Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Black bull airbrush
BerichtGeplaatst: do 05 apr, 2007 21:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 jul, 2006 15:10 pm
Berichten: 324
Heeft iemand hier ervaring mee? Ze zien er mooi uit en zijn spotgoedkoop, ik twijfel om er 1 te bestellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2007 11:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 aug, 2006 18:48 pm
Berichten: 802
Woonplaats: Hoofddorp, Holland
Misschien helpt dit: http://www.12forum.nl/forum/bericht.php ... =9&tID=516

_________________
Afbeelding
I have harnessed the cosmic rays and caused them to operate a motive device - Nikola Tesla


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2007 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 okt, 2004 10:35 am
Berichten: 982
Het schijnen geen onaardige spuitjes te zijn, zeker voor het geld.

Verkijk je niet op de prijs. Ik handel voor mijn werk regelmatig met China, en sommige prijzen geloof je gewoon niet.

Een 250CC motorfiets, uit de mallen van Suzuki (250 GG als ik me niet vergis): 250 dollar. Compleet.

Spijkerbroek: 1 dollar.

Uiteraard komt er heel veel rommel uit China, maar de regering inChina ziet ook in dat ze een inhaalslag moeten maken mbt de kwaliteit. En daar wordt hard aan gewerkt. Bovendien ligt de kwaliteit ook deels aan de Europese bedrijven. Uitgediende, vermoeide mallen worden naar China gestuurd, om daar nog een paar flinke productieruns te draaien, met de nabewerking en kwaliteitsverlies op de koop toe. Verder is de cultuur daar anders. Als je iets terugstuurt, dan verliest een Chinees zijn gezicht. Dus gebeurt dat een paar keer, zan zal de Chinees beter zijn best doen om kwaliteit te leveren. Traditioneel zijn Chinezen meesters in metaalbewerking. Dus het kan best dat er heel goede dingen gemaakt worden.

Overigens komt een merk als AutoArt (origineel Italiaans) ook uit China. En dat ziet er prima uit. (www.autoartmodels.com)

Dus er is zeker een kans dat die Black Bull Airbrushes van heel gedegen kwaliteit zijn. Wellicht zijn het kopieen van andere airbrushes. (bijv van Iwata). Ik heb een (Duits) geproduceerde kopie van een Iwata HP-C. Gemaakt door Hansa... Dus kopieren gebeurt overal...

_________________
Bugatti Portal :: Bugatti Register ::


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2007 13:20 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Ik wist hiervan al een tijdje..vond ook al erg goedkoop..hoop spuitpistool voor weinig geld..maar toch ga je altijd twijfelen.

Ik koop liever Evolution dan die Black Bull vanwege de kwaliteit en je kan ook langer mee gaan.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2007 13:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 jul, 2006 15:10 pm
Berichten: 324
Ik heb er 1 besteld, ik zal laten weten hoe goed of slecht hij is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2007 14:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Het zal ongetwijfeld een leuke spuit zijn voor de beginner en een copy van een Iwata??? hooguit een look a like.

Ik heb zelf een Evolution en een Iwata micron en tussen deze twee zit al een wereld van verschil qua werken en resultaat uiteraard, dat zegt mij al genoeg.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2007 16:09 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ik heb er ook mijn twijfels over, het is wel héél erg goedkoop... Het kan een heel goeie spuit zijn, maar ik las dat de fijnere nozles moeilijker te verkrijgen zouden zijn en dat die niet zo fijn zouden afgewerkt zijn.

Enfin, ik hoop dat je ons de resultaten laat zien, want ik ben er wel benieuwd naar.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Laatst bijgewerkt door BBT op za 07 apr, 2007 16:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2007 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Citaat:
De black bull pistolen zullen wel een kopie zijn van iwata, het is niet echt moeilijk om zoiets na te maken. Enkele kopen, meten, plannen maken en dan namaken.


Ik heb er geen verstand van, maar bij mijn beste weten is dit verboden. Dat betekent dat Iwata als gerenommeerd merk zijn ontwerp zal willen beschermen en dat houdt in dat Black Bull verplicht zou kunnen worden de productie te staken danwel te wijzigen. Daarmee droogt ook de stroom van vervangende onderdelen op termijn op. Dat lijkt me niet handig voor een airbrush.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2007 21:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 jul, 2006 15:10 pm
Berichten: 324
Citaat:
De black bull pistolen zullen wel een kopie zijn van iwata, het is niet echt moeilijk om zoiets na te maken. Enkele kopen, meten, plannen maken en dan namaken.


Ik heb er geen verstand van, maar bij mijn beste weten is dit verboden. Dat betekent dat Iwata als gerenommeerd merk zijn ontwerp zal willen beschermen en dat houdt in dat Black Bull verplicht zou kunnen worden de productie te staken danwel te wijzigen. Daarmee droogt ook de stroom van vervangende onderdelen op termijn op. Dat lijkt me niet handig voor een airbrush.[/quote]

In china bestaat copyright niet, daar mag dit. Ze kopieren alles klakkeloos, zelfs auto's.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2007 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Even samenvattend:

Een goedkope airbrush kan een "mooie instap" betekenen voor een beginner, je wilt tenslotte geen bakken geld uitgeven aan iets waarvan je niet weet of het je brengt wat je ervan verwacht..

denk je zelf dat je geen miskoop begaat aan een "blackbull" airbrush?, Gewoon kopen!..

ik heb zelf ook goedkope airbrushes gehad, en versleten, ik heb nu een duurdere ( Revell ) en die bevalt me goed ( onder licentie, dus geen namaak, Badger/Thayer&Chandler).. mogelijk schaf ik binnenkort nog een duurdere, en zeker betere airbrush aan, een Harder & Steinbeck Evolution, vele leden kunnen beamen dat dit zo ongeveer de top is op het gebied van airbrushes..

Copyright, merkrecht, en (Vorm)patenten bestaan OVERAL , Zelfs in China, alleen hebben ze er lak aan, ( what's in a name als het over airbrushes gaat ) ze redeneren daar waarschijnlijk als volgt: "Zolang niemand zeurt over plagiaat, verdienen we er dik aan, komt het tot een rechtszaak, dan nemen we dat op de koop toe, veranderen iets, of laten het bij een ander fabriekje maken.. tot dat ze daar weer achter komen.. "

Zelf hanteer ik de volgende stelregel wat aanschaf van spullen betreft:
"de frustratie over de matige kwaliteit blijft voortduren als de vreugde over de lage prijs al lang is vergeten, 't omgekeerde is ook waar, de vreugde over de kwaliteit blijft bestaan als de pijn in de portomonee allang weer vergeten is"

Verder heb ik één verzoek!.. persoonlijke problemen met andere leden van dit Forum los je bij voorkeur op per PB, rommel op straat gooien is één, de vuile was buiten hangen een tweede..

Mocht het je niet duidelijk zijn.. ik ben Moderator ( al heb ik geen rechten in dit topic, dat beperkt me alleen tot een geschreven stukje tekst, topics sluiten/aanpassen of verwijderen kan ik hier niet.. maar daar is een andere moderator wel toe in staat).. laat het alstublieft niet zover komen dat we in moeten grijpen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement