Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2021 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
Hey Klaas

Ziet er top uit!

En wat betreft de airbrush: zie je vraag van vorige week nu pas. Maar ik heb exact dezelfde, en ben er ook heel tevreden over! :D
Was mijn eerste airbrush dus ik kan niet met andere merken vergelijken. Maar de Evo werkt heel prettig en schoonmaken gaat heel vlot eens je het een paar keer gedaan hebt.

Veel plezier ermee :wink:

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 apr, 2021 15:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1067
Woonplaats: Zelzate-België
Mooi spuitwerk,

En ook hier al jaren een tevreden Evo gebruiker :wink:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 apr, 2021 10:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Wat is dit toch een Giga-kit! Zo te zien is de investering in en nieuwe airbrush set het waard geweest.
Happy modelling!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 apr, 2021 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank heren. :)

@David, Ja het is echt een bakbeest en eigenlijk te groot voor mijn werktafel. Gelukkig wordt mijn volgende kit ook al zo'n grote (nou, iets minder groot maar, stay tuned).

Ik heb ook gemerkt dat mijn bureaulamp helemaal niet geschikt is voor de taak die ik hem gegeven heb. Het licht komt uit een punt, is niet echt wit genoeg en als ik er een felle lamp in hang dan wekt dat ook weer verblindend en niet erg praktisch. Dus daar moet ik ook een andere oplossing voor bedenken.

En ja, de airbrush bevalt prima al is nu de metaal verf van Vallejo die wat moeilijk doet. :lol: Maar verder gaat het echt lekker met dat ding. Ik kan echt mikken en doceren en dat is precies wat ik nodig had.
Nu dus de main kleuren erop zitten is de tijd voor de decals en weathering aangebroken. Eerst heb ik geprobeerd wat highlights aan te brengen wat iets anders ging dan ik gehoopt had. Omdat MrColor het nodig vindt om hun kleuren wat aan te passen was het olive drab uit een nieuw potje zodanig donkerder dat zelfs met lichtgrijs lichter gemaakt het als nog donkerder uitpakte. Maar goed, dit is nog in de semi glans uitvoering. Ik ben benieuwd hoe het na de mat lak eruit gaat zien.
Daarna de glans lak aangebracht wat letterlijk enkele minuten duurde (wat snel is). Dat heb ik een nachtje laten drogen waarna het tijd werd om de decals aan te brengen. Prima decals natuurlijk van cartograf. Maar wel weinig voor zo'n grote kist. Maar we doen het er maar mee. "
Nadat de decals enkele keren met softner in de paneel lijnen hebben mogen trekken ben ik begonnen aan de wash en streaks. Lekkere vette wash met een dikke kwast aangebracht. Niks pinwash, deze kist wordt vies. Met een vochtig stuk keukenpapier in de luchtstroomrichting wegvegen en hop, al behoorlijk vies. Daarna met stippelen en kwasten kleine streaks en brandstof streaks aangebracht over de hele kist.
Naast dat alles ook de propellers en ander grut bijgewerkt (zie foto's).

Tijd voor decals
photo 537091
Decals, wash en streaks aangebracht.
photo 537092
photo 537093
photo 537094
photo 537095
En de rest
photo 537096
photo 537097
photo 537098

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 apr, 2021 14:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Mooi Klaas!

Over je licht; ik gebruik zelf 2 koud licht (=4000K) led buisjes + 2 extra led lampen in Ikea lamphouders. Als je veel licht wilt zou je kunnen kijken naar een zgn Led batten:
- https://www.ledlichtdiscounter.nl/led-b ... 120cm-40w/

Je kunt ze krijgen in diverse K waardes. Vanaf 4000K is goed als werklicht voor je werkplek.

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 apr, 2021 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@Ronald Top, dank je, daar ga ik me eens in verdiepen. :brouw:

En zo komt deze moeilijke bouw op zijn einde. Niet zozeer omdat de kit zelf heel moeilijk is maar om dat mijn werkplek niet echt geschikt is voor bouwpakketten van deze afmeting. Dat komt ook deels doordat ik steeds meer materiaal om mijn werkplek aan het bouwen ben geweest waardoor ik mezelf steeds minder ruimte ben gaan geven. De laatste paar weken zette ik steevast alles weg zodat ik wat meer ruimte had. :lol: Maar, ik ga, zodra winkels weer fatsoenlijk open zijn wat inkopen doen om mijn werkplek een opknapbeurt te geven. Ik ga dat fysiek doen en niet online omdat ik de spullen in mijn handen wil kunnen houden voor ik ze koop.

Maar, de kit zelf is eigenlijk super simpel. Er zijn opvallend weinig onderdelen voor een kist van deze afmeting en heeft best wel iets van een snap tight kit. De motoren zijn bijvoorbeeld maar één onderdeel per motor en toch heeft HK veel details in die paar onderdelen kunnen verwerken. De wielbakken zijn echt juweeltjes, zelfs zonder de toevoegingen van Eduard. Maar waar ik niet echt tevreden over ben is de bouwbeschrijving want die is niet erg duidelijk. Waar bepaalde onderdelen moeten worden geplaatst is soms alleen maar te bepalen na het raadplegen van secundaire informatie en dat kan niet de bedoeling zijn. En oja, die ontbrekende gashandels in de cockpit, echt, daar snap ik niks van.
Maar goed, de sets van Eduard voegden de nodige details toe en uiteindelijk ben ik redelijk tevreden. Helaas is er ondanks fanatiek afplakken nog steeds wat verf aan de binnenkant van de neuskoepel terechtgekomen en het langdurig werken aan de kit nadat de romp dicht zat is de navigatie tafel fataal geworden. Die is losgeraakt en uiteindelijk via de ingang van de cockpit naar buiten komen vallen. En er rammelt nog iets in de neus maar ik heb geen idee wat dat is. Gelukkig had ik bij deze kit de mogelijkheid om de mitrailleurs als laatste onderdelen toe te voegen, wat dan wel weer een goede oplossing is van HK.
Mijn nieuwe airbrush heeft het laatste stuk toch wel een stuk plezieriger gemaakt en ik kon het niet laten om deze kist er weer gebruikt uit te laten zien.

En dan nu, de eindfoto's Enjoy.
photo 537180
photo 537156
photo 537157
photo 537158
photo 537159
photo 537160
photo 537161
photo 537162
photo 537163
photo 537164
photo 537165
photo 537166
photo 537167
photo 537168
photo 537169
photo 537170
photo 537171
photo 537172
photo 537173
photo 537174
photo 537175
photo 537176
photo 537177
photo 537178
photo 537179

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 apr, 2021 19:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Prachtig gespoten Klaas met je nieuwe airbrush, maar waarom geen infinity genomen?
Mooie kit, mooi model, ik kijk alleen wat vreemd aan tegen die koepel die op de neus zit, horen daar niet nog een paar lijnen ingekleurd te worden?
En je hebt een lekke band zo te zien ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 apr, 2021 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind hem mooi geworden Klaas. Mooie bouw, mooi spuitwerk en subtiele verwering. Daar een klein beetje chipping bij opgeteld geeft een dikke voldoende.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 apr, 2021 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt heren :brouw:

@Mark Hahaha, ja, over een spijkerbed gereden vrees ik :lol: En die neuskoepel is uit een stuk, Alleen recht voor de richtmiddelen zit een stuk versteviging dat ik in aluminium gespoten heb. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 apr, 2021 21:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Aaah dat aluminium viel me niet echt op bij de foto's, maar nu je het zegt ;)

PS je raampjes zijn wat viezig helaas, vooral het cockpit raampje helaas, net alsof de boel aan het delamineren is.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement