Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 3:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2021 16:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Ik pik dit lijntje nu pas op....maar wat ziet dat er vet gaaf uit :brouw:

Wel een vraagje...dat is waarschijnlijk bewust gedaan (en heb ik er overheen gelezen) , maar op de vleugels en ook aan de zijkant zie ik plekjes blauwgrijs doorschemeren.
Er is vast een uitleg voor, maar ik vat het nog even niet.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2021 18:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 okt, 2020 0:14 am
Berichten: 48
Dank je wel manne voor de reacties! :brouw:

Klaasdebouwer schreef:
Dat richtingsroer ook strak zo van afstand.
Klaas, afstand is een goed woord :) Je moet dit model straks maar niet met een vergrootglas bekijken. Rivets die een beetje uit het lood zijn, strepen op de staart die 0.5mm verschillen in breedte, raampje onder de romp die net 0.5 mm niet flush loopt met de romp, molding defects op de landinggear die ik niet 100% kon herstellen etc. Met dit model heb ik veel momenten van 'take your losses en continue'.

Wolf73 schreef:
Wel een vraagje...dat is waarschijnlijk bewust gedaan (en heb ik er overheen gelezen) , maar op de vleugels en ook aan de zijkant zie ik plekjes blauwgrijs doorschemeren.
Er is vast een uitleg voor, maar ik vat het nog even niet.

Barry, goed gezien! De Navy Blue Grey heb ik 'wrap around' gedaan zoals te zien is op sommige foto's. De kleur gaat dus door tot een stuk onder de vleugels. Ik heb dit ook maar doorgevoerd bij de achtervleugeltjes en de demarcatie tussen achtervleugel en romp.
Op foto's heb ik ook gezien dat de kleur demarcatie op de zijkant van de romp na de vleugels redelijk vaag is vergeleken met dat bij de neus. Daar is het wat strakker. Een verklaring kan zijn dat de paint jobs op locatie werden gedaan en daardoor ook individuele verschillen ontstaan tussen de vliegtuigen. Sommige hadden bijvoorbeels 6 ipv 7 rode strepen op de staart :D Dat heb ik ook proberen na te maken (interpreteren). Ik zal proberen volgende week wat foto te posten. Ik moet toch nog wat details verven voordat het in de gloss gaat voor de decals.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 sep, 2021 10:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Dank voor de uitleg :brouw: en de weetjes over de ontstane verschillen.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement