Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 dec, 2021 14:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Mooie stoeltjes aan het worden.

Die tweezitter Corsairs zijn toch echt mooi qua vorm hoor. Zeer organisch vind ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2021 15:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt voor de complimenten :)

@Wolf73 Ja, het plan is om hem lekker vol te hangen. Weet nog niet helemaal waar ik voor ga kiezen maar we laten ons verrassen :D

Een hoop kleine stappen. De cockpit heb ik hand geschilderd en staat nu in de blanke lak en wash. Voor het instrumentenpaneel heb ik wel de decals gebruikt maar niet in een keer. Ik heb de wijzerplaten uitgesneden en de witte randjes zoveel mogelijk vermeden. Een hoop gepriegel maar geslaagd tot zover.

De wielbakken en het onderstel zijn nu ook ver klaar. Ik kan de hoofdgroepen in elkaar gaan plakken zodra de matlak er op zit en goed droog is. Ik ben ook begonnen aan de avionica ruimtes waar ik ook een upgrade setje voor aangschaft heb. Best lastig om het reliëf dat erin zit er goed uit te krijgen. Veel schraap werk zeg maar. Maar het is gelukt. De PE randen van die bakken zijn geplaats en nu kan dat in de interior green.

Het gaat voor als nog allemaal naar wens :)

Motor
photo 549692
Cockpit met pedalen en stuurknuppel. De gashandel ontbreekt nog maar die heb ik wel toegevoegd, net als een klein knuppeltje aan de andere kant.
photo 549691
photo 549695
photo 549696
Onderstel spul
photo 549697
photo 549698
photo 549699
Avionica bays
photo 549693
photo 549694

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 dec, 2021 10:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Knap en verzorgd werk met die PE..

Ook die stoelen zijn mooi opgelost...

Dat belooft voor het vervolg

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 jan, 2022 16:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Mooi overzichtelijk weer wat je gedaan hebt.
Dat ziet er inderdaad zeer verzorgd uit.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2022 1:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt heren :brouw:

Kleine update. De avionicsbays zijn zo goed als klaar. Viel wat tegen om de PE erin te plakken omdat de bouwbeschrijving van Eduard niet helemaal lijkt te kloppen. Maar goed, ik vind het er nu leuk uitzien. :) En daarna kon, na de matte lak, de romp dicht dus dat heb ik maar gedaan. Randje plamuur was wel nodig en nu ik de vleugels ook gemonteerd heb zal daar ook nog een randje plamuur langs moeten want er is een iets te grote spleet. Maar dat is voor morgen.

Kijkt u even mee. :)

photo 549932
photo 549934
photo 549933
photo 549937
photo 549935
photo 549936

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jan, 2022 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Einde van het weekend update. (Al had ik gisteren weinig tijd omdat ik aan het werk was :lol: )

Cockpit is klaar. Die heb ik ook dichtgeplakt want open zetten was niet echt een optie. Er is echt helemaal niks van een mechanisme in de onderdelen te vinden en om die kap dan zo maar wat op de rand vast te plakken ziet er niet uit. Referentiemateriaal hoe die kap opent naar de rechterkant is moeilijk te vinden en ach, bij bijna al mijn modellen staat de kap open. Een keertje dicht mag dus ook wel eens. Het interieur blijft toch wel goed zichtbaar. :)
Verder tape natuurlijk en ik ben aan de bewapening begonnen. Ik ga de Mavericks en GBU-8's eronder hangen en 1 ALQ-131 pod. En natuurlijk twee Aim-9's. Lekker vol onder de vleugels al blijft een hardpoint leeg. Daar past dan weer een mooi stukje PE van Eduard onder.

En de eerste aanzet is gemaakt voor het airbrush werk. De instructie geeft aan om MrHobby H307 en H337 te gebruiken maar die 337 is me niet blauw genoeg. Gelukkig heb ik van mijn Japanse F-104's nog wat H56 over en die kleur lijkt er perfect voor te zijn.

Cockpit met stoelen en HUD.
photo 550361
photo 550362
photo 550363
photo 550364
tape tape en tape
photo 550365
photo 550366
En dit is H307. Die kleur is wel goed.
photo 550367
photo 550368

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 jan, 2022 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Die gesloten canopy vind ik wel heel mooi. Dit laat goed de lijnen van deze kist zien.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jan, 2022 10:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Inderdaad wat Ferry zegt!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2022 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Hij is al heel fraai aan het worden met al die extra toevoegingen.
Ik denk ook dat de canopy dicht voor deze SLUF geen schande zal zijn.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2022 0:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt heren. En mooi dat een dichte cockpit juist ook interessant kan zijn. :brouw:

Camouflage, decals en bewapening. Dat waren de thema's van de afgelopen anderhalve week . Het blauw ziet er mooi uit. Ik was nog een stukje aan de staart vergeten maar dat was eenvoudig te corrigeren. De neus en staartantenne in het zwart en hier en daar nog wat variaties. Veel maar eenvoudig afplakwerk dus. Dat lukte allemaal prima.
De decals zijn van het ouderwetse, leg ze in het water..... en ga rustig koffie zetten want tegen de tijd dat je terug bent is het stickertje wel wat los gekomen, type. Steeds opnieuw heet water halen hielp wel wat en voor de decals van de bewapening, heb ik ze maar met groepen gelijk op het water gelegd. (Ik dompel ze niet onder... Ik laat de decals op het water drijven waardoor ze veel gemakkelijker weer op te pakken zijn. Tip ;) ) (overigens rollen lange decals zich normaliter op, zoals jullie wel weten en die blijven dan natuurlijk niet drijven. :lol: )
De bewapening was nog best een klus. Vooral de GBU's hadden veel afplakwerk nodig om de verschillende vakjes te kunnen airbrushen. Maar ik ben zeer tevreden over hoe het tot nu toe uitgepakt is. De glazen neuzen komen er nog op na het aanbrengen van de matlak.

En dus, hier wat visuele ondersteuning.

Tweede camo kleur
photo 550722
photo 550723
photo 550724
Bewapening en hardpoints eerste stadium
photo 550725
photo 550726
Parketlak en decals. (weathering is uiteraard de volgende stap).
photo 550727
photo 550728
photo 550729
photo 550730
photo 550731
photo 550734
Bewapening met decals en meer kleurtjes
photo 550732
photo 550733
En nog wat tid bits.
photo 550735

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement