Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2007 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Klasse Robin, je hebt een zéér mooie klus geklaard met de spandraden. Zal wel lastig worden om de roundels er op te krijgen terwijl je de "control horns" al van spandraden hebt voorzien. Daar heb ik zelf een andere methode voor: eerste roundel er op, control horns monteren op de decal en dan dun ijzerdraad voor deze kabels. Je zult de nu haast open moeten snijden en voorzichtig tegen elkaar plakken rondom kabel en control horn.

Verder lijkt het me erg lastig om nu nog tussen de vleugels de parket plus te moeten spuiten, kom je toch in de war met de spandraden tussen de vleugels?

Nog één ding: vroege uitvoering van de Strutter waren voorzien van kijkgaten op de bovenvleugel. Daar zat transparante bekleding. Op de kit zie je duidelijk het reliëf op de bovenvleugel. Echter de jouwe zal deze kijkgaten niet hebben, maar dan moet je dat reliëf ook niet meer zien.

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2007 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Knap hoe je dat spinnenweb van kabels verwerkt hebt.


Dankjewel voor je positieve reactie! :)

Nico, jij ook bedankt! Met die decals zie ik het wel goedkomen. Het is niet de eerste keer dat ik ga knippen in decals en tot nu toe is zoiets altijd goed gegaan.

Tussen de vleugels hoeven geen decals te komen, het is dus ook niet noodzakelijk om daar parket plus te spuiten. Uiteraard lak ik hem na de decals nog mat af. Daarna ben ik van plan te verweren met pigmenten, en dat gaat alleen op een mat oppervlak...

Die kijkgaten, tjah niet zoveel meer aan te doen. Ik had besloten er gewoon overheen te spuiten om verdere moeilijkheden( lees: teleurstellingen) te voorkomen. Ik ga er nu niets meer aan doen.

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2007 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
De glanslaag ligt erop en de decals zijn geplakt!

Afbeelding

De glanslaag is Parket Plus. Je merkt tijdens het spuiten toch wel dat het geen echte lak is. Waarschijnlijk is dit de laatste keer dat ik het gebruik want gewone lak vind ik veel prettiger. De glans valt me ook iets tegen.

Afbeelding

De decals maken het geheel een stuk kleuriger. De staart moet duidelijk nog bijgetipt worden met verf. Over het algemeen waren de decals niet echt goed. Ze hadden de neiging te scheuren en de witte gedeelten hebben heleboel kleine scheurtjes.

Volgensde stap is de staart een beetje bijverven en dan een laagje mat erover!

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2007 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Vandaag heb ik over het hele model een laag mat aangebracht. Hiervoor had ik acryl matlak van modelmaster. Ik moet zeggen, het aanbrengen met de airbrush heeft mij niet overtuigd. Het kan misschien aan mijn verdunning liggen, maar ik heb het niet dikker/dunner dan normaal gedaan. Er kwamen witte vlekken op mijn model (het spul is ook wit in het potje). Na het drogen waren deze gelukkig weggetrokken, maar het matte effect valt mij tegen. Met enamel krijg ik het veel matter.

Tijdens het spuiten bleek ook maar weer hoe waardeloos de decals zijn. De luchtstraal van de airbrush blaasde zo de blauw-witte band eraf. Ik heb geprobeerd deze zo goed mogelijk terug te plaatsen... was erg lastig.

Nadat hij droog was (acryl droogt wel lekker snel :D ) de propeller erop gelijmd en lekker aan de slag gegaan met pigmentjes. Hierdoor is hij toch wat opgefleurt.

Maar dat betekend wel dat hij nu af is! :D Voor nu moeten jullie je even vermaken met dit ene fotootjes, maar morgen zal ik in het zonlicht even een fotoshoot maken.

Afbeelding

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2007 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 15:05 pm
Berichten: 1363
Woonplaats: Brussel (BE)
ziet er alvast op deze foto prima uit,
moooie job die je gedaan hebt aan de spandraden!

_________________
Bouw... ? Brouw zeg ik u, BROUW! @ Monogram F-18A Hornet
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2007 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik ben benieuwd naar de foto's morgen. Ik zie trouwens ineens dat je de onderste boven gemonteerd hebt. Dat kleine tuitje vooran moet aan beneden.

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2007 14:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Je bedoeld de mitrailleur...?? :oops:

Dat kan denk ik nog wel veranderd worden...

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2007 14:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Jeetje woord weggevallen. inderdaad de Vickers mitraileur.

groetjes, nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2007 16:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Hup, mitrailleurtje omgedraaid en gelijk wat foto's gemaakt van het eindresultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ten eerste wil ik Nico (kitboy) hartelijk bedanken voor deze kit. Het was erg leuk om eens een dubbeldekkertje met draadjes te brouwen. De spandraadjes zijn een vak apart en dat merk je toch als je ermee bezig bent. Voor zo'n eerste keer denk ik dat ik wel aardig geslaagd ben. Een tweede belangrijk punt voor mij was de acrylverf. Ik vind dit nog niet helemaal je van het. De dekking vind ik eigenlijk gewoon niet goed genoeg. In de airbrush is het wel apart maar ik denk dat als ik hiermee even oefen dat het al snel beter zal gaan. Parket plus zal ik nooit meer gebruiken als blanke lak, geef mij maar echte lak! Volgende modelletje wordt wel weer gewoon met mijn oude vertrouwde enamels.

Dan de kit zelf. Qua details is hij prima in orde. Het meegeleverde Photo etched raampje voorziet is de kleinere details. Het lastigste aan deze kit is dat de grotere delen uit doorzichtig plastic bestaan. Na een paar uurtjes werken hiermee wordt je knettergek. :mrgreen: De rompdelen hebben geen pinnetjes-putjes verbinding dus goed oppassen met verlijmen. Verder zijn de grijsplastic delen erg zacht. Bij de struts en het landigsgestel moet je dus goed oppassen want dit zijn dunne delen. Tenslotte de decals, deze plakken slecht en scheuren snel. Ik weet niet of dit bij alle Roden kits hetzelfde is, maar ik vond het een grote tegenvaller. De rest van de kit is namelijk prima.

Zo, eindelijk weer ik lange tijd wat afgebouwd. Lang leve de vakantie!

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2007 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Dat doorzichtige plastic was toentertijd een experiment van Roden. Ze hebben dat alleen gedaan bij deze Strutter. Er kwam op diverse reviews erg veel negatief commentaar hierop en ze zijn er meteen vanaf gestapt. Ook deze Strutter werd al vrij snel verkocht met "gewoon" plastic. Ik wil zelf vrij snel de twee zitter gaan bouwen, die heeft helaas ook nog het doorzichtige plastic.

Roden is berucht om zijn slechte decals, hoewel er de laatste tijd ietwat verbeterd is.

Verder is het een mooi model geworden, eentje waar je trots op mag zijn. Nu die af is kan je je weer eens lekker concentreren op iets met een straalmotor (neem ik aan :wink: ).

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement