opslag, ik ben nu al de weg kwijt zeg maar, met betrekking tot wat onderdeeltje nou wat is!

Veel succes in ieder geval, en, wat betreft de Eduard set, ik zeg doen! (ik vind het altijd geweldige aanvullingen op de kits)

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Nielsdol schreef:
Ja! Da's een aardig monster wat je daar hebt

alleen onbegrijpelijk dat iemand alle onderdeeltjes uit de gietramen knipt, alleen al voor opslag, ik ben nu al de weg kwijt zeg maar, met betrekking tot wat onderdeeltje nou wat is!

Veel succes in ieder geval, en, wat betreft de Eduard set, ik zeg doen! (ik vind het altijd geweldige aanvullingen op de kits)

Groetjes
Niels


'k heb zelfs een trumpetter doos van 'm overgenomen (voor heel weinig geld) met tegen de 800 onderdeeltjes aan, allemaal uitgeknipt en in een plastic zakje gestopt echt een zoekplaatje dus! :brouw:

Begemot, een site in rusland heeft een geweldige decalscheet te koop, je kunt 10 opties kiezen, burger en millitair. ik kan zelfs een Mexicaanse mi-26 bouwen!! http://www.begemotdecals.ru/showpos.php ... ic=1&id=57

Als ik de centen had zou ik er en BIG ED bijkopen en de uitgebreide decals set, maar we hebben bijna 3 kinderen, een koophuis en allebei een parttime baan, als ik iets extra's wil moet ik ervoor sparen ;) en dan kan ik pas over 1 maand of 2 bezig met deze mooie bouw!

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hal(l)o, wat een bak(beest).

Goed bezig Jelle, mijn aandacht heb je. Zoals je weet, heb ik ook deze (Revell). Dus als je er met een onderdeeltje niet uit komt, wil ik je graag eens een keer helpen.

Kreeg laatst een linkje van Arjen van iemand die had een aantal (ca 70) detailfoto's gemaakt van een (museum)kist. Ik zou zeggen, kom maar even langs met een USB-stick.

Heb ooit op Bierset zo'n bak (van Skytech) in het echt gezien. IMPOSANT !!

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 13:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Als ik in elke kit een Big Ed ga gooien ben ik ook zo arm! maar gelukkig hebben ze van die losse cockpit setjes tegenwoordig, die vinnik echt geweldig! maar ja, knip moet het wel toelaten natuurlijk!

Succes in ieder geval dus

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 apr, 2010 0:03 am
Berichten: 111
Gaaf bakbeest heb je daar. Veel succes met het brouwen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Das toevallig, ik heb 2 weken terug de heruitgave van Revell naar binnen gesjouwd (origineel van Zvezda toch?), en heb daarna 3 setjes eduard besteld en binnen gekregen. 1 setje exterieur, 1 setje laadruimte en 1 setje cockpit. Maar wat blijkt, bij het setje van de laadruimte zit ook de cockpit. De cockpit heb ik nu dus dubbel!... Misschien heb je interesse?
Ik heb ook eens gekeken bij Begemot, alleen kon ik niet direct bij hun bestellen, dan moest ik maar contact opnemen met de importeur (LHS?). Ik heb ook die gringo op het oog :)
Als je nog wat foto's zoekt van onderdelen in een gietraam of andere dingen wilt weten die misschien wat lastig te vinden zijn op de manier waarop de jouwe is verpakt... :)
Ik vind het wel een enorm gave bak hoor... hebeens een foto gezien geloof ik of het was laatst op discovery dat er een chinook onder hing, en die viel echt in het niet... gaaf hoor... :)

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 17:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
vet!
dikke bakken hebben die russen ook hè.
en wat een afmetingen :wink:
ik ben zelf ooit nog is van plan de 1/32 hind van trumpeter te maken :brouw:
succes ermee!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 17:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Milt79 schreef:
(origineel van Zvezda toch?),


Klopt :) kon kiezen, de orginele Revell of de Zvezda bij mijn lokale hobbyboer.... de Revell was 2,50 goedkoper, en, we blijven een Hollander he :D

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jun, 2010 17:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Schitterende bak, heb em hier ook liggen te wachten op betere tijden.
Mocht je willen dan kan ik de sprues voor je op de foto zetten mocht dat het zoeken wat makkelijker maken.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement