Bedankt voor jullie reacties, mannen.
Huib2 schreef:
Wow, ben wel benieuwd hoe je plamuur van het cockpitglas af gaat schuren?
Met schuurpapier, Huib
Zonder gekheid, eerst schuur ik met een wat grovere schuurstick uit de Brouwersshop het meeste overtollige plamuur weg, dat gaat vrij snel.
Daarna met waterproof schuurpapier P400 nat schuren. Om strak en in contour te werken, breng ik een stukje schuurpapier aan op een wasknijperhelft. Dan krijg je ook een schuurstick maar dan eentje die niet buigt.
En dan nog nalopen met P600/ 800.
Zoals ik al aangaf in mijn vorige post, ben ik tot de conclusie gekomen dat de ingraveersels op de canopy niet heel goed overeenkomen met de foto's.
Daar ik toch al stevig met schuurpapier in de weer was en her en der nog wat opnieuw geplamuurd zou moeten worden, heb ik de masks verwijderd en heb de kap kaalgeschuurd.
Dof was ie toch al.
En toen was er geen weg meer terug...Daar ik de cockpitkap altijd beschouw als de "ogen" van een vliegtuig, probeer ik de kenmerkende opdeling van de ramen altijd zo goed mogelijk in verhouding en symmetrie te krijgen.
In dit geval betekende dat na het kaalschuren en weer gladpolijsten van de kap, er wederom een setje masks gefabriceerd moest worden om de boel opnieuw af te plakken.
Het maken en aanbrengen van deze masks kostte me bijna twee uur.
Met de masks krijgt de Neptune een eigen gezichtMeteen maar de gelegenheid genomen om de kist op zijn pootjes te zetten om te zien hoe de "
sit" zal worden.
"Hij staat! Hij staat!!"...Na al het werk rond de canopy even therapeutisch aan de knutsel gegaan met de dorsal turret:
De resin .50's komen uit de Blackbirdset evenals het affuit met de afgeronde schermen. Hier nog wel het nodige aan gedaan want krom en akelig.
De transparante koepel uit de kit vond ik wat iel in diameter en een beetje grof. In het Squadronsetje SQ09174 bedoeld voor de B-26A Marauder,trof ik een mooi bruikbaar exemplaar. Wel uitermate kwetsbaar met uitsnijden.
Met stukjes strip, fotonegatief en profiel de boel aangekleed tot het en beetje op een Martin turret gaat lijken.
Ondanks dat dit toch wel een behoorlijk verbouwingsproject is met de nodige risico's op valkuilen en bouwdipjes, gaat het eigenlijk allemaal best voorspoedig.
Groeten,
Paul