Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 7:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2011 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Beste (natte) brouwers,

Onlangs ben ik weer een jaartje ouder geworden en dat is altijd een goed excuus voor een bezoekje aan de modelbouwwinkel. Na lang wikken en wegen is het een Italiaan geworden en wel de "Regia Marina Roma".

Afbeelding

Alhoewel het in eerste instantie de bedoeling was om een Brit te gaan bouwen ben ik na het lezen van de review van Trumpy's nieuwste kit op modelwarships.com redelijk snel overstag gegaan. Deze waren zeer positief en de details erg mooi. Op dezelfde site staat ook een bouwverslag van dit schip, maar dan gebouwd van een resin kit van Axis door Jim Baumann, de Foxbat van modelwarships zal ik maar zeggen.

Zoals jullie gewend zijn laat ik jullie maar eerst meekijken wat er in de doos zit:

Te beginnen met de bekende boxart van Trumpy.

Afbeelding

Als je de doos opentrekt zit er een heleboel plastic in, meer dan 600 onderdelen.

Afbeelding

De romp bestaat weer uit 2 gedeeltes, zodat je ook een waterlijn versie kan bouwen. De 2 delen passen naadloos en perfect op elkaar.

Afbeelding

De details op het voordek zijn voor plastic waanzinnig goed gedetailleerd.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de detaillering van de sloepjes is verbluffend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het achterdek

Afbeelding

AA guns

Afbeelding

Geschutstoren

Afbeelding

En een heleboel sloepjes..... :lol:

Afbeelding

Vliegtuigjes mogen ook niet ontbreken

Afbeelding

Een plaatje pe

Afbeelding

Zelfs de ankerkettinkjes zitten erbij

Afbeelding

Eerder had ik al de uitbreidingsset voor de Roma gekocht, aangezien er nog geen pe voorhanden is van bv WEM of Eduard.

Afbeelding

In deze set van Trumpy zit oa railings van pe, mealen geschutsloopjes voor de 38 cm's, schroeven en blastbags.

Zoals jullie kunnen zien mag het van mij een koude en donkere winter worden, ik zal me niet vervelen.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2011 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 okt, 2009 17:06 pm
Berichten: 962
Woonplaats: winschoten
Hai Opgrapple dat is een aardig gunship.
Ga je hem ook de kleur stelling geven als van de eerste foto.
Succes met de bouw.

_________________
Mvg Cor
http://www.bergingshaai.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2011 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Cor,

Ik zit nog een beetje in twijfel of ik haar helemaal oorlogsgrijs schilder of inderdaad met een camo zoals ik met de Tirpitz heb gedaan. Voorlasnog zal het warschijnlijk met camo wordem=n want dat is met Tripz zeer goed bevallen.

Groet Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2011 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Een verdraaid stoer bakkie, ook wel de Ferrari onder de battleships genoemd want vormgeven kunnen die Italieden wel.
Maarreh eerst eens efkens die zona afbouwen hè?
Zo te zien ga je enorm genieten van de verfklus op de dekken! Om maar te zwijgen over de armada aan sloepjes. In elk geval nog van harte met je verjaardag. En ik ga het allemaal weer geïnteresseerd volgen
Groet Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2011 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Wim,

Maak je niet ongerust over de Arizona hoor! Die is bijna klaar. Moet alleen de rigging nog doen en de 50 call mg's. Ik heb moment alleen even de concentratie niet om de mg's met pe van 2 mm te verfraaien. Wat betreft de Roma wordt dat een hele schilderklus met al die troep op de dekken. Ik ben toch al een beetje aan het bouwen geslagen om wat te ontspannen :lol:

Cia Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt, 2011 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Beste brouwers,

Vanavond heb ik een kleine start gemaakt met de Roma. Om jullie een idee te geven dat het weer om een joekel gaat heb ik haar even langs Tripz gelegd.

Afbeelding

Ik ben natuurlijk begonnen om de rompdelen aan elkaar te plakken en ik moet zeggen dat Trumpy wel erg zijn best gedaan heeft. Voor zover ik kan zien past alles naadloos op elkaar en hoeft er niks opgevuld te worden met putty. Hier en daar een gietnaas wegschuren, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Zoals jullie zien ben ik verder gegaan om de dekken al van hun basiskleur te voorzien. Het voordek heb ik in een gebroken wit geschilderd omdat hier een rood-wit patroon op komt wat werd gebruikt voor vliegtuigherkenning. Ik heb ook definitief besloten om de Roma van een camouflage patroon te voorzien. Onderstaande foto geeft hierover een indruk.

Afbeelding

Nu de dekken staan te drogen ben ik maar met de torens voor de 38 cm kanonnen begonnen. Het zijn redelijk grote joekels. Ben benieuwd hoe groot die van de Yamato wel niet zijn geweeest :roll:

De plastic kanonnen heb ik vervangen door de metalen guns die in de uitbreidingsset van de Roma zaten. Ook zijn in de koepels een aantal gaatjes geboord waar straks de reddingsvlotten op komen te rusten.

Afbeelding

Verder komen er nog 4 drielingtorens op het schip met 15 cm kanonnen. Even een vergelijking.

Afbeelding

Met de bovenbouw is ook een kleine aanvang gemaakt. Het lekkere van dit model is dat je het modulair kan opbouwen.

Afbeelding

en nog een close-up voor de details

Afbeelding

Wim, nog bedankt voor je felicitatie. Ik heb begrepen dat deze Italianen inderdaad zeer snel, zwaar bewapend en bepantserd waren omdat zij tonnage aan stookolie konden uitsparen aangezien zij alleen voor de Middellandse zee waren bestemd. Weet jij daar toevallig meer van?

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt, 2011 8:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
nee sorry ik ben daar ook niet zo in thuis
mocht je dat nog niet hebben gedaan neem dan even de tijd om op youtube naar de regiamarina te kijken.
mooie plaatjes ook in kleur
groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt, 2011 9:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 okt, 2009 17:06 pm
Berichten: 962
Woonplaats: winschoten
Die aluminium lopen zie er strakker uit.
Zulke details maken het model mooier realistischer.

_________________
Mvg Cor
http://www.bergingshaai.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt, 2011 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Citaat:
Ik heb begrepen dat deze Italianen inderdaad zeer snel, zwaar bewapend en bepantserd waren omdat zij tonnage aan stookolie konden uitsparen aangezien zij alleen voor de Middellandse zee waren bestemd. Weet jij daar toevallig meer van?


ik ben er toch maar een beetje ingedoken.
ja roma en haar zusters waren snel, ontworpen voor 30 knopen tegen max 27 voor KG5 klasse.
zwaar bewapend ja klopt ook zelfs de secondaire batterij was zwaar en uitgebreid.
zwaar bepantserd hmm dat viel niet mee.
het zijpantser was enorm en de onderwater bescherming was kompleet nieuw uitgevonden. het zg pugliesesysteem. simpel gezegd een met vloeistof gevulde dubbele bodem en deels romp om torpedoinslagen op te vangen. dit vroeg wel erg veel ruimte en die ging ten koste van de dekbepantsering (cruciaal bij vliegtuigbommen). de totale bepantsering besloeg zo'n 30% van het totale tonnage waar bij andere slagschepen dit wel 50-55% kon zijn.
de aktieradius bij pl/min 14 mijl was opgegeven als 4550 mijl tegen 7000 mijl voor KG5 en haar zussen.

Begrijp me niet verkeerd het waren goeie schepen deze italianen maar net als alle andere plannende admiraals werd er gerekend met een tweede jutland terwijl in wo2 het gevaar van boven kwam. dus net als alle andere grote schepen was ook in deze klasse de luchtdoelverdediging ondermaats.
er waren prima granaten voor de 6inch batterij die het luchtruim vol met scherven konden vullen alleen deze 6 inchershadden maar een elevatie van 45 graden.
en dus een tweede jutland kwam er niet wel taranto, pearl harbour en straat malakka.
tot zover mijn bijdrage, ik wil geen betweter zijn maar je stelde mij de vraag.
groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt, 2011 19:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 30 aug, 2007 18:40 pm
Berichten: 2247
Woonplaats: Groningen
Mooi bootje en wat een detail zeg!

enne waar hebben we dit eerder gehoord?
maak eerst die Arizona maar eens af :wink: :lol:


Veel plezier ermee!


Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement