Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 jul, 2021 11:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Knap staaltje knutselen hoor. De details voegen een hoop toe. Houd je wel eens bij wat je zoal uitgeeft aan een model? Al met al zal dit beste een prijzig model worden zo. Niet dat je daar over in moet zitten overigens.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jul, 2021 22:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Voor dit model zal het nog meevallen in vergelijking met andere, omdat het een Big Ed set is en omdat ik bijvoorbeeld nog geen bemanning of ondergrond voorzien heb. Er zijn modelbouwers die vaker hetzelfde bouwen en dan kan je al eens iets wegleggen voor later, maar ik heb van de meeste modellen maar 1 exemplaar en dan wil ik wel het onderste uit de kan halen.

photo 540971

Dit PE luikje ziet er wel keurig uit, maar ik zal het waarschijnlijk gedeeltelijk terug moeten demonteren want Eduard heeft het te keurig gemaakt. De helikopter staat wat met de neus omhoog en daarom moeten de treden oplopen. Daarvan was bij Eduard niks te merken, dus is me dat ontgaan.

photo 540972

De flappen aan het staartluik leveren een toffe zaagklus op, maar de bevestiging is eigenlijk te fragiel. Dit kan daardoor waarschijnlijk pas na het afwerken bevestigd worden.

Ondertussen heb ik bij Sprue Brothers toch maar de MAW CH-46D-decalset gekocht, voor 13 euro met transport een koopje aangezien hier ook een referentie-CD bij zit. Het zou dus kunnen dat het een ander kleurenschema wordt, dat hangt af van de uitwisselbaarheid met de Academy-decals.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jul, 2021 8:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
De details zijn veelbelovend. Erg leuk om te zien allemaal. Succes!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 jul, 2021 19:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Na haast een eeuwigheid afwezig te zijn geweest op het forum, blunder ik met het bijlezen zo dit brouwverslag in. En gelijk raak, want ik startte op pagina 2. Wat een topgezicht hoe die rotorkoppen worden aangepakt. Daar wordt ik heel blij van! :brouw:

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2021 12:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de leuke reacties. Even een update zonder vorderingen maar met een belangrijke info. Ik heb de decalset https://spruebrothers.com/maw48020-1-48-maw-decals-ch-46-field-green-land-scheme-stencils-48020/ van MAW besteld bij Sprue Brothers in Amerika. Deze staat vermeld op de website als 9 dollar. Het verzenden kostte 7 dollar. Vandaag kreeg ik van B-Post de bevestiging dat de set aangekomen is bij de douane en dat die er nog eens 19 euro bovenop doen. Er staat een tickbox bij of B-Post ook de inklaringskosten nog mag incasseren, ik veronderstel dat die via de voordeur zullen buitengaan, ik ben eens benieuwd hoeveel die zullen bedragen. Dus als je pech hebt, kan nu ook een aankoop van -22 euro wel wat extra kosten gaan betekenen. Maar we waren gewaarschuwd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2021 12:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Leuke set..
De inklaringskosten in Nederland zijn nu omlaag gegaan van 13,50 naar 4 euro :D
Nu geld in Nederland dat alles met een waarde van 0 tot 150 euro 4 euro aan inklaringskosten gaat kosten.
Dat valt dus mee....je moet uiteraard wel over alles Btw betalen van 21 procent .
Een artikel van 23 euro en een beetje koste mij 8,90 aan euro’s inclusief de inklaringskosten (blijft duur natuurlijk)
Succes met de bouw Steven het is een fraai onderwerp..

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 aug, 2021 17:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Dit lees ik op de site van PostNL:

Er zijn ook webshops waar het iets anders werkt. Daar betaal je de btw al op het moment dat je je bestelling afrekent. Wij doen dan nog steeds aangifte als je pakket aankomt in Nederland. Maar je hoeft in dat geval geen inklaringskosten te betalen. En je ontvangt dus ook geen betaalverzoek. Let op: dit geldt alleen als de waarde van je aankoop lager is dan 150 euro. Vanaf dat bedrag moet je namelijk invoerrechten betalen.

Let dus op of jij bij de webshop btw/vat hebt betaald of niet. Of in België met Bpost dezelfde regeling van kracht is weet ik niet maar voor een decalset à USD 8,99 waar ik niet kan zien of dat inclusief of exclusief btw is (dus neem ik aan inclusief btw) zou je dus niet zoveel hoeven te betalen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2021 0:23 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de vergelijkingen. De decals zijn nu binnen en ik heb na de betaling van de douanekosten en btw niks extra moeten betalen. Ik heb nu wel een ander artikel dat bij de douane lag op dezelfde manier moeten betalen maar ik kan niet meteen terugvinden of mijn betaling daarstraks inderdaad mislukt is; B-Post zegt dat iemand anders tegelijkertijd ook probeert te betalen maar dat was ik zelf natuurlijk. Hopelijk kunnen ze dat spoedig uitklaren zodat ik desnoods nog eens kan proberen. Ik denk dat het kwam omdat de kaartdatum niet meer klopte, ik heb net een nieuwe gekregen.

photo 542057

photo 542058

photo 542059

photo 542060

Er zitten drie decelvallen in en de cd-ROM met de instructies en de nodige referentie. Ik heb dit eens rustig bekeken, er staan wat video's op maar die zijn niet als referentie maar eerder voor de sfeer toegevoegd, want ze zijn wat te schokkerig gefilmd. Er staat ook een walkaround op van elk stuk van de helikopter. Verder is er een verzameling Youtube-links waarvan ik een deel zelf al gevonden had en een ander deel al niet meer terug te vinden is op het net.

Het gevolg voor deze bouw is dat ik waarschijnlijk nu ga voor de grijze variant met groene camouflagevlekken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 aug, 2021 0:34 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het is wat saai om de binnenkant van een helikopter te schilderen, maar bij de CH-46 van Academy wordt dat opgelost door bijna meer decals aan de binnenkant dan buiten te voorzien!

photo 542698

Schilderen met schaduweffect door NATO black over de tussenschotten te nevelen en dan lichtgrijs in de panelen te spuiten.

photo 542699

photo 542701

Hier zijn de decals toegevoegd, ik heb voorlopig geen klachten daarover.

photo 542700

Wel over de handleiding, waar het interieur niet klopt met het plaatje. Een deel lijkt overgespiegeld van de rechtse helft maar alle consoles in de rode cirkels ontbreken of zijn talrijker op de kit. Ik heb dan maar zelf gegokt wat er zwart moest. Op referentiefoto's zijn de zwarte kastjes vaak grijs en zijn er veel meer details en leidingen. Zover zal ik niet gaan hier.

photo 542697

De resin neus is toegevoegd, er is wel lijm op de vloer gelopen dus die wordt later even opnieuw gespoten aan de linkerkant. Ook de PE-instrumenten zitten nu vast, alleen nog geen hendels om afplakken te vergemakkelijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2021 0:35 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik heb de stoeltjes voorzien van PE en ook wat kleine hendeltjes op de middenconsole gekleefd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement