Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Stilte van mijn kant
BerichtGeplaatst: do 11 sep, 2008 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Misschien is het jullie opgevallen dat het de afgelopen tijd iets stiller is geworden van mijn kant. Dit is deels te verklaren omdat ik op vacantie in Canada geweest bent, en een verre vakantie is nou eenmaal lastig met modelbouwactiviteiten te combineren.

Daar naast heb ik last van een behoorlijk stevige modelbouwdip. Het afgelopen jaar heb ik, op de vliegende scratschgroepsbouw (3x woordwaarde), niets helemaal afgebouwd. Daarnaast heb ik vaak als ik halverwege een kitje ben, geen zin meer om het af te maken.

Ik heb een heel lichte storing in mijn fijne motoriek, waardoor modelbrouwen voor mij vrij lastig is. (ik lang en veel bijlessen gehad om leesbaar te leren schrijven). Wellicht dat ik ook hierdoor ontmoedigd word om modellen af te bouwen. Sommige klusjes krijg ik desondanks herhaald proberen, tips op modelbrouwers nalezen en weer proberen, maar niet voor elkaar. Op den duur gaan de kitjes meestal weer halfafgebouwd de doos in.

Daarom heb ik besloten om mijn modelbouwactiviteiten de komende tijd gewoon even op stop te zetten. Wellicht krijg ik ooit weer zin om een kit van de stapel te trekken en die weer af te bouwen, misschien ook niet.


Desondanks deze dip in de modelbouwinteresse gaat het voor de rest wel goed met me hoor. Ik mocht eergisteren de bruiloft van mijn broer meemaken, en ook aan de vakantie in Canada heb ik fantastische herinneringen en wellicht zelfs een afstudeerplek overgehouden. Ik zal ook nog regelmatig op deze site rondhangen, al zal de frequentie van mijn bezoeken wel beduidend lager liggen dan vroeger.

Ik wil jullie allemaal graag bedanken voor de fijne tijd en goede herinneringen die ik aan mijn bezoeken op dit forum heb overgehuiden. De afgelopen tijden is het forum toch een soort van vaste waarde in mijn leven geweest. Ik hoop dat ik mijn interesse in de hobby ooit weer terug vind.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 sep, 2008 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
He, balen man, echt neit leuk om dit soort dingen te lezen :(
hopen dat je er snel weer boven op komt en weer aan het brouwen slaat! :P

greetz,
DAffIE :mrgreen:

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Stilte van mijn kant
BerichtGeplaatst: do 11 sep, 2008 23:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
nguwland schreef:
Daar naast heb ik last van een behoorlijk stevige modelbouwdip. Het afgelopen jaar heb ik, op de vliegende scratschgroepsbouw (3x woordwaarde), niets helemaal afgebouwd. Daarnaast heb ik vaak als ik halverwege een kitje ben, geen zin meer om het af te maken.


Geef iig niet op. Ik kamp ook met zoiets...... ik heb geen model afgebouwd sinds 1996, ... das inmiddels al 12 jaar.... maar de zin is er nog... en heel af en toe haal ik begonnen doos uit de kast en ga ik er 15 minuten mee knoeien .. .en dan gaat ie weer de kast in voor een week... of 8 of whatever.....

Sterkte.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 sep, 2008 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Haaa, ook ik heb velen maanden therapie moeten ondergaan als kind. Dat was ook om leesbaar leren te schrijven. Fijne motoriek. Ik was vroeger echt heel erg slecht met het gooien van ballen, sport in het algemeen en schrijven enzo. Die therapie heeft wel een goeie invloed gehad.

Ik bouw nog steeds, maar best wel weinig eigenlijk. Zelf zou ik een uur of drie, vier per dag willen bouwen. Maar met de tijden die mijn baas tegenwoordig aanhoud, kom ik ongeveer aan een uur. Dat is natuurlijk veel te weinig om echt iets te doen. Bouwen doe ik puur en alleen voor mezelf. Het is de fun die ik er aan beleef.

@nguwland, doe het ook voor de fun! Doe het niet om een mooi resultaat neer te zetten voor iemand in je leven, of zelfs maar voor ons medebrouwers. Doe het voor je zelf en beleef er lol aan!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 sep, 2008 9:38 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Tja, het kan raar lopen. het was vannacht om 01.00 exact 7 jaar geleden dat ik down ging met een herseninfarct, de maanden daarna was er niet eens over een groffe motoriek te praten, laat staan over een fijne. Ik heb de modelbouw dus weer opgepakt, juist om de fijne motoriek weer terug te vinden (uhhh, de groffe motoriek was inmiddels weer een beetje terug hoor :lol:)

En, nu, juist door weer te trainen met modelbouw ipv therapiën lukt mij weer vrijv eel, zelfs mijn handschrift is verbeterd

:lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 sep, 2008 16:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 30 aug, 2007 18:40 pm
Berichten: 2247
Woonplaats: Groningen
tja, kan altijd gebeuren, ik had het ook 1 keer, maar dat was maar een klein weekje.

hopelijk komt het er weer bovenop.

gelukig was het leuk in Canada, lijkt me ook leuk om 1 keer naar toe te gaan!



Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 sep, 2008 17:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
als kind was mijn fijne motoriek echt bagger, ik ben tot aan een speciale motorsche deskundoloog gegaan en die kon er ook niets aan doen. schrijven(nieuw babylonsch) fietsen(elke 5 meter omvallen) en andere delicate dingen lukten me echt niet. toen ben ik gaan modelbouwen. de eerste modellen was het plastic zoeken tussen de lijm. maar langzamerhand ging het steeds beter. en nu bouw ik op een acceptabel nivo. mijn fijne motoriek is volgens mij juist door de modelbouw drastisch verbeterd! dus geef nooit op omdat het niet lukt. na verloop van tijd lukt het wel :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 sep, 2008 20:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 06 feb, 2007 0:08 am
Berichten: 521
Woonplaats: Den Haag
Hallo,

Das echt ballen man want toen ik bij je was om de commanche optehalen had je naar mijn idee er ngo wel zin in.

PS commanche staat al in de primer zodra die klaar is volgen er foto's :wink:

sccs met het herstel en hou de moed erin.


mvgr Stephan

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2008 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Inderdaad balen, en ik kan goed begrijpen dat je de boel er even bij neerlegt. Gewoon rustig aan doen en weer beginnen met de hobby als je er zelf weer zin in hebt!

Ikzelf heb ook niet al te beste fijne motoriek, maar ik heb geen idee hoe dit op de schaal van goed-slecht uitkomt. Weet wel dat ik met het schilderen van wargame-miniaturen altijd enorme moeite had om de miniscule details in 1 keer goed te zetten. En ik schrijf ook niet bepaald jofel, maar dit kan tevens komen omdat ik links ben.

Maar dit betekend dat je voorlopig niet met de Post Apo groepsbouw verdergaat neem ik aan? Ik kan je op non-actief zetten op de lijst als je dit wilt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep, 2008 1:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
@vargen: inderdaad doe ik voorlopig niet mee aan de p.a.r.r. groepsbouw.

Ik heb trouwens vorige week te horen gekregen dat ze in de gemeente Abbotsford geen werk voor me konden vinden. Omdat er ook een flinke tijd staat voor het aanvragen van een werkvergunning en study-permit, ga ik ook geen pogingen meer ondernemen om in Canada af te studeren. Ik kan over vijf jaar proberen om via het "skilled worker programma" canada binnen te komen, mocht ik daar tegen die tijd nog behoefte aan hebben en ik hier niet te veel gesetteld zijn.
Het is wel jammer dat deze afstudeerstage niet doorgaat, het zou een mooie kans geweest zijn om te ervaren hoe het dagelijks leven in Canada is, waardoor een keuze voor een definitieve vestigingsplaats toch wat gefundeerder te maken is. Voordeel dat het niet doorgaat is wel weer dat ik nu een hoop minder formaliteiten hoef te regelen :)

Wel heb ik vrijdag een sollicitatie/stage gesprek bij de gemeente Ridderkerk. Wellicht kan ik daar afstuderen.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement