Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 18:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: aanleren van technieken
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2014 19:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 09 dec, 2013 15:08 pm
Berichten: 3
nadat ik door arbeidsongeschiktheid in plaats van achter het stuur op de bank belande probeer ik om de plastic modelbouw op te pakken.

vroeger toen ik een jaar of 12 was deed ik dit ook en mijn ogen vielen er ook nu weer op
ben nu dus inmiddels 44 ,mijn interesse gaat dus logischerwijs naar trucks
na het lezen op diverse sites kwam ik dus hier terecht.
ik heb mij een model aangeschaft (Daf xf 105 space cab ) dit zou dus een soort van oefenmodel worden om uiteindelijk mijn eigen vrachtwagen na te kunnen bouwen en te spuiten in de juiste kleuren ,ik ben in de afgelopen maanden erg enthousiast geworden en met bewonderende blik gelezen en gekeken naar de verschillende brouwverslagen.

maar nu mijn vraag om het beknopt te houden
ik kom er achter dat ik tegen verschillende kleine dingen aanloop zoals bijvoorbeeld het bevestigen van bepaalde onderdelen die je niet kunt klemmen tenminste ik zie het niet (noem een zonneklep bv)
zo kwam ik er ook achter dat verschillende brouwers eerst de cabine in elkander zetten en het daarna pas spuiten (de reden ben ik nu achter want bij mij viel die alweer uit elkander)

het mooiste zou zijn als ik in contact kon komen met een ervaren brouwer waarbij ik even kon kijken hoe deze gene bepaalde handelingen aanpakte, en welke gereedschappen erg handig zijn ,of wanneer er iemand weet of er een modelbouwvereniging in mijn buurt is op gebied van plastic modelbouw,en/of er op een genoemde vereniging mogelijkheden zijn om ter plekke het bouwen te volgen of is dit alleen mogelijk op modelbouwdagen?

hopelijk is de vraagstelling niet te lang en is er iemand die mijn enthousiasme kan laten branden, ik vind dit echt mooi om te doen maar wil het graag op een juiste en nette manier.
ik woon in de buurt van Deventer

bij voorbaat dank
groet Ruud


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2014 19:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Hallo Ruud,

welkom in deze bijzondere hoek van dit forum.
Vervelend dat je arbeidsongeschikt bent geworden, en ik hoop dat je je dag om krijgt, en het financieel niet te moeilijk voor je is.

Dit forum staat vol met tips en trucs, en je kunt hier veel leren, maar de ervaring leert dat je het alleen echt onder de knie krijgt door te doen.
En dan helpt het inderdaad zeker als je eens kunt zien hoe iemand dat dan doet.
Om te klemmen worden de meest uiteenlopende dingen gebruikt, maar vaak is het een kwestie van bij elkaar binden met elastieken. (is bij een zonneklep een beetje moeilijk) Maar een stukje tape doet al wonderen.

Lijmen van gelakte onderdelen is vaak moeilijk omdat dat gewoon niet blijft zitten. De meeste lijmen voor modelbouw zijn bedoeld om de kunststof week te maken, en als het ware aan elkaar te laten smelten.
Vandaar dat de keuze om een cabine al ik elkaar te zetten voordat je gaat spuiten of verven het meest praktische is.
Maar let op, niet bij alle modellen kan dat, simpelweg omdat je de binnenkant er dan niet altijd ingeschoven krijgt.

Als je hier iets te vragen hebt, dan krijg je ook meestal snel een oplossing in de schoot geworpen.
Doe vooral je eigen ding, en laat je niet gek maken door meningen van anderen.
En er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, en daar weet jij als chauffeur natuurlijk alles van.

Succes, en laat eens wat van je vorderingen zien hier.

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2014 20:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 09 dec, 2013 15:08 pm
Berichten: 3
hallo Boenie

bedankt voor snelle reactie
ook bedankt voor de interesse ,de dagen doorkomen lukt me steeds beter, in het begin was de grootste tegenstander " de acceptatie"

het gek laten maken zal nog wel meevallen maar inderdaad leiden er meer wegen naar Rome en dit kan over hobbelige wegen over verschillende bergpassen in verschillende landen, maar liever weet ik van te voren waarom ik een bepaalde route ga rijden om de kosten in de hand te houden, dan vraag ik het ook aan een ervaren chauffeur hoe ik het beste kan rijden.

en wat ik dan onderweg tegen kom kan ik dan op verschillende manieren oplossen maar ik weet dan in ieder geval wel zeker dat ik op de juiste weg zit :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2014 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Wij kunnen wel een keer afspreken als je wilt, ik woon in Twello...

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 nov, 2014 13:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 09 dec, 2013 15:08 pm
Berichten: 3
hallo Johannes,

heel erg bedankt voor het bieden van deze mogelijkheid ,het zou echt fantastisch zijn als ik een keer over je schouder mocht meekijken en om een paar basisprincipes te kunnen en mogen meekijken
ik heb diverse modellen van je gezien op foto en ze zijn werkelijk erg mooi en dan ook het mooie verf- en spuitwerk.

zou het dus prachtig vinden om af te spreken en van een ervaren brouwer te kunnen zien en horen of er een mogelijkheid is om zelf ook modelbouw eigen te maken ,ik kijk er naar uit .

ik hoop van je te horen wanneer dit uitkomt, het is voor mij makkelijk om een afspraak in te plannen dus ik hoor graag wanneer het u het beste uitkomt.

vriendelijke groet,
Ruud


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 nov, 2014 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
PB verstuurd Ruud, staat in je modelbrouwers berichtenbox.

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 nov, 2014 10:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Als dit geen warme kerstgevoelens oproept dan weet ik het niet meer! Serieus, het is een compliment waard Johannes!
We kijken uit naar het eerste model van Ruud, maar neem tijd, geduld is ook belangrijk met deze hobby.

Succes, André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 nov, 2014 21:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Hoi Ruud,

Welkom op Modelbrouwers.
Ik zie dat je in de tussentijd al wat contacten gelegd hebt dus vond ik het nu wel tijd om je topic te verplaatsen naar het goede subforum omdat in dit subforum alleen bouwverslagen horen te staan. Hopelijk kan je toch een beetje het bouwen oppakken en zien we nog 's een verslag of afgebouwd model langskomen.
Veel plezier hier en als je nog meer vragen hebt, gooi ze in de groep!

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement