Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 4:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 aug, 2008 15:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hallo medebrouwers,

Dit wordt mijn kandidaat voor dit project, een A321-200 van British Midland. Hiervoor neme men een Revell A321 kit van Lufthansa:

Afbeelding

Gehaald bij de Blokker natuurlijk voor en schappelijk prijsje ;)

Tevens neme men hiervoor een decalset van Liveries Unlimited voor de A320's en A321's van BMD:

Afbeelding

En daar zitten de volgende decals in:

Afbeelding

U ziet het, voldoende decals om de kit helemaal mee onder te plakken. De gehele vloot van A320's en A321's is hiermee maakbaar. Ook zitten er wat decals bij die als sticker op de vliegtuigen zaten ter promotie van het engelse rugbyteam en voor het uitleasen van een vliegtuig aan Air 2000, maar die ga ik denk ik niet gebruiken. Het wordt dus gewoon de standaard livery en wel van de G-MIDI. Waarom? Gewoon omdat ik dat een leuke registratie vind, niks bijzonders verder. Zo moet ze eruit komen te zien:

http://www.airliners.net/photo/British- ... 0158691/L/

Overigens is de kit als een A321-100 van Lufthansa uitgebracht dus ik moet nog even uitzoeken of er qua uiterlijk nog verschillen zijn tussen de -100 en -200.

Inmiddels heb ik al een paar klusjes geklaard. De romp zit inelkaar en de vleugels ook. Wanneer ik beide delen samenbreng, dan wil het helaas nog niet echt soepel passen dus kan ik vandaag weer lekker schuren en vijlen.

Afbeelding

Dit was het voor nu. Succes iedereen met zijn eigen model.

groet,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Laatst bijgewerkt door FokkerFan op vr 25 aug, 2017 9:22 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 aug, 2008 10:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Ah een leuke kist Ingmar! :D Ik wens je veel succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 aug, 2008 13:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 feb, 2008 17:56 pm
Berichten: 29
Woonplaats: Opwijk - België
Hoi FokkerFan,

Leuk project! Heb deze decalletjes ook nog ergens liggen! :P

Brouw ze!
Groetjes
Svenne

_________________
Huidig brouwsel
Duobouw - BAe 146-200 Eurowings (Lufthansa Regional) + BAe 146-200 Ansett Cargo


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 aug, 2008 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
markjobse schreef:
Ah een leuke kist Ingmar! :D Ik wens je veel succes!


Svenne schreef:
Hoi FokkerFan,

Leuk project! Heb deze decalletjes ook nog ergens liggen!

Brouw ze!
Groetjes
Svenne


Bedankt voor de reacties! Ik vind het zelf ook een van de mooiere kleurenschema's. Strak en zakelijk waardoor het voor mij het beeld geeft van een kwaliteitsmaatschappij. Jammer dat ze in de commerciële onzin meegegaan zijn. "O, we gaan intercontinentaal vliegen, laten we dan maar alles waar we afgelopen 20-30 jaar aan gewerkt hebben maar overboord gooien" :x Maar ja, zo schijnt dat te werken in de luchtvaart. Ik ben benieuwd wat het ze nu opgeleverd heeft.

Overigens was ik van plan een 747-200 van Martinair te gaan maken voor dit groepsproject, maar ik kon geen decals vinden. Nu wilde Jelle ze wel maken voor me, maar die moeite wil ik hem besparen. En bovendien heb ik niet al te veel zin in gerommel met tape om het logo op de staart te krijgen. Tja, en nu raad je het al, ik begin vrolijk aan dit project, plaats mijn inleiding hiervoor en ga dan eens even kijke bij onze vrienden vna de LHS. En warempel! Ze hebben dat setje van de Martinair 747's! Die heb ik dus meteen maar gekocht voor een slordige €30 en die zal ik dan maar bewaren voor het volgende groepsproject. Misschien is het leuk om er dan een te houden ter ere van het 50-jarige jubileum van ze??? Anyway, ik vond dit voorval wel de moeite waard om te vermelden. 't Is toch typisch... :?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2008 7:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 aug, 2007 17:28 pm
Berichten: 370
Woonplaats: Apeldoorn
Citaat:
Overigens is de kit als een A321-100 van Lufthansa uitgebracht dus ik moet nog even uitzoeken of er qua uiterlijk nog verschillen zijn tussen de -100 en -200.


De -200 is een -100 met extra brandstoftank in de fuselage, en ietwat gepimpte motoren. Het uiterlijk blijft echter exact hetzelfde.

Hoop dat je er wat aan hebt!

_________________
Afbeelding

Evolution was finished when mankind started flying..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2008 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Erik Brouwer schreef:
Citaat:
Overigens is de kit als een A321-100 van Lufthansa uitgebracht dus ik moet nog even uitzoeken of er qua uiterlijk nog verschillen zijn tussen de -100 en -200.


De -200 is een -100 met extra brandstoftank in de fuselage, en ietwat gepimpte motoren. Het uiterlijk blijft echter exact hetzelfde.

Hoop dat je er wat aan hebt!


Bedankt Erik, daar heb ik zeker wat aan. Dan hoef ik wat dat betreft gelukkig niks aan te veranderen.

Het model is nu geschuurd, nu kunnen de vleugels eraan en wanneer dat is gedaan kan ik het model in de grondlaag zetten. Ik heb nog even een plaatje geschoten van de dryfit.

Afbeelding

Niet heel bijzonder, maar toch...

Ciao!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2008 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
ziet er netjes uit, ik heb net een vliegtuig weg moeten gooien. Plamuren ging niet lekker. eerste keer plamuren en het ging allemaal mis.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2008 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
wat?!? Nee!!! Dat is zonde zeg. Met een beetje terpentine kan je de meeste plamuur er meestal afhalen overigens. Wat was het voor model? Misschien kan je nog wat onderdelen als spare parts gebruiken.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2008 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Na weken van plamuren, schuren, plamuren, schuren en ga zo maar door is het dan toch zo ver gekomen dat de romp nagenoeg glad is. Het fuseren van de vleugels met de romp was niet echt eenvoudig, het paste allemaal een beetje moeilijk en toen het eenmaal zat waren er nog wat kieren te vullen en te schuren. Een fotootje moet alleen nog even wachten tot morgen, want ik heb zojuist de winglets en een extra antenne erop geplakt.

De motoren heb ik ook al onder handen genomen. De fanblades zien er al aardig uit:

Afbeelding

De spinners heb ik van een special decalvelletje van skyline. Want die had Liveries Unlimited er niet bij gedaan. Nu moest ik daar ook nog een apart potje met setting vloeistof voor kopen dus het is alweer een projectje dat flink in de slappe was gaat zitten.

Afbeelding

En daar kwamen ook nog de speciale potjes verf van Xtra Color bij voor het blauw en grijs van British Midland.

Afbeelding

Nou ja, het is voor een goed doel. Ik ben van plan er een superstrak model van te maken dus dan moet je er ook wat voor over hebben!

Morgen komt er nog een update van de geschuurde romp. Tot dan.

Ciao! Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 aug, 2008 18:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Zie hier het resultaat van mijn zwoegen en zweten:

Afbeelding

Het cockpitruitje zit erin, afgeplakt en al. Net voor de staartvleugel is een kleine antenne te zien die ik uit een stukje flash heb geknipt.

Het leuke van modelbouw is dat iedere keer dat ik naar het model kijk, ik wel weer iets zie dat bijgewerkt moet worden. Ik heb net opgemerkt dat de kier tussen de romp en de vleugel groter is dan mij lief is.

Afbeelding

Dus daar moet wat aan gedaan worden. Nu heb ik toch nog geen primer dus moet ik daar even op wachten. In de tussentijd ga ik verder met de motoren. Die kunnen gelijm worden en vervolgens geplamuurd en geschuurd.

Tot zover deze update.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement