Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 nov, 2021 1:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@Bert Hahaha, nee hoor, 40 uur van de week ploeter ik in dienst van een ander maar daarna is alle tijd voor mezelf. Dus dat scheelt. :lol:

Even een kleine update. Rompen dicht, geplamuurd en geschuurd. Wat gewichtjes achter de cockpit omdat dit anders waarschijnlijk staartzitters zouden worden. Vleugeltjes gemonteerd, die toch wat aandacht nodig hadden vanwege de pushpinafdrukken. Maar het gaat allemaal gestaag. Ik heb al besloten welke twee varianten ik ervan ga maken maar jullie gaan uiteraard vanzelf zien welke dat worden. Stay tuned :brouw:

Voor en na de montage van de vleugels.
photo 547541
En met tiptanks (een van de twee versie is zonder tanks)
photo 547539
photo 547540

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 nov, 2021 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Pre weekend update.

Omdat de intakes van de F-104 zo dicht tegen de romp zitten maar ook weer vergenoeg er vanaf dat je er wel goed tussen kunt kijken is het belangrijk dat de verf daar ook dekken wordt aangebracht. Dus, voordat ik ze vastplak gaat er verf op de onderdelen. En daarna de luchtinlaten hun definitieve stek gegeven. Na wat schraap en schuurwerk ben ik begonnen aan de primaire kleuren. Wit op de ene en lichtgrijs op de andere. Ik had wel wat moeite met het vinden van de juiste dikte van de verf. Maar uiteindelijk redelijk tevreden met deze eerst laag. Er mag nog wat meer wit op maar dat is voor morgen. Daarna de volgende kleuren.

En de canopy's breng ik pas later aan. Die krijgen bij beide uitvoeringen een aluminium frame (aan de buitenkant) dus ik zag geen reden om ze nu al vast te plakken. Vraag alleen maar om meer tapen.

photo 547707
photo 547709
photo 547708
photo 547706
Verfstadium 1
photo 547710
photo 547711

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2021 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Eet en slaap jij wel eens? Wat een moordend tempo heb jij erin zitten zeg. Als ik even met andere dingen bezig ben geweest en weer probeer bij te lezen zie ik weer een hele rits kits van je langskomen. En altijd even strak. :brouw:

Even een vraagje. Welke druk en naald gebruik jij bij het spuiten van die extreme metal?

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2021 0:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@JJ&MB Dank je. Gek genoeg heb ik de indruk dat ik maar weinig momenten echt aan het bouwen ben. Gisteren had ik de hele avond nog bezoek bijvoorbeeld en ik heb 2 uur in Groningen vast gestaan omdat heel de provincie nog even boodschappen wilde doen voor vandaag :lol:
Ik gebruik voor de normale verf meestal 1,5 Bar druk en in dit geval een naald van 0,2 mm. Voor metaal verf schakel ik 'm naar 1,2Bar. Ik wil nog een 0,1mm naald gaan bestellen voor her wat fijner spuitwerk. De metaalverf die je tot nu toe op dit model gezien hebt (behalve in de motor) is eenvoudige waterbasis zilver van MrHobby. (MrAqueous nr 8 ). Voor het grotere werk aan de buitenant gebruik ik de MrMetalcolors van MrHobby. Deze kan ik naar eigen wens polijsten om er meer of minder glans uit te halen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Zie hieronder :)

Dus, airbrush weekend. Het camo patroon van het ene model zit erop. Veel posterbuddy's en tape gebruikt en goed gelet op de viscositeit van de verf en dat heeft wel geholpen want het zit er lekker op. Voor de rood, wit en metalen versie ook veel tape nodig en hopelijk kruipt het rood niet onder de tape door maar daar komen we vanzelf achter bij het uitpakken.

De canopy's ook al ingetaped en de binnenkanten gespoten. De resin stoeltjes losgezaagd en ook al van wat blauwgrijs voorzien. Het begint ergens op te lijken. :)

Masking tip. Als je toch maskers hebt, dan kun je de lege maskingrestanten gebruiken als template om masks voor de binnenkant van je canopy uit te snijden uit gewone masking tape. Hou er wel rekening mee dat de binnenkant meestal wat kleiner is. :brouw:
photo 547998
Stoeltjes.
photo 547996
Kleppen en deuren.
photo 547997
De camo versie.
photo 547991
photo 547993
En de andere. Wat een hoop tape.
photo 547994
photo 547995
photo 547999
photo 548000

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2021 7:03 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Dat cammo schema vind ik mooi, mooi spuit weerk

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2021 14:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Strak spuitwerk Klaas. De tip van de maskers vind ik wel een hele goeie, die onthoud ik even.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 dec, 2021 14:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Leuk verslag om te lezen. ben benieuwd hoe dat rood/wit/metal straks er uit ziet.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 dec, 2021 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank heren :brouw:

De metaalverf van MrMetal is toch wel apart. Het lijkt steeds weer los te willen laten, ook na een tijdje poetsen en zelfs... nadat ik er blanke lak over geairbrushed heb. Ja, dan weet ik het ook niet meer. Maar, gelukkig ziet het er nog steeds wel leuk uit. Ik ga toch nog een keer blanke lak aanbrengen voordat ik ga decallen.

Het rood en wit is goed gelukt. Hier en daar hele kleine plekjes die nog wat aandacht nodig hebben maar massaal lekken is uitgebleven. De neus is nu ook van kleuren voorzien en de motorbeplating van de rood witte versie was leuk om te tapen en spuiten. En ziet er nu ook leuk uit. Hier en daar moest ik helaas nog wat bijtippen omdat er vlokjes loslieten maar door het oppoetsen nadat het droog was (na tien minuten) was niet meer te zien dat het met de hand was bijgeschilderd. Dat is wel weer mooi.
Er moet nog een ding echt bijgespoten worden en dat is het lichtbruin van de antennes. Daarna kan ik de decals gaan aanbrengen.

Oh, de canopies zijn ook al gespoten in lichtgrijs en zilver. Maar daar komen ook nog wat PE onderdeeltjes in. En de stoeltjes hebben wat detail schildering mogen ontvangen. Het gaat allemaal gestaag. :)

Na de eerste spuitronde:
photo 548161
photo 548162
photo 548160
Na de tweede ronde:
photo 548163
photo 548164
photo 548165
En de cockpit onderdelen.
photo 548166
photo 548167
photo 548168

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 dec, 2021 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1603
Woonplaats: Puttershoek
Hoi Klaas, mooi werk zover. Kleurrijke bakken.

Let wel even op de vinnen van de tanks, die heb je er achterstevoren op gezet.
photo 548270

moet zo zijn;
photo 548271




Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 dec, 2021 17:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Zowaar. Ik heb daar een beetje een handje voor om dingen aan de starfighter verkeerdom te plakken :lol:

Correctie aangebracht en thanks Knetterik :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement