Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 okt, 2021 7:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ik was dus, naast het resultaat van de Spits, zeker benieuwd naar je ervaringen met de motoren van Eduard. IK heb 2 Merlins liggen in 1/32 en was beneuwd of het allemaak beetje past. Over de kwaliteit hoef ik niets te zeggen, das echt heel goed

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 okt, 2021 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Wederom fraai freubelwerk Klaas-Jan. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 okt, 2021 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt heren :brouw:

@Ferry Ja dat klopt. De camo's zijn elkaars spiegelbeeld, grofweg. Ik dacht eerst dat Eduard dat zo op de linker en rechter bladzijden steeds omkeerde om maar wat variatie te simuleren maar dat bleek niet zo te zijn. :D

@Bert De resin producten van Eduard zijn wel erg goed. Ze passen als een bus en ook IN de kit zelf. Niet zoals ik met die prachtige munitiebakken en kanonnen in mijn 1:32 Tempest van special hobby die letterlijk NIET in de kit pastte. Ik kan me amper voorstellen hoeveel detail er in die 1:32 variant van de Merlin zit als ik zie wat er hier aan details in zit. Ik zou zeggen, gewoon een keertje bouwen. Kan zelfs als stand alone kit denk ik :brouw:

En de stand van zaken. Schilderwerk is ver af. Hier en daar komen nog wat details zoals bedrading die pas later wordt aangebracht aan de motor als het ding in zijn frame hangt. Maar dat zou anders onmogelijk in een keer te schilderen zijn. Ik werk altijd in etappes.
Verder alles in de floor polish gezet zodat de decals en weathering erop kan. Ik wil nog wat meer met olieverf gaan proberen want, waarom ook niet?
En, op een van de kits zitten de grote decals er al weer op. Ben niet helemaal blij met de kwaliteit van de dragerfilm die helaas de neiging vertoond om om te krullen aan de randjes. En heel erg goed reageren op de softener doet het nu ook weer niet, wat aan de onderkant wel voor wat probleempjes zorgde rond de vents. Die zitten precies onder de roundels dus dat was een voorzichtig sop en smeer karwei. En dat kan ik bij de andere kit dus nog eens herhalen. Wish me luck.

Fotokes voor de liefhebbers :)
Motor beplating.
photo 545721
Wat meer motor onderdelen. Ik ben wel tevreden over de kabelklemmen.
photo 545722
photo 545723
Frame
photo 545724
En de grote decals aangebracht aan een kist. Durft er iemand zo te zeggen van welke legendarische Britse piloot deze kist was?
photo 545720
photo 545718
photo 545719

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 okt, 2021 11:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
knap spuitwerk en strak schilderwerk aan de details.

Dat de camo gespiegeld werd heeft een oorzaak. Je had een A-schema en een B-schema (spiegelbeeld van het A-schema) en het schema werd bepaald naar ik dacht door het serie-nummer (even-oneven nummers) en ook door de manier waarop de camo werd aangebracht. Voor het maskeren 1/1 werden templates gebruikt, en die zouden op het volgende toestel ondersteboven worden aangebracht om tijd te winnen.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 okt, 2021 11:34 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Das de kist van Douglas Bader

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 okt, 2021 10:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Duidelijke uitleg over de camo. Weer wat geleerd.

Klaas, als de decals omkrullen en je krijgt ze niet helemaal goed, waarom spuit je ze dan niet? Met een cirkelsnijder kun je heel makkelijk zelf spuitmaskers maken. In ieder geval voor de insignias en die zijn altijd het duidelijkst zichtbaar.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 okt, 2021 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@Silenoz Interessant en ook wel een logisch verhaal. Massa productie was een ding in de tweede wereld oorlog. :brouw:

@Bert Yeah. Who needs legs? :D

@Ferry Dat zelf spuiten is wel bij me opgekomen. Maar, ik ben wat op onderzoek uitgegaan en, wat blijkt, deze decals zijn van een modern type waarbij de drager film, als de decals eenmaal droog zijn, kan worden verwijderd. Dat heb ik geprobeerd en, het werkt. Hier en daar zie je wel een wat glanzend randje nog maar ik wil het geheel nog sealen met een tweede laagje floorpolish voor ik wat weathering ga aanbrengen. En, deze decals liggen echt perfect nu. Behalve een van de roundels aan de onderkant van de vleugels waar, vanwege de vents, er een plooi in het decal ontstond. Dat wil ik nog bijtippen voor ik ga vernissen. En dan ziet het er zo uit:

photo 545838

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 okt, 2021 9:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Strak zeg die decal! Dat nieuwe type wil ik ook wel eens proberen, ik zie er mooie resultaten van voorbijkomen!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 okt, 2021 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1067
Woonplaats: Zelzate-België
Ook mijn gedacht,

Dit kan je niet veel verbeteren door te spuiten denk ik :wink:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 okt, 2021 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
fvdm schreef:
Grappig dat je de camo op 1 van de kisten gespiegeld hebt aangebracht.


A en B scheme!

Mooi werk, Klaas. Persoonlijk vind ik het jammer dat je niet voor de uitvoering met de zwart/witte onderzijde hebt gekozen.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement