Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 3:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 32  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 aug, 2022 7:37 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Het is alweer een maand geleden dat ik wat plaatste, maarja, vakantie, heet weer, 2 jonge katten, motorrijden, kortom opnieuw een hoop andere zaken die wel wat modelbouwtijd opslokken. Daarbij was ik niet tevreden over mijn eerste versie van de staart, de vleugels wel, maar de besturing in de romp. Het klopte niet, dus ik ben weer aan het zoeken en tekenen geweest en heb nu door hoe het zat. Raar eigenlijk, want van de cockpit, bommenruimtes, wielbakken en motoren is van alles te vinden, maar van een staart is er amper wat, dus voornamelijk wazige foto's uitvergroten van restauratierojecten. Alles wat ik teken print ik dan ook uit, en soms moet je iets 2 of 3 keer overnieuw tekenen omdat het te dun is, misschien wel op schaal, maar niet als bewegend onderdeel, ik moest dus her en der wel wat concessies doen. Nu heb ik de tekening nog niet opgeslagen, die komt dus wel, maar als je de printer laat lopen krijg je dus uiteindelijk zoiets

photo 563050

Na afspoelen en een beetje nabewerken, bepaalde onderdelen toch verbouwen omdat het te zwak is , zie de messing onderdelen op de duw en trekstangen, krijg je toch een leuk aftermarket resin setje

Ik heb de draaiasjes aan de uiteindes er maar in gesoldeerd, vind ik prettiger dan CA lijn

photo 563049

mensen die mijn kennen weten wat voor handen ik heb, maar voor diegene die mij niet kennen, dit zijn dus de kolenschoppen waarmee ik het moet doen

photo 563056

Omdat het toch wel klein is heb ik maar gelijk een paar steuntjes geprint, voor zowel spant 7 en 6 als voor 4 en 5

photo 563057

photo 563053

en controleren met de romp die ik heb van de revell kit

photo 563052

Dan is het een kwestie van de onderdelen samenvoegen

photo 563051

photo 563054

en afstandsbusjes maken om alles een beetje te kunnen uitlijnen

photo 563055

en uiteindelijk ga je dus dit krijgen, alleen het trimgedeelte moet nog ge-installeerd worden

photo 563077

De figuren zijn nagenoeg klaar, ik moet ze alleen nog een tikkie afwerken en op de foto zetten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 aug, 2022 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Wat een werk Bert, maar het is ook wel om je vingers bij af te likken. Nee, niet jouw kolenschoppen haha. Maar slim dat je soldeert waar dat kan en niet voor CA lijm kiest. Dat gaat toch broos worden met de tijd en vervalt het model sneller dan je lief is.

Ik verklaarde je aanvankelijk voor gek dat je je figuren weer van hun verflaag ontdeed, maar ik snap nu wel waarom. Er zit nog meer leven in de hernieuwde poging.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 aug, 2022 0:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Indrukwekkend weer Bert. Allemaal microstappen waar veel denkwerk ingaat. En ik begin steeds meer zin te krijgen in een 3D printer. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 aug, 2022 7:28 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Thanks Bas, ja, de figuren zijn nu veel beter, nog niet helemaal goed, maar voldoende voor mijn project

Klaas, tis zeker een aanrader, al klopt het wel, tis wel een hoop denkwerk en tekenwerk voor je kan gaan printen en dan erachter komen dat het nog te dun, te groot, verkeerde instelling printer etc is
Maar ik ben wel verkocht aan het printen, het is voor mij echt digitaal scratchen en de mogelijkheden van eigenbouw zijn groter geworden doordat je al eerst digitaal kan gaan kijken en controleren of iets goed is of niet

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 aug, 2022 11:53 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Zo. maar weer eens wat van mij laten horen.
Ik heb inmiddels het roer getekend en snel geprint om te zien of de cosntructie gaat werken zoals ik dat verwacht, de eerste versie deed dat ook, maar daar was de roeruitslag gewoon te klein voor het mooie, dus heb ik ebsloten om ook dat maar overnieuw te gaan doen, eigenlijk ga ik dus alles overnieuw maken ben ik bang. Nou ja, zo blijf je steeds van de straat he? :)

Het roer meot nog op een paar puntjes gecorrigeerd worden, maar voor nu kan ik dit wel gebruiken

Heb er ook even de de piloot en de navogator er bij gezet

photo 563412


Captain John "de Snor" Wilton en LT Brian "Bear" Johnson staan te kijken naar hun eigen vliegtuig in onderhoud na een vlucht over Frankrijk

photo 563413

Ja, John staat te wijzen naar het verbogen roer

photo 563411

Ik heb ook een YT filmpje met de werking en uitslag van het roer. Ja, das stukken beter, het enige wat niet werkt is de trimfunctie


_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 aug, 2022 12:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7912
Woonplaats: Ingelmunster
schitterend... ronduit schitterend.. en dat trimroer... daar weet je wel iets op te vinden ;-)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 aug, 2022 12:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ben bang van niet, daar is alles net even te klein en te teer voor

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 aug, 2022 13:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7912
Woonplaats: Ingelmunster
I know, maar ik vind dit ook al imposant...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 aug, 2022 14:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat beweegt heel soepel. Knap werk Bert, weet je zeker dat de trimfunctie te klein wordt? :lol:

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 aug, 2022 15:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 455
Impressive dit allemaal, zeg. En dat van die grote handen herken ik maar al te goed. Soms zit je dan met twee pincetjes friemelen onder een loep. Jij gaat daar nu wel heel ver in, vind ik. Maar ontzettend leuk om te volgen. Keep on trucking!

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 32  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement