Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 10:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 220  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2008 10:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
TheFlyingDutchman schreef:
He Ron,

Waar je wel rekening mee moet houden is dat het in Duitsland nog altijd verboden is om swastika's en andere fascistische symbolen in het openbaar te vertonen. Dus mocht je het model ooit eens op een Duits forum of iets dergelijks zetten, of op een Duitse beurs dan moet je de swastika wel even weg-fotoshoppen of afplakken.


Hier wil ik even op ingaan, ieder voorjaar wordt er in Dortmund de InterModellbau beurs gehouden, waar ik al jaren lang naartoe ga.
Dit is een gigantische beurs over elke tak van modelbouw.
De hakenkruizen zie je hier echt op ieder model, van boot tot vliegtuig, enz enz.
Verder wil ik erbij melden dat er toch echt wel veel oudere mensen rondlopen op deze beurs maar ik heb hier nog nooit een protestwoord over gehoord.
De stelling dat de swastika verboden is in Duitsland hoef je dus niet al te serieus te nemen.

Wat betreft mijn eigen mening; natuurlijk is de swastika een beladen symbool, maar ik vindt zelf dat hij er gewoon op hoort, dit was de realiteit en het was nou eenmaal niet anders.

Homeghost, verder nog mijn complimenten over je project.
Ik volg het al vanaf het begin, erg mooi 8)

Groeten,

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2008 10:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Hoi FDM.

Ja,het is me bekend dat de swatstika in Duitsland is verboden.
Momenteel zitten we in overleg(hanjos,Mods en ik)of wel of niet plaatsen.

Ik vind het persoonlijk ook,dat het moet kunnen worden geplaatst,althans uit historisch oogpunt.Doch,heel begrijpelijk,heeft dit embleem helaas een nare bijsmaak.

Devlag zit er nu wel al op,ik heb deze nu zo gevouwen dat het embleem niet direct te zien is.Vanachter de uboot en van voren is er helemaal niets van te zien.Zijdelings is het teken wel te zien,maar je moet je er wel een beetje voor buigen.Dus niet direct.

Wat betreft het,mogelijke,vandalisme.

Ik denk(hoeft niet uiteraard)dat het zou kunnen dat er"per ongeluk"misschien iemand(kijker/bezoeker)kwaadwillend iets eraan zou kunnen doen.Ik ga misschien een hoesje maken om over de vlag te schuiven op eventuele tentoonstellingen.

Een heel onderwerp voor een vlag...tja.

Ik heb de vlag er op aan gebracht omdat ik vind dat het er op thuis hoort ivm de correctheid.Niets meer.Net zoals je een Japanse oorlogsvlag aanbrengt op een Japans slagschip/oorlogsbodem.

Tijd moet het leren hoe hiermee om te gaan :roll: ...

Vraagstuk is alleen,de fabricage en montage van deze vlag heb ik uitgebreid gefotografeerd om te tonen hoe zoiets te maken.
Daarin komen duidelijke foto`s te staan met dit teken duidelijk erop.
En dat is op ons forum nu eenmaal openbaar.Dat is het struikelblok nu.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2008 12:27 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Wat je zou kunnen doen is het teken met fotoshop wazigen. Dan alleen het teken. Of gewoon textueel erbij vermelden dat dit gaat over niet willen kwetsen van mensen. Maar dat je het slechts hebt gefotograveerd om mensen te laten zien hoe een vlag vervaardigd wordt.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2008 12:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Er is unaniem beslist dat de foto`s geplaatst kunnen worden op ons forum.

Door zowel Moderators alsmede hanjos.

Het is historisch correct.Het is ook niet juist om geschiedenis te gaan verbloemen,wegstoppen.Het is ook geenigzins de bedoeling om mensen te kwetsen.Maar het mag getoond worden.Het is een onderdeel in dit project,net zoals alle andere onderdelen welke terugwijzen naar WWII.

In de loop van deze dag zal ik daarom de fabricage en montage van deze vlag tonen met foto`s.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Laatst bijgewerkt door homeghost op di 12 feb, 2008 12:37 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2008 12:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
modelengeneer schreef:
Wat je zou kunnen doen is het teken met fotoshop wazigen. Dan alleen het teken. Of gewoon textueel erbij vermelden dat dit gaat over niet willen kwetsen van mensen. Maar dat je het slechts hebt gefotograveerd om mensen te laten zien hoe een vlag vervaardigd wordt.


Dank je wel voor het voorstel,Rik :P .

Maar ik ga het dus gewoon later hier plaatsen.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2008 13:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
De produktie van de vlag,heb ik gemaakt op een gewoon blank wit printerpapiertje.Door het embleem goed te bestuderen is het daarna door mij nagetekend met potlood op het papier.

Ik heb decorfine verf gebruikt(op waterbasis)welke in een hele grote kleurenrange beschikbaar is.Zo een potje verf kost 2,40 euro per stuk,en je doet er best wel lang mee.Is erg goed dekkend en prima te verwerken.Kwastje is schoon te maken in gewoon water na gebruik.

Nadat ik de beide emblemen had nagetekend(beide zijden voor de vlag),heb ik dit ingekleurd met het decorfine waterverf.

Afbeelding

Hoewel niet alle vlakken misschien even dik zijn,maakt het voor de vlag niet uit,omdat ik ze toch in opgerolde toestand(door de wind)ga plaatsen.

Daarna heb ik de vlag eruit geknipt en met bisonkit geplakt op gewone huishoud aluminiumfolie.

Afbeelding

Hieruit ook weer netjes knippen.Voordeel van het aluminiumfolie erachter is,dat je de vlag prima nu kunt buigen in vrijwel elke stand.Ook blijft de vlag daardoor altijd in de laatste buigstand staan.

Afbeelding

Hierna smeer je ook de gehele binnenkant in met bisonkit en laat dit enkele minuutjes drogen.

Afbeelding

Omdat ik ook de vlaggenmast met bisonkit heb ingesmeerd,kan ik de vlag er nu gewoon strak tegenaan drukken.De vlag blijft meteen hangen op zijn plaats.

Afbeelding

Daarna druk je voorzichtig beide zijden tegen elkaar.Erop letten dat je ook goed recht gaat,anders kom je met de uiteinden scheef/verkeerd uit.Eenmaal vastgedrukt zijn ze nooit meer van elkaar te halen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als dan goed is gegaan,kun je nu de vlag in vrijwel elke vorm/positie buigen gaan.Kwestie van fantasie.

Afbeelding

Afbeelding

Rik,jouwn scheepsbel is nu goed te zien :P .

Wordt vervolgd..

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2008 14:35 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Hoi Ron, dat ziet er goed uit. Erg handig zoals je dat gemaakt hebt. De vlag en daartussen alufolie. Nooit aan gedacht. Ga je de vlag ook nog verweren. Volgens mij waren deze niet geheel schoon.
Die bel hangt daar precies op de juiste plaats. Dat had niet beter gekunt. Mooi om te zien. :lol:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2008 14:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 25 apr, 2007 18:17 pm
Berichten: 720
Mooi gedaan, ik zou alleen de vlag aan een touwtje hebben gedaan en dan aan de mast hebben vastgemaakt

Afbeelding

bron

_________________
appelsap.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2008 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 23 dec, 2006 18:01 pm
Berichten: 149
Volg dit topic ook al lang, schitterend wat je neerzet.
Hoort er niet een kriegsmarine vlag op dit model ?
http://www.germanhelmet.com/4043.htm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2008 15:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
modelengeneer schreef:
Hoi Ron, dat ziet er goed uit. Erg handig zoals je dat gemaakt hebt. De vlag en daartussen alufolie. Nooit aan gedacht. Ga je de vlag ook nog verweren. Volgens mij waren deze niet geheel schoon.
Die bel hangt daar precies op de juiste plaats. Dat had niet beter gekunt. Mooi om te zien. :lol:


Uuhhmmm...ik heb de vlag al verweerd.Te weinig?.
Als je goed kijkt kun je het zien.

Ja,het is jouwn inverstering in dit project,de scheepsbel :P .

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 220  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement