Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 10:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 nov, 2021 11:19 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Thanks, ik zou eigenlijk niet eens weten hoe je die Revell lijmt verdunt

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov, 2021 12:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
In iedergeval met iets dat contactlijm verdund, maar ja dan moet je dat ook weer aanschaffen en dan kun je net zo goed afwachten tot je de extra thin per post krijgt.

Je zou het eens met een druppeltje lijm en wasbenzine kunnen proberen. En als het verdund is(en als dat al een truc is die werkt) , 2 stukjes sprue oid verlijmen en kijken wat het doet/werkt.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov, 2021 13:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ja, zou ik kunnen proberen, of ik neem een paar druppels MEK mee, van het werk, maar die zooi stinkt als een bunzing en daar gaat de vrouw dus echt niet gelukkig van worden, ben ik bang

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2021 10:03 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik hou niet van tradities, maar toch maar weer een traditionele maandagmorgen update van mijn werk

Ik was gebleven bij het denken over scharnieren voor vleugeles en richting sroer, dankzij wat zeer interressante plantmeetings een beetje aantekeningen zitten maken

photo 548033

Het moet natuurlijk wel een beetje op de originele lijken, al zal me dat niet echt lukken zonder 3D printer en mijn basic gereedschap. De originele zie je bovenin in het midden

photo 548031

Dus eerst wat alu gezaagd van wat restjes en een beetje lopen vijlen

photo 548032

Maar ik zag al gauw dat dit hem niet ging lukken. Voor de hoogteroeren wilde ik wel de draaipunten in metaal voor de stevigheid, dus maar weer de restantjes PE gepakt en een beetje aan de frummel gegaan

photo 548020

Zet je het wat verder in elkaar

photo 548018

en hang je dan alles bij elkaar dan heb je toch wel iets wat er op lijkt, omdat het moet bewegen moet ik wel wat concessies doen, maar ik denk dat het zo moet kunnen werken
Het in elkaar hangen is nog wel een dingetjes, het blijft ansinch best wel kwetsbaar

Er moet nog wel wat bijgewerkt worden

photo 548019

Maar, als je dit in metaal kan maken, hoe ziet het er dan uit in plastic, was mijn vraag, vooral voor het richtingsroer, want daar zitten de scharnieren toch opgesloten

Nou, zo dus
photo 548023

photo 548021

En in het richtingsroer geplakt is het dan zoiets

photo 548022

Dat werkte even goed, maar toch ging het snel verkeerd, het zwakke plastic scheurt iets sneller uit dan gepland dus ik mocht gaan slopen

photo 548024

oeps

Maar goed, een alternatief bedacht door twee strookjes metaal te maken, de scharnieren in het richtingsroer zijn toch amper zichtbaar

photo 548025

En uiteraard alles in elkaar geplakt

photo 548030

Het werkt ook nog, al is de uitslag niet zo groot, het gaat om het idee, ik moet nu de gaten van het slopen wel weer even bijwerken, maar dat is een detail

Ja, dan heb je scharnieren voor de hoogteroeren, maar het centrale deel moet ook eerst gemaakt worden, het hangt letterlijk en figuurlijk weer erg aan elkaar, dus je moet best wel even opletten met de maatvoering

Goed, ik had via Domino wat buisjes gekregen en daar heb ik wat stukjes van genomen

photo 548027

Dat blokje in het middel is het centrale deel en dat maken we dus even uit afvalzooi

photo 548026

Dan de besturingsarm, waar de kabels aanzitten, eerst maar eens gekeken om dit uit metaal te maken, maar soldeertechnisch was dit voor mij niet te doen,

photo 548028

Dus maar eerst een plaatsje evergreen, daar metaal op geplakt en als een belegde botorham daarover heen weer wat plastic, zodat ik de vorm ook kon krijgen. Zetten we dan alles in elkaar dan begint het wat te lijken

photo 548029

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2021 11:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2816
Woonplaats: Leiderdorp
Mooie vorderingen, en dan weliswaar op schaal, maar ik heb toch een beetje het gevoel dat ik hier naar echte vliegtuigbouw zit te kijken.
Veel trial and error, en dan opnieuw met iets dat werkt komen. Leuk om te volgen :)

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2021 12:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Dank je

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2021 14:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Heel erg gaaf hoor, zeker nu het steeds meer een geheel gaat vormen. Mij lijkt het echt een takkenwerk, daarom maar goed dat jij het doet.
Ik lees in de titel 85% scratsh, ben benieuwd welke 15% er dan over gaat blijven van wat je wel gaat gebruiken.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2021 14:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Dank je Bas

Die 15% zal bestaan uit de motoren set van Eduard Brassin, de cockpitset van promodeler, en landingsgestel van scale aviation conversion.......als ik de laatste naam goed schrijf

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 nov, 2021 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Gaaf hoor Bert, ben echt benieuwd naar het resultaat

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 nov, 2021 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooie voortgang Bert. Dat priegelwerk is wel aan jou besteed. Jammer dat de kunststof scharnieren het niet hielden maar ik denk dat je een mooi alternatief hebt.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement