Het passend en strak maken van de ruitjes heeft veel tijd gekost maar ik ben tevreden met het resultaat.
Tijd om de cockpit in de romp te plaatsen:
Tijdens het werken aan de ramen heb ik zitten bedenken hoe ik nu de louvres wil weergeven aan de voorzijde van de rotoropbouw.
Na het monteren van de cockpitsectie heb ik enkele verstevigingen aangebracht en een trapeziumvormig schot geplaatst dat inkijk achter de louvres moet voorkomen.
Na het samenbouwen van de romphelften is het de bedoeling dat uit stukjes strip de louvres worden gemaakt en in geopende stand in de opening worden gelijmd.
Van de linker romphelft de uitlaat vervangen door die van LF Models. Wel even vooraf uitgeboord natuurlijk.
Op de foto is ook te zien dat de opstapjes naar de rotor groter en rechthoekiger gemaakt zijn en voorzien zijn van een klein stukje sprue.
De bevestigingsgaten van het grote paneel op de achterzijde waren wat grof weergegeven door Mach2 en die zijn met plamuur weggewerkt.
Het grote moment: de romphelften kunnen tegen elkaar! Met een paar stukken tape zijn de romphelften in bedwang gehouden om straks de neuskoepel zo goed mogelijk aan te laten sluiten.
De romphelften komen aan de voorzijde niet helemaal gelijk uit en in het dak valt ik no een kiertje te dichten met een stukje strip.
Het is goed zichtbaar dat de afmetingen van de cockpitramen boven in de romp niet symmetrisch zijn uitgevoerd door Mach2. Dit los ik op door ze later even groot af te plakken.
Na het spuiten zie je niks meer van de verschillen terug.
Op foto's van het origineel is trouwens te zien dat deze ramen getint zijn. Op basis van wat ik op het internet tegengekomen ben, ga ik deze groen maken.
De opening waar de louvres in moeten komen behoeft ook nog enige aandacht om het goed strak en gelijkend te krijgen.
Groet,
Paul