Hey Kay-Jay,
het ziet ernaar uit dat je me nèt ff voor bent. Ik heb deze rakker eveneens op de desk liggen.
Ik begrijp dat je met het openen van den doosch aangenaam verrast werd. Ziet er allemaal niet slecht uit, edoch.....
Even een paar kleine tips betreffende zaken waar ik reeds tegenaan ben gelopen;
1) Besteed even extra aandacht aan het schoonmaken van de diverse onderdelen. Bijna alle onderdelen zijn voorzien van een vervelende on-definieerbare "flash-rand" / "off-set moulding". Juist door de "off-set moulding" word het een beetje lastig om te bepalen wat & hoeveel je precies aan "overtollig" materiaal dient weg te halen...
2) Juist door puntje "1)" adviseer ik je om de cockpit-onderdelen veelvuldig te "dry-fitten" zodat de samengestelde cockpit goed in de romp past. Niets spannends maar wel de moeite waard om even aandacht aan te besteden.
3) Het idee van de spanten lijkt geweldig goed te zijn bedacht maar "passen"... Dat is dus een "Full Negative !!!" Ik raad je aan om het spant "A6" los te knippen van de cirkel-vormige motor-spanten. Op die manier verkrijg je 3 losse onderdelen welke je keurig netjes separaat kunt bevestigen en (nog veel belangrijker) goed kunt uitlijnen.
4) Besteed verschrikkelijk veel aandacht aan het schoonmaken van de diverse MLG-onderdelen. Met name de diverse onderdelen voor de wielbakken dienen goed schoon gemaakt te worden; wederom een verwijzing naar puntje "1)". Daarnaast raad ik je aan om alles eerst even met houtlijm vast te zetten en daarna even goed te kijken of je de vleugel boven- en onder-zijde goed zou kunnen verlijmen. Doe je dit niet dan garandeer ik je erg veel vijl- en schuur-plezier om het allemaal netjes passend te krijgen. "
Don't ask..."
5) Check de horizontale stabilo's (C1, C2, C3 & C4). Eventjes dry-fitten en je bemerkt al snel dat er sprake is van een "short-shot moulding"...

(Stukje plastic-card en de zaak in vorm schuren.

)
6) Motor-inlaten: Dry-fit, Dry-fit, Dry-fit...!!!
7) Speed-brakes (E31, E32, E33 & E34). Deze dienen dunner geschuurd te worden om ze goed te laten passen indien je ze in gesloten positie wenst te verlijmen.

Gun-bay covers: nèt een fractie te klein en dus iets groter maken met een "shim-randje" plastic-card om het allemaal netjes te laten passen indien je deze in gesloten positie wenst aan te brengen...
9) Samenstellen "nose gear": Dry-fit, Dry-fit, Dry-fit...!!! Je zult zien dat je onderdeel D21 "geforceerd" dient te verlijmen.
10) Check eveneens even de naad van de romp aan de onderzijde. AIRFUCKS heeft hier gekozen om deze naad "versprongen" aan te brengen...
What the sh*t were they thinking...!!!
Voor de rest laat ik je fijn verrassen door AIRFUCKS anders is de lol er helemaal vanaf.
Verder een prima kitje hoor ! Mmmhhhh...

Gelukkig beschik je over meer dan voldoende skill's om deze rakker samen te smeden. Veel plezier.
Maar Ruudje toch... Dat hoort nu eenmaal allemaal bij modelbouwen !Nee jongens: het heet modelbouw en niet model-beeldhouwen of model-boutseren...!!!
En tot slot de grootste grap:
Ik heb dan ook nog twee van deze bagger-dozen op de werktafel liggen... Pffftttt...
Gr. Ruud.