Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 15:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Ik ben van plan om eens een FTF cabine te laten maken, en ik heb eens wat geïnformeerd bij o.a M & G Mouldings en KFS (heb ik nog geen antwoord van), bij M & G zou het mij £1000 gaan kosten voor 1 cabine. (schrok er zelf ook van :lol:)

het is uiteraard goedkoper om er meerdere per keer te laten maken, dus vandaar dit bericht.

interesse? stuur een pb of reageer in dit bericht. de prijs kan ik zeggen als ik een aantal heb die geïnteresseerd zijn.

Het gaat vooralsnog om alleen de cabine en het interieur, chassis is bespreekbaar.

Mijn idee was om de cabine van de jaren '80 modellen de laten maken zoals deze: http://www.hv-fotografie.com/wp-content ... -klein.jpg

Als iemand een andere generatie wil, laat het maar weten, ik vind ze eigenlijk allemaal wel mooi.

Ik heb via de site van Eddy Lenders (http://www.eddylenders.nl) een foto van een blauwe FTF gezien, maar die link werkt niet (bij mij) anders kon ik vragen waar die modelbouwer het had laten maken.

_________________
Groetjes,

Tom


Laatst bijgewerkt door Trukker 48 op ma 11 aug, 2014 16:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 16:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Dan moet je er toch wel een heel stel weten te vinden wil de prijs naar een acceptabel niveau willen zakken. Nu vind ik 1000 pond een heule hoop geld

Ik zou zelf eerst eens kijken of een bestand interieur toepasbaar is, met misschien een paar kleine aanpassingen en dan cabine los namaken, volgens mij zit je dan op 5 % van de prijsopgave

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 16:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Ik laat ook niks maken want dat kan ik als 17 jarige helemaal niet betalen.

Ik heb Jeroen (moddertrukker) een berichtje gestuurd en ook Johannes want die hebben ook een FTF (ik ben er inmiddels achter dat de FTF van de site van Eddy die van Jeroen is)

Ik heb voor interieur foto's al eens gegoogeld en ik kwam veel verschillende interieurs tegen. zal bij mooi weer eens naar Lewiszong gaan, die heeft zo'n zelfde type als Roseboom geloof ik (alleen een 4x2)

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 17:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Je laat een verlaagde FTF zien. En die van Jan Lewizong is er een met gewone cabine.
De basis is hetzelfde maar het interieur heeft natuurlijk een hogere motortunnel. En het chassis is aan de voorzijde met een lager stuk chassis verlengd.

Ik heb de cabine zelf gebouwd uit plasticplaat maar er komt heel wat bij kijken want bijvoorbeeld de zijwanden bestaan uit verschillende laagjes die ook weer onder een bepaalde hoek moeten staan. En de ronding van het dak is ook lastig.
Maar het is te doen om er zelf een te maken.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 21:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Je kunt er ook anders tegenaan kijken: ik vind £1000 niet veel voor een master plus mallen. Als ik kijk wat een resin cabine kost bij KFS (£70 voor de DAF CF), verwacht ik dat je met 20 preorders al aan een betaalbaar bedrag per cabine komt.

Je kunt mij alvast noteren, ik wil wel een FTF in mijn verzameling hebben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 21:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Hobbes schreef:
Je kunt er ook anders tegenaan kijken: ik vind £1000 niet veel voor een master plus mallen. Als ik kijk wat een resin cabine kost bij KFS (£70 voor de DAF CF), verwacht ik dat je met 20 preorders al aan een betaalbaar bedrag per cabine komt.

Je kunt mij alvast noteren, ik wil wel een FTF in mijn verzameling hebben.


Volgens mij hebben zij de mallen dan in bezit, of ik moet het verkeerd begrijpen. 50 pond is nog wel te doen, maar hoe meer geïnteresseerden, hoe goedkoper natuurlijk!

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 aug, 2008 9:14 am
Berichten: 552
Woonplaats: Noordwijkerhout
Met verbazing zit ik dit te lezen en begrijp het nog niet helemaal.

Jullie willen dus die cabine gaan laten namaken. Maar is dat dan op een 1:1 schaal ? Want gezien het huidige prijsnivo moet je wel flink wat plastic ervoor terug krijgen.

_________________
Peter

Lopende projecten : http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/960/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 21:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
PeterWarmerdam schreef:
Met verbazing zit ik dit te lezen en begrijp het nog niet helemaal.

Jullie willen dus die cabine gaan laten namaken. Maar is dat dan op een 1:1 schaal ? Want gezien het huidige prijsnivo moet je wel flink wat plastic ervoor terug krijgen.



Nee niet in de 1:1 schaal, gewoon in 1/24 of 1/25 anders komt er een wel héél groot pakket met de post :lol:

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Mooi initiatief en 1000 pond is een koopje voor 1 cabine :mrgreen: . Hierin zitten de ontwikkelingskosten maar dat houdt wel in dat 2 cabines niet 500 pond per stuk kosten maar uiteraard meer i.v.m. materiaalkosten, fees e.d.. Het rekensommetje van 20 x 50 gaat dus hier niet op.
Ik dacht eens gehoord te hebben dat je 70 cabines moest verkopen voor rond de 90 Euro wil je uit de kosten komen.
Maar laat iedereen maar eens aangeven of men voor dat geld een FTF wil, ik in ieder geval wel want ik bouw zelf een 1e serie Motorpanels.
Alleen jammer dat je van de Nederlands/Belgische markt afhankelijk bent want wie kennen er nog meer FTF?

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik heb nog altijd het idee om een betere versie te maken van de FTF's die ik heb staan.
Wetende dat ik de laatste tijden niet erg productief ben geweest is het beter om daar niet aan te beginnen.
Maar een mooie, juiste maat cabine maakt het wel een stuk makkelijker om dat idee ooit nog eens uit te werken.
De 3D-tekening van het oud type die Johannes ooit liet zien maakte een goed indruk.
Als het nieuw type FTF óók zo goed kan worden :?:.

Terug naar dit topiconderwerp;
het interieur is niet zomaar van een andere bouwdoos over te nemen en moet eigenlijk helemaal compleet erbij geleverd worden en als je dan toch bezig bent, een Detroit Diesel motor zou ook makkelijk zijn...
Een chassis maken en een paar assen vinden die je kunt gebruiken moet iedereen wel lukken, denk ik.
Ik weet nog dat ik Volvo vóór- en achterassen heb gebruikt omdat die goed genoeg in de buurt kwamen qua vorm en maat.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement