Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 23:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 nov, 2020 16:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
ziet er erg goed uit Klaas die kleur groen komt zeker tot zijn recht :brouw:


Laatst bijgewerkt door Marco G op za 28 nov, 2020 9:42 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 nov, 2020 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Wauw, het is weer een geval van open mond van verwondering. Superstrak allemaal :brouw:

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 nov, 2020 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank heren :brouw:

@Foofighter. Ik laat de banden zo los hangen. Als ik ze zou moeten buigen gaat het er niet best uitzien helaas. Ik denk dat resin munitiebanden in dit geval handiger zouden zijn.

@Fokkerfan. Het is echt een veel lichtere kleur maar ik vind het wel een mooie kleur. Ik herinner me nog een stukje uit de boeken van Francois Verlinden waarin hij aangeeft in zijn winkel steeds discussies te hebben met andere modelbouwers of je de kleur al dan niet beter wat lichter kunt maken dan het origineel omdat het model minder licht vangt en daardoor donkerder lijkt. Als ik zie hoe het in het bommenruim uitkomt nu de romp dicht zit, dan lijkt hij daar wel gelijk in te hebben gehad.

Dus, de romp zit dicht. Beetje plamuur hier en daar. Rompdelen passen blijft toch een lastig stukje maar ik ben tevreden. Vleugels ook in elkaar geplakt en de gondels eronder. Dat past eigenlijk ook allemaal erg goed. Mooi werk van Hasegawa.
Nu is dit een notoire staartzitter en Hasegawa levert een doorzichtig pootje mee voor onder de romp. Maar, tussen de cockpit en het bommenruim is een lege ruimte en daarin passen een hele boel visloodjes. Een opening aan de bovenkant van de romp geeft mooi de gelegenheid om hier houtlijm in te spuiten en kogeltjes in te gooien. Alleen jammer dat er ook lijm langs de neuswielbak helemaal naar voren is gelopen en uit de neus kwam druppelen. :lol: Gelukkig was die gemakkelijk bij te werken. Straks nog een beetje bijtippen met groen en als de neus erop zit dan zie je daar helemaal niks meer van. Gaat wel een hoop lood in zeg. :?

Verder een hoop klein grut aan het bouwen. Motoren bijvoorbeeld. Die heb ik zwart gespoten en gedrybrushed met aluminium. Gearbox blauwgrijs. Onderstel aluminium gespoten. Dat krijgt allemaal nog een wash natuurlijk. De wielen heb ik nu ook vast uitgepakt. Mooie wielen hoor. Kwaliteitswerk.
Ten slotte de bommen gemaakt en alvast de basis kleur gegeven (olive drab). Eens kijken of ik er wat verwering op los kan laten.

De romp dicht en de vleugels gemonteerd.
photo 524601
Riempjes @Fokkerfan :)
photo 524602
Interieur van de onderkant bekeken.
photo 524600
photo 524608
Shine shine.
photo 524603
photo 524604
Motoren. Twee keer twee cilinder ringen.
photo 524605
Gearboxen
photo 524606
Na het drybrushen.
photo 524609
photo 524610
Bougiekabels.
photo 524611
En de rest
photo 524607
photo 524612

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 nov, 2020 10:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Alles is mooi gedetailleerd, die wieltjes, is dat resin? Op één van de beide zit toch wat vervuiling helaas.
De wielbakken zijn een stuk gedetailleerder dan de oude Revell kit in ieder geval en ook de landingsgestellen zien er heel goed uit, is dat standaard Hasegawa of Eduard?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 nov, 2020 9:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooi werk weer Klaas. Ik vind het wel vreemd van die verf. Hopelijk gaan ze niet alle kleuren wat anders maken. De wielen zien er inderdaad fraai uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 nov, 2020 15:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2815
Prachtig, zoveel detail als er op en in dit model zit.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 nov, 2020 18:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Dat ziet er een mooie kit uit!

En deze ziet er vele malen beter uit dan de oude van Revell!

Ga je ze lekker smerig maken? En een vervaagd uiterlijk geven? Persoonlijk vind ik dat prachtig om zien. Die OD leent zich daar goed toe.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt heren :)

@Markie Dat zijn inderdaad resin wielen. Ik weet niet of dat vervuiling is die je ziet op de wielen. Zou ook wel eens de belettering kunnen zijn. Echt erg mooi spul hoor dat resin. De plastic onderdelen zijn van Hasegawa en op zich is dat al een prachtige kit. :brouw:

@fvdm Ik heb wel meer kleurwijzigingen gezien. Een ervan was het roodbruin dat ik gebruikt het voor de London Omnibus. Is ook wel een mooie kleur en past prima maar ja, als je een iets andere kleur verwacht dan is dat soms niet handig. Eduard gebruikt standaard de kleuren van MrHobby.

@flynn Ik ga sowieso de kist vies maken. Het schema dat ik gekozen heb is al een wat verweerd schema met ook nog eens de invasiestrepen erop. Ik weet nog niet hoeveel chipping ik ga toevoegen maar hij gaat er gebruikt uitzien zeg maar. :D

Dus, veel kleine delen weer. Wielen in de hoofdkleuren en een wash in de velgen. Het loopvlak zal ik wat modderig maken denk ik. Verder de bommen voor het eerst een flinke verwering gegeven door te stippelen met olieverf en daarna blenden. Daaroverheen heb ik met pastel en zilverpotloden wat sporen getrokken van het "rollen" dat de bommen tijdens hun transport hebben mogen doormaken. Tenslotte daar nog wat chipping bij.
De cockpit is voor zover ook klaar na het toevoegen van wat details in de binnenkant van de canopy. Gek genoeg is er niet overal een mask voor. Dus hier en daar heb ik nog wat masks zelf moeten maken. Tenslotte ook de rest van de openingen dichtgetaped.
Oh, en de motoren zijn verder klaar en kunnen ingebouwd worden. :)
Nu nog wat details in de neus en dan kan die ook dicht en dan kan ik gaan beginnen met spuiten.

Fotootjes ter ondersteuning van het voorgaande.

Canopy
photo 525339
En op de romp. Past prima
photo 525337
Wielen en mitrailleurs.
photo 525341
photo 525344
Bommen in stapjes; Stippelen en blenden, rolstrepen met potlood, chipping.
photo 525338
photo 525340
photo 525342
Motoren
photo 525343
En alles verder in tape
photo 525345
photo 525346
photo 525347

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het stabilo en hoogteroer in doorschijnend plastic? Rare keus :D

Die canopy past wel heel erg mooi .

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2020 0:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Ja, bijzonder. Blijkbaar was dat gemakkelijker dan losse raampjes inplakken wat over de rest van het model wel gewoon gebeurd. Maar nu hoeft er alleen maar een plakkertje overheen. :D (Dat doffe transparant is aan de binnenkant hoor. No worries.)

photo 525394

Nu we toch bezig zijn. Mini update. Mitrailleur in de neus gemonteerd. Die prompt daarna afbrak want zo hoort dat natuurlijk. Motoren gemonteerd en daar natuurlijk de cowlings overheen. En daarna voltrok zich een tapijtmonster achtig rampje. Een van de buikmitrailleurs sprong bij het losknippen richting een hoek van mijn werktafel. Dus, gewoon even pakken. Toch...? TOCH!!!!? @$%#@%@!!!! Gewoon niet meer kunnen vinden. Ik heb zelfs kasten naar voren getrokken maar de snelheid moet zo groot geweest zijn dat het ding op impact verdampt is. :? Dus ik ben nu bezig met een vervangende cover te maken. Hopelijk gaat dat er redelijk uitzien.

Dan maar wat foto's van de rest van de voortgang.
Neusmitailleur
photo 525391
Neus en motoren gemonteerd
photo 525392
En de cowlings. Links zie je al de buikmitrailleurs liggen minus 1.
photo 525393

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement