Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 nov, 2020 7:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Supermooi werk weer zeg! De energie die je in je werk steekt is er ook echt in terug te zien!
:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 nov, 2020 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Gaaf, al die details.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jun, 2021 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 okt, 2020 0:14 am
Berichten: 48
Na heel wat maanden deze bouw weer opgepakt. Waar waren we gebleven?

Ow ja, het is geen 'shake 'n bake' kit. Heel wat moeite gestopt in het rivetten en mooi krijgen van naden.

Deze kit zal er ook voor zorgen dat ik voor het eerst gebruik moet maken van een vac form canopy, omdat de originele niet goed past... :shock:
photo 539965

De gunsight ziet er simpel uit, maar globaal wel een beetje zoals het er in het echt uitziet. Met het verven heb ik geprobeerd om het wat interessanter te laten uitzien.
Hier geplakt op het uiteinde van een cocktail prikker en in de cockpit.
photo 539964

Hier een van de naden die gevuld moesten worden. Ik had de naad kunnen laten zoals het was, maar toch dicht gesmeerd met Vallejo Putty.
Deze is makkelijk te manipuleren met water. Erg handig, omdat ik zo min mogelijk wil schuren hier om de paint-job niet te ruïneren.
Niet perfect, maar beter dan die naad :)
photo 539966
Voorste deel van de canopy gemasked en op z'n plek gelijmd. De naden weggewerkt met dissolved putty en alcohol.

Die cockpit rails kloppen niet. Op foto's kun je zien dat de ronding van de romp doorloopt. Na wat wikken en wegen heb ik toch geprobeerd
dit op te lossen door er Evergreen strips tegen aan te plakken en met de ronding mee te schuren. Daarna wat panel lines gescribed, zodat het mooi doorloopt.
photo 539967

De raampjes aan de onderkant van de romp pasten ok, maar je moest ze wel op de juiste manier er in laten vallen. Ook hier: het past, maar ook weer niet perfect.
Om de raampjes kon je duidelijke naden zien. Ik heb de randen van de raampjes en de romp zwart geverfd, zodat als ik de naden opvul, je niet de witte putty er
doorheen ziet schijnen. Daarna het geheel egaal geschuurd en de raampjes gepolijst met micro mesh pads en Tamiya polishing compound.

Hier zijn de raampjes al gemasked en alles geprimed.
photo 539963

Na het primen met Ammo Oneshot Primer het geheel lichtjes opgeschuurd met polishing cloths en wat haartjes en oneffenheden weggeschuurd.
De canopy uiteraard eerst met mijn mix voor bronze green gespoten voordat de primer erop ging.
photo 539968

Dank voor het kijken en de updates zullen eerder komen dan na een half jaar :)
Heb er weer zin in om dit af te ronden, omdat nu de primer erop zit, het hierdoor toch een leuk chubby vliegtuigje is geworden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2021 7:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Erg leuk dat je deze weer oppakt!
Strak werk allemaal hoor :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep, 2021 18:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 okt, 2020 0:14 am
Berichten: 48
Allereerst, Deef dank voor je aanmoedigingen! :brouw:

Vakantie voorbij, dus weer wat verder gekomen met deze bouw.

De One shot Primer is een vrij donkere grijs. Ik heb maar wat pre-shading toegepast met Tamiya wit, om het geheel ook wat op te lichten.
photo 543897

Daarna dunne laagjes Gunze Hobby Color Light Gull Gray aangebracht op de onderkant. Ik was even bang dat de Hobby Color niet goed zou drogen, omdat het een Gloss is, maar verdund met Gunze Levelling Thinner na een nacht droger geen probleem. Je kan ook zien dat een stukje masking tape verdwenen is. Niet vergeten om dat weer op te brengen :!:
photo 543900
Hier ook te zien het landingsgestel. Erg fragiel en schoonmaken was niet echt een leuk werkje. En het detail is niet zo scherp helaas. Gelukkig heb ik me ervan kunnen weerhouden om een vervanging te kopen, dat waarschijnlijk minstens net zo duur is als de kit zelf. Ik heb brakelines aangebracht (lead wire van PlusModel) en wat lichtgaten geboord om het geheel wat acceptabel te maken.

De versie die ik ga maken is de Wildcat van John Thach (F-1)
photo 543902
photo 543903
Ik zal proberen wat kenmerken over te nemen, zoals de beschildering van de staart en de donkere vlekken hier en daar. Mijn interpretatie is dat het vliegtuig een ander nummer (F-?) heeft gehad en voor deze 'photo op' zijn overgeschilderd.

Hier de onderkant gemaskeerd, zodat de Navy Blue Gray er op kan aan de bovenkant. Hiervoor heb ik Vallejo UK PRU blue gebruikt. Hier zijn ook de plekken gemaskeerd waar de donkere overgeschilderde plekken moeten komen. Basis kleur met een minuscuul druppeltje blauw.
photo 543898
Dit was ook een mooi moment om de Splatter masks van Uschi uit te proberen. De basiskleur heb ik een beetje opgelicht met wit en random opgespoten. Daarna de hoofdkleur iets donkerder gemaakt met blauw en hetzelfde gedaan, maar dan op minder plekken. Deze kleur is ook heel licht aangebracht op de wingroots. Daarna heel licht alles geblend met een laagje verdund Navy Blue Gray.

Het richtingsroer heb ik gemasked en gespoten met Vallejo Insignia White en Insignia Red. De decals heb ik gebruikt als referentie.Hier kun je de specifieke witte lijn zien onder de bovenste rode streep.
photo 543899
De wingwalks heb ik ook gemaskeerd en gespoten met Tamiya Nato Black en hier en daar subtiel opgelicht.

Toch wel gaaf om zo de motor op zijn plek te zien :D
photo 543901

Dank voor het kijken!
Updates zullen blijven komen (ook al moet je daarvoor een beetje geduld hebben :lol: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 sep, 2021 15:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Wat blijven die toch heerlijk he die NAVY planes!
Mooi verfwerk hoor, ziet er weer tiptop uit!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 sep, 2021 15:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Mooie vorderingen!
Die rood-witte staart staat 'm uitermate goed.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 sep, 2021 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Mooie kleurtjes. Dat oude US schema is toch wel fraai hoor.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2021 10:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ziet er allemaal netjes uit zo hoor. Dat richtingsroer ook strak zo van afstand. Blijft leuk, dat soort projectjes. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2021 13:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Knap en strak spuitwerk...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement