Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
PeterWarmerdam schreef:
Met verbazing zit ik dit te lezen en begrijp het nog niet helemaal.

Jullie willen dus die cabine gaan laten namaken. Maar is dat dan op een 1:1 schaal ? Want gezien het huidige prijsnivo moet je wel flink wat plastic ervoor terug krijgen.



Uh, het gaat hier niet om het plastic. Er moet een master gemaakt worden (dwz iemand gaat die cabine scratchbouwen), dan wordt daarvan een mal gemaakt en uiteindelijk zijn er nog wat kosten voor de giethars. Maar het merendeel is de tijd die in het maken van de master gaat zitten. Vandaar mijn opmerking dat £1000 goedkoop is; daarvoor kan je iemand misschien 30 uur laten werken. Op commerciële basis is dat al geen sluitend verhaal, dus ze hebben een bouwer in dienst die het deels voor de hobby doet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 7:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Wellicht een beter idee om de oude Motorpanels cabine te laten bouwen, deze is door vele Engelse merken gebruikt en al gemaakt door KFS:

Afbeelding

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 8:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Een mooi initiatief! Maar het zal hoe dan ook beginnen bij een Master of een digitaal 3D ontwerp. Daar gaat, zoals men al zei, veel tijd in zetten. Daarnaast zal de kwaliteit van de Master bepalen hoe het eindresultaat er uit ziet. Maar het blijft een mooi initiatief en ik sta er zeker achter. Voor een redelijk prijs (maximaal á la KFS) zie ik me er ook wel één aanschaffen.

Groet, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 11:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
AdV-Online schreef:
Een mooi initiatief! Maar het zal hoe dan ook beginnen bij een Master of een digitaal 3D ontwerp. Daar gaat, zoals men al zei, veel tijd in zetten. Daarnaast zal de kwaliteit van de Master bepalen hoe het eindresultaat er uit ziet. Maar het blijft een mooi initiatief en ik sta er zeker achter. Voor een redelijk prijs (maximaal á la KFS) zie ik me er ook wel één aanschaffen.

Groet, André :brouw:


Ik zal vandaag eens effe rondkijken voor een goed programma, en dan zal ik een poging wagen te tekenen (of een collega bouwer lief aankijken.... :lol: )

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement