Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2021 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Tijd om de boel wat op te kleuren. Als eerste geel aan de onderzijde van de vleugels en een band om de romp met Xtracolor X106.

photo 539181

Vervolgens wat geel moest blijven gemaskeerd en Humbrol matt 150 forest green over het toestelleke heen geblazen.

photo 539177

Toen dat droog was nog wat rondgeneuzd op het oh zo wijde web voor wat aanzichten van een D.XXI in Finse camouflage. Die had ik redelijk snel gevonden en kon ik verder met de zwarte kleur. Hiervoor Tamiya XF-85 rubber black gebruikt. Uit de losse pols een rondje gedaan min of meer volgens de gevonden voorbeelden.

photo 539178

En als laatste de onderzijde in Humbrol 166 light aircraft gray. Na het verwijderen van de tape bleek dat bij de rechtervleugel tape en verf aan elkaar gehecht waren en geen afstand konden doen. Dat wordt bijtippen en ik zag ook een beetje gespetter en overspray en dat moet ook weg duzzzz.... (ondertussen ook een nieuwe nozzle besteld)

De ren je rot tussenstand:

photo 539180

photo 539179

photo 539182

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2021 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooie kleurtjes, dat gele breekt mooi.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2021 0:14 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ziet er goed uit inderdaad! :)


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2021 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Dat wordt een mooie D-21.
Leuk in de Finse versie.
Toch wel opvallend dat deze Fokker, ondanks dat-ie al enigszins verouderd was, in handen van de Finse piloten heel succesvol is geweest.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jun, 2021 22:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
De berichtgeving uit het hele hoge noorden laat wat te wensen over kunnen we wel stellen. Zou het wat te maken hebben met het EK voetjebal of is de journalist van dienst een beetje afwezig? Ik vrees dat het van allebei een beetje is. :mrgreen: Zo tussen het voetbal gluren op de laptop door fröbel ik vrolijk verder aan de Finse Fokker en vergeet ik wat work in progress prenten te schieten.

Gevolg is dat er inmiddels een beplakte en afgematte D.XXI hier staat. Na de eerste spuitronde heb ik wat touch ups gedaan. Ik had een nieuwe 0,15 nozzle besteld en die wat binnen dus er ook een 0,15 naald bijgenomen en de randen tussen groen en zwart een softere overgang gegeven. Tevens de vorm her en der wat aangepast. Nadat ik min of meer hiermee tevreden was de hele handel in een glimjas gegooid met behulp van Alclad II ALC-310 Klear Kote GLoss. Waarom die Engelsen dat niet gewoon een Clear Coat Gloss noemen... ? Rare jongens daar aan de andere kant van de sloot.

De decals gingen wat moeizaam. Alvorens deze te - durven - gebruiken heb ik er eerst een laagje Microscale liquid decal film overheen gekwast en dit laten drogen. Toch braken ze in stukken toen ik ze van de backing af wilde halen en met wat gepiel en voorzichtig gefrut kreeg ik ze weer wat compleet. De knol op de linkerzijde liet spontaan een oor en een been los. Been kwam uiteindelijk goed, oortje was foetsie. Ook de FR-110 registratie ging aan flarden en is letter voor letter op de plek geschoven. Bij elke beweging brak het volgende deel af. Knap irritant was dat, maar last but not least heb ik ze allemaal gered.

Vervolgens weer een Klierige Klos Koot over het beestje en naar alle waarschijnlijkheid door het warme en vochtige weer heb ik die niet lang genoeg de tijd gegeven om hard te worden. Vraag mij sowieso af of deze Alclad wel hard wordt. Nadat ik met Tamiya panel line accent kleurtjes heb rondgekwast het overtollige weggehaald met keukenpapier of wattenstaafje bevochtigd met wat terpentine. Daarbij kwam ook de Alclad mee en is het wat vlekkerig geworden. Dazzz jammer. Met een Derwent Metallic Silver potlood wat afgebladderde verf gesimuleerd bij de panelen aan de voorzijde (want de rest van de kist was hout en stoffen bekleding :wink: ). Helaas is het effect wat minder geworden nadat ik een laagje Alclad ALC-314 klier koot flet (?) hierover heb geblazen.

Toen was het tijd wat glaswerk te ontbloten en wat klein grut aan te brengen. Ik had vergeten een antennebevestiging op de staart te maken en heb dat alsnog gedaan. De antennemast bovenop de sunroof zit erop en de pitotbuis linkerzijde vleugel is ook bevestigd. De proppenschieters heb ik van messing buis gemaakt en aan een stuk Evergreen rod geregen om te spuiten. In een volgende sessie zitten die ook in de vleugels. Rest nog de motor op te leuken en in de cowling te proppen en wat in de weer te gaan met wat kleurpoeiertjes.

photo 539651

photo 539652

photo 539653

photo 539654

photo 539655

Zoals de kijkbuiskoters zullen opmerken wordt ik totaal niet gehinderd door enige vorm van perfectie, want de paneellijnen zijn niet overal even strak, ontbreken zo her en der en zijn niet allemaal/overal gevuld met de Tamiya sapjes. Hoe kèrrrs? Ik vind het een geinig ding worden zo en ik denk dat ik later nog een fotolijstje ga verbouwen tot ondergrond met een bak sneeuw.

Cheers, Petter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jun, 2021 22:27 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Prachtig kleurenschema Peter!

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2021 0:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Plasticprutser Peter schreef:
Hoe kèrrrs? Ik vind het een geinig ding worden zo


En daar gaat het toch om. Wij zijn de stuurlui die aan wal staan, maar zijn wij de beste?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2021 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Dat wordt/ is al een heel fraaie D.21. Leuk om hem eens in een Fins jasje te zien in plaats van één met oranje driehoeken.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2021 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Dat wordt/ is al een heel fraaie D.21. Leuk om hem eens in een Fins jasje te zien in plaats van één met oranje driehoeken.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2021 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Dat wordt/ is al een heel fraaie D.21. Leuk om hem eens in een Fins jasje te zien in plaats van één met oranje driehoeken.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement