Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2021 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Net zoals de anderen begrijp ik niet goed hoe je zo snel bouwt, ik werk ook 40 uur in de week maar kom bij lange na niet aan jouw tempo :wink: .
Je laat mooie vorderingen zien, maar ik ben eerlijk gezegd niet erg gecharmeerd van de klinknagels die Hasegawa bij de uitlaat heeft aangebracht. In het echt is de hele F-104 behoorlijk glad afgewerkt. Nu te laat, maar ik had hier de keuze gemaakt de boel dicht te plamuren (beste stuurlui aan de wal enzo :mrgreen: ).
Ga je nog wat extra detail aan de schietstoelen toevoegen? Het zijn behoorlijk "drukke" stoelen met aan de zijkant een net om de onderdelen van de vlieger binnenboord te houden tijdens het uitstappen. Zie ook HIER (even doorklikken voor de foto's) en wat een aftermarket in 1/72 aan detail heeft.

photo 35691photo 35689



Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2021 0:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank je Shake. Over die klinknagels, ik snap wel waarom ze overdreven zijn. Dat is omdat ze anders helemaal niet zouden opvallen als je iets zou maken op de werkelijke schaal... Dat is ook waarom modellen een wash krijgen en waarom je aan figuren bijvoorbeeld opzettelijk plooien in de kleding lichter en donkerder maakt. Het is allemaal illusie. :lol:
Die stoelen, ja, cool. Eduard heeft nog wat extra's voor die stoelen. Wat handels hier en daar, de riemen natuurlijk en die netten links en rechte van de stoel om de piloot veilig te houden tijdens de lancering van de stoel. Enig nadeel daaraan is wel dat het maar aan een kant gekleurd is dus daar zal ik nog wat verf tegenaan moeten smijten. :)

Dit weekend was decals, decals en ach, waarom ook niet, decals. Wat een hoop stenceling zit er op die kisten zeg. En het begon al niet zo best. Het leek erop dat deze decals weer van het 'omkrul en plak aan jezelf vast' type waren. Dat ging één keer mis en dat nu wetend ben ik extra voorzichtig tewerk gegaan. Waar het fout is gegaan is gelukkig moeilijk te zien maar toch, ik was bang dat dit weer een vervelend weekend zou worden. Maar gelukkig ging de rest prima al was het wel heel veel. 196 per model plus 16 op de tiptanks... (en ik merk net dat ik de ejector seat driehoeken vergeten ben :lol: )

Dus... decals.
photo 548384
photo 548385
photo 548386
photo 548387
photo 548388
photo 548389
En met tiptanks
photo 548390

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2021 8:49 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Zo, hoop plakkertjes op zon dartpijl he, maar ziet er netjes uit zo

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 dec, 2021 0:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Knap spuit werk.
Ze zien er al heel vet uit zo met plakkers.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 dec, 2021 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Mooi spuitwerk zeg! En heerlijke strakke canopies! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2021 1:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank voor de complimenten :)

Even voor de leuk, de schietstoeltjes. Het monteren van de netten ging gemakkelijker dan ik had verwacht dus dat is een mooie meevaller. En een andere is dat ik gelukkig de geleiderails voor de schietstoelen nog niet vastgeplakt had want als ik dat wel gedaan had, dan had ik die stoelen niet kunnen monteren. Dus, prima zo. Hier en daar moet ik nog wat bijtippen maar dat is voor morgen. En nu wat plaatjes van de stoelen voor de liefhebbers. :)

photo 548483
photo 548484
photo 548485

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 dec, 2021 12:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Zo, en weer twee F-104's zien het levenslicht. Dit was een hele leuke bouw waarbij eigenlijk maar een ding een beetje mis is gegaan, één decal, en dat lag ook nog deels aan mezelf dus ik ga deze keer eens niet klagen. Prachtige kit van Eduard (is nu even niet op voorraad maar zou weer moeten komen binnenkort). Mooie onderdelen met een perfecte passing en mooie details. Die kleurstellingen zijn ook geweldig. Japanners hebben wat dat betreft wel gevoel voor steil :)
Ik heb de kisten nog een lichte wash gegeven en daarna een laagje mat vernis waar het nodig was. De stoelen erin, kleinprutselwerk aan de buitenkant en de pitotbuis aan de voorkant. En, zoals de Britten dan zeggen, Bob's your uncle.

Plaatjes tijd. Ik had vanmorgen wel geluk met het licht denk ik. En ik heb deze gemaakt met mijn mobiel in plaats van mijn gewone camera. Vandaar ook het andere formaat. :)

photo 548615
photo 548616
photo 548617
photo 548618
photo 548619
photo 548620
photo 548621
photo 548622
photo 548623
photo 548624
photo 548625
photo 548626
photo 548627
photo 548628
photo 548629
photo 548630
photo 548631
photo 548632
photo 548633
photo 548634
photo 548635
photo 548636

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 dec, 2021 20:16 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Weer 2 mooi gelukte modellen in je verzameling

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 dec, 2021 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Schitterend eindresultaat Klaas.

Mooie setje Starfighters vooral de rood witte. Die heeft mijn persoonlijke voorkeur. :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 dec, 2021 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Mooie kisten Klaas. Die Japanner heeft ook mijn voorkeur. Ik moet zeggen dat je canopy's er mooi strak en glanzend uitzien. Dat is fraai werk.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement