Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 apr, 2011 18:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 21 feb, 2010 15:38 pm
Berichten: 29
Goedenavond,

Ben nu al een tijdje lid van dit forum, (aktief is een ander verhaal =P). Wel al die tijd blijven volgen, mijn intresse ligt nog steeds in de modelbouw. Dan vooral gezien naar de modelauto's 1:24/1:25.

Nu het volgende, laatst een aardige hoeveelheid modelbouwdozen overgenomen, waar vooral veel vrachtwagens tussen zitten.

Waaronder:
- Kenwordt Aerodyne [Revell 7413]
- Peterbilt 359 & Auto Transporter "prestige car transport" [Revell 7432]
- Peterbilt 353 "Alaska" Revell [7444]
- Lowboy Trailer AMT ERTL 6683

En zo nog een aantal. Als ik het zo even uit me hoofd zeg een stuk of 15 totaal.

Nu is alleen mijn vraag:
- Wat is de waarde van de modelbouwbozen? (Gezien de leeftijd)

De rest van de modeltrucks zal ik vanavond posten als ik thuis ben.

Voor foto's van de trucks en leeftijd zie:
http://www.eddylenders.nl/revell.htm

Alvast bedankt en gegroet,

Jeroen

Update:

Hier de resterende modellen.
- Kenworth K100 VIT"Australia" Revell 7437
- Peterbilt 359 "Canadian Hauler" Revell 7456
- Kenworth K-100 Heavy Hauler Revell 7458
- Marmon Conventional Revell 7457
- Heavy Gravel Trailer Revell 7519
- Freightliner FLC 20 Conventional Revell 7508
- GMC General AMT ERTL 6659

Beetje voorbarig geweest met het aantal, het zijn er 11 geworden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2011 12:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Jeroen,

De waarde bepalen van dit soort kits is altijd lastig omdat het ook nog wel eens wil variëren door het jaar heen.
Op Marktplaats zie je soms wel 's kits staan die voor €20-25 niet weg gaan terwijl ze een week later direct weg zijn voor €50.
Er zitten overigens wel een paar pareltjes tussen je verzameling maar die zitten meer bij de tweede opsomming.
Het heeft op zich niet altijd wat met de leeftijd te maken want sommige kits zijn weer opnieuw uitgegeven en op dat moment zakt de waarde direct weer in elkaar.
De Peterbilt 'Can Do' takelwagen bijvoorbeeld stond vorig jaar nog in de catalogus in er wordt in de VS alweer $200 voor gevraagd.
Ik wil je in ieder geval adviseren om eerst eens wat veilingsites af te struinen voor prijzen waar dit soort kits gemiddeld voor weggaan.
Enne, het blijft altijd een soort van vloeken in de kerk om hier antwoord op te geven.....kopers willen kits voor redelijke prijzen terwijl verkopers graag hun kits voor veel geld kwijt willen.
Het is dus aan jou de vraag: wil je mensen blij maken en kits voor een leuk ( lees redelijk ) bedrag en redelijk snel verkopen of wil je het maximale eruithalen en een flinke tijd met die kits in je maag blijven zitten??

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2011 17:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 21 feb, 2010 15:38 pm
Berichten: 29
Dan zullen we de zoektocht is gaan beginnen en de verschillende veilingsites is afstruinen.

De hoofdprijs vragen is en blijft natuurlijk altijd risicovol. Straks zit ik over een jaar nog met die modellen. Nou scheelt het ze liggen me niet in de weg.

Maar zoals ik altijd zeg, voor een mooi bod is alles te koop.

Bedankt in ieder geval voor de reply!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei, 2011 11:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Het is wat Arjan al aangeeft. Onder (modelbouw) vrienden vraag ik meestal niet de hoofdprijs maar via Marktplaats kun je meestal meer krijgen. Overigens kun je Marktplaats maar ook Ebay gewoon eens langs lopen voor wat men er voor vraagt en wat men ervoor vraagt. De KW Vit is vrij zeldzaam en kan derhalve vrij veel opbrengen. Verkoop je de hele partij in één keer dan maak je meestal een prijs en die valt dan vaak lager uit. Nadeel is dan wel dat je vaak naar het postkantoor moet om een pakje te versturen.

succes

Hessel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement