Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
:) Nu de ik met graafmachine even niet meer verder kan, omdat ik nog steeds niets van Joachim heb gehoord. De bouw van de dieplader bijna gereed is, en de DAF torpedo binnenkort wordt gegoten, moest ik toch weer iets nieuws bedenken. En dat is weer iets, waar ik waarschijnlijk weer een klein jaartje mee bezig zal zijn. Natuurlijk komt er ook nog een trekker voor de dieplader. Maar omdat dat er weer één met een CF cabine moet worden, en ik net een Ginaf met zo'n cabine heb gebouwd, had ik daar nog even geen zin in. Dus toen maar de volgende op m'n lijstje. Een Volvo A40F knikdumper. Niet echt een vrachtwagen zoals hier meestal gebouwd wordt, maar deze kan ook weer mooi als lading fungeren op m'n dieplader.

Het wordt ook weer een behoorlijk grote jongen. In het echt 11,26 lang, 3,57 breed en 3,59 hoog. Een leeg gewicht van 31 ton en 39 ton laadvermogen. Dus volgeladen zo'n 70 ton. Je ziet ze dus niet zo heel veel op de openbare weg, maar meer in het terrein voor zwaar grondwerk.

Als eerste ben ik deze week aan de banden begonnen. Althans ééntje, want de rest ga ik weer gieten. Die banden zijn net als de dumper. GROOT.... :) doorsnede 78 mm, breedte 35 mm, en deze maat is volgens mij ook niet te koop. De opbouw van de band is in grote lijn hetzelfde als die van de Terberg en de Ginaf Eerst de zijkanten gemaakt, toen daar een strookje tussen van de goede breedte en vervolgens het loopvlak gemaakt. Dat er omheen gelijmd en toen de zijkanten afgewerkt. Hieronder weer een paar foto's van de werkwijze en het uiteindelijke resultaat. De tekening op de tweede foto is weer precies op schaal, dus daar kun je op zien hoe groot hij wordt. :)

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Laatst bijgewerkt door van Hattem op za 24 nov, 2012 17:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 20:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Ah, daar is 'ie dan....ik had alleen André verteld dat het een Volvo BM zou gaan worden.....my bad :lol:
Het lijkt me in ieder geval een heel interessant project en hopelijk kunnen we weer wat nieuwe technieken gaan leren.
Succes!!

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jan, 2008 0:15 am
Berichten: 764
Woonplaats: Eindhoven
Kijk, hier hou ik van: weer eens wat anders dan anders.

Zoals Arjan al zegt, mogen we zeker weer gaan genieten van een mooi wagentje en misschien nog meer van je brouwtechnieken. :wink:

Je bent een inspiratie voor alle schaalmodelbouwes, Zeger!!!!!


Ik zeg: GOED BEZIG :brouw:




Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 22:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Gouderak
Tjonge tjonge wat haal jij allemaal op je hals man............je heb lef om aan zo'n project te beginnen. :roll:
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......... met jouw ervaringen gaat dat zeker goed komen. :wink:
Ik ga je succes wensen met de bouw,het is nu al een gaaf project. :brouw:
Suc7 :mrgreen: :mrgreen: :brouw:
Gr.Eef 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Da's weer een leuke Zeger, veel plezier ermee!

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 23:00 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hoi Zeger,

Dat zijn inderdaad grote jongens Bij ons zie ik ze met enige regelmaat rijden voor de aanleg van de 2e Maasvlakte en onlangs moest ik met mijn eigen vrachtwagen de steengroeve in om daar een gestrande pick up op te halen, stond nog maar op 3 wielen, god wat was mijn eigen truckje miniscuul daar :shock:

van Hattem schreef:
iets waar ik waarschijnlijk weer een klein jaartje mee bezig zal zijn


In deze tijd lukt het mij tegenwoordig nog geen eens om een standaard kitje in elkaar te krijgen :roll:

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Laatst bijgewerkt door jeff op zo 29 jan, 2012 13:06 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 23:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 17:52 pm
Berichten: 885
Woonplaats: antwerpen (belgie)
ja het is wel heel wat anders dan een truck,maar zeker zo intersant.
en zeker als lading kan het goed dienen.
dat je een jaartje ermee zoet zal zijn kan ik geloven,aan een reus van een dumper :)
je zie wel de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
succes met de bouw er van :wink:

grtz robby :D

OP AANVRAAG :
scania R500 xantrans
LOPENDE PROJEKTEN :
daf 105 xf
volvo F12 1/25 mr brandit


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2012 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Zeger,

Steeds als je denk dat je het niet gekker meer kan verzinnen, komt er toch weer wat onverwachts uit de hoek.
Dit zal vast en zeker weer een mooi project worden, als je alleen de banden al ziet, die zijn al enorm :shock:
En als je dan de tekening op schaal naast de GINAF ziet... wat een bakbeest zeg!!
Bij deze wederom veel succes met de bouw.

Enne...

Mocht je hem straks nu nog klein vinden kan je altijd nog deze maken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 12:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Niet te stoppen die Zeger. Weer een super mooi project .
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2012 13:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Niet te stoppen !!!! De man heeft volgens mij iets gevonden waardoor er meer dan 24 uur in een dag zitten :lol: :lol:
En wat voor ding hij nu weer gaat bouwen, belachlijk natuurlijk :roll: :roll: De kerel wil ons alleen de ogen uitsteken en zelf alle prijzen uit Jabbeke mee naar huis nemen.
Geeft wel dat je een vitrine kast moet gaan bouwen, Zeger. Dat is geen kunststof dus dat zal dan wel wat lastiger voor je zijn en langer duren.

GEWELDIG---GEWELDIG---GEWELDIG Zeger, vooral doorgaan. Misschien moet je voor mij later ook eens wat 'lading' gaan maken.

Hessel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement