Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 14:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 22:00 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Spijkenisse
Mijn volgende brouwsel wordt de Boeing 787 van Zvezda. In andere verslagen had ik al gezien dat dit een mooie kit is met fijne details en goede pasvorm, dus wilde ik hem ook wel een keer proberen.

In de winkel kon ik kiezen tussen de Revell en Zvezda uitvoering. Beide kits zijn met dezelfde mallen gemaakt alleen de doos, decals en bouwbeschrijving is anders. Uiteindelijk heb ik de Zvezda doos maar meegenomen, omdat deze iets goedkoper was. De decals vallen wel een beetje tegen in vergelijking met de rest van de kit (die van Revell zullen wel beter zijn), maar dat was juist een goed excuus om eens andere decals te proberen dan degene die in normaal in de doos zitten.

Bij F-decal heb ik een decal sheet met British Airways besteld. Zo ver ik weet heeft British Airways wel de Boeing 787 besteld, maar zijn ze nog niet afgeleverd. Er is dus nog niet veel referentie materiaal.

Hier de begin situatie met de verse bouwdoos en decals:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben al met de bouw begonnen, dus de beginselen zijn er al. De voor en achtervleugels zijn op elkaar gelijmd en de romp heeft van binnen een visloodje en een donkerkleurtje gekregen. De motoren zijn echt heel mooi van detail, dus deze heb ik ook al even gedryfit om te kijken hoe de pasvorm is. Alles past tot nu toe heel goed in elkaar.

Afbeelding

Ik twijfel nog een beetje of ik in de cockpit een vloer en achterschot zal zetten met een simpel interieur, omdat je soms toch wel een klein beetje door het cockpit raam kan kijken. Bij mijn vorige model (A319) kan je namelijk het visloodje zien zitten als je met voldoende licht goed kijkt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 15:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Gaaf!! Zelf zou ik hebben gewacht tot het daadwerkelijke vliegtuig is afgeleverd, maar ik ben dan ook een detail freak en wil zeker weten dat de registratienummertjes enzo kloppen :lol:
De BA livery vind ik zelf erg mooi en ik denk dat ie goed staat op de 787.
Een cockpitje scratchen is altijd leuk maar maak het niet te ingewikkeld. Het enige dat je terugziet is het silhouet van de stoelen.
Op zich kom je met een aftermarket decalset een heel eind om de Zvezda decals te vervangen maar het enige nadeel is dat je nu geen doorzichtige raamdecals hebt, die zitten bij de Revell kit wel.

Ik ga binnenkort ook weer een 787 bouwen en heb van TwoSix de decals voor Ethiopian Airlines gekocht 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 18:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 0:26 am
Berichten: 189
Woonplaats: Amersfoort
Tot nu toe is de verwachting dat BA in Juli 2013 z'n eerste 787's krijgt, maar door het huidige battery probleem kon dat wel eens later worden. De verwachting is tevens dat het 'crest' (schild) op alle 787's bij aflevering op de romp is aangebracht en die staat (volgens mij) nu niet op het F-DCAL sheet.

Groet,
Louis.

_________________
Werktafel: teveel om op te noemen en (te)veel in voorraad...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hoi Ashley,

Leuk nieuw project. Zoals Louis schreef worden de eerste 787's van BA ergens dit jaar afgeleverd. Wat ik op veel artist impressions gezien heb, is dat de motoren wit zijn. Het loont dus misschien de moeite om niet te hard van stapel te lopen met de bouw.

Verder zou ik zeker een tussenschotje maken. Dat je geen stoelen ziet, daar kan ik zelf altijd wel mee leven, maar als je door de cockpitraampjes de cabine in kan kijken,dan vind ik dat wel wat vreemd. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

LouisCharmant schreef:
Tot nu toe is de verwachting dat BA in Juli 2013 z'n eerste 787's krijgt, maar door het huidige battery probleem kon dat wel eens later worden. De verwachting is tevens dat het 'crest' (schild) op alle 787's bij aflevering op de romp is aangebracht en die staat (volgens mij) nu niet op het F-DCAL sheet.

Groet,
Louis.


Wat is dit schild en waar zit het?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
FokkerFan schreef:
Wat ik op veel artist impressions gezien heb, is dat de motoren wit zijn.


Zou heel goed kunnen! Van wat ik gelezen heb zijn de motoren bespoten met een speciale ultragladde laklaag die alleen verkrijgbaar is in wit of grijs. Ik hoop dat ze ook andere kleuren gaan ontwikkelen, want Icelandair heeft ze ook besteld en de gele motoren zijn juist een mooi onderdeel van de Icelandair livery.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 22:00 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Spijkenisse
LouisCharmant schreef:
Tot nu toe is de verwachting dat BA in Juli 2013 z'n eerste 787's krijgt, maar door het huidige battery probleem kon dat wel eens later worden.

Juli klinkt niet zo heel ver weg, dan loont het wel om nog even rustig aan te doen en te kijken hoe de eerste BA variant er werkelijk uitkomt te zien. Ik kan in ieder geval met de basis van het model beginnen en als ik aan de kleuren toe ben gekomen, dan kan ik altijd nog wel even wachten totdat de BA uitvoering uit de fabriek rolt. Ik kan zo nodig altijd nog aan een andere bouwdoos beginnen als de aflevering wat langer duurt (de voorraad is toch groot genoeg :wink:).

TheFlyingDutchman schreef:
Op zich kom je met een aftermarket decalset een heel eind om de Zvezda decals te vervangen maar het enige nadeel is dat je nu geen doorzichtige raamdecals hebt, die zitten bij de Revell kit wel.

Als ik van te voren had geweten, dat bij de Revell uitvoering doorzichtige raamdecals zitten, dan had ik waarschijnlijk wel de Revell doos meegenomen.

FokkerFan schreef:
Verder zou ik zeker een tussenschotje maken. Dat je geen stoelen ziet, daar kan ik zelf altijd wel mee leven, maar als je door de cockpitraampjes de cabine in kan kijken,dan vind ik dat wel wat vreemd. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

In eerste instantie zat ik ook alleen een tussenschot en eventueel een vloertje te denken. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik de vorm van het tussenschot moet maken, zodat het netjes aansluit op de binnenkant van de romp.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2013 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 0:26 am
Berichten: 189
Woonplaats: Amersfoort
Het crest ('To Fly, To Serve') werd ook vroeger op de kisten 'geplakt' en wordt nu bij elke repaint op de kisten aangebracht en bij nieuwe kisten standaard meegespoten en heeft een zilvergrijze kleur. Het schild bevindt zich aan bakboordzijde ná de titels en aan stuurboordzijde vóór de titels. Enkele registraties van kisten die ermee vliegen:
G-DOCO
G-DBCE
G-EUOG
G-VIIM

Groet,
Louis.

_________________
Werktafel: teveel om op te noemen en (te)veel in voorraad...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2013 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ahh, dat bedoel je. Dat is wel weer een mooie toevoeging, ik had het nog niet ergens anders vernomen. Bedankt voor de uitleg Louis.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2013 20:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hoi Ashley,

Ik kwam net deze decal sheet op ebay tegen. Wellicht is dat interessant voor je.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2013 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ik zou zeker kijken of ik dat decalvel kan aanschaffen! Voor een paar euro.. ik hoop wel dat de genoemde verzendprijs voor pakketjes is en niet voor een platte envelop.
Wat betreft de crests, die zitten ook op het decalvel van de Revell Concorde, op de Landor livery van BA werd deze op de staart gevoerd en zit er als losse decal bij. Of het het juiste formaat heeft weet ik niet! Misschien dat iemand die nog heeft liggen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement