Wim, die gaatjes zijn 0.2mm. Dun genoeg dus.
We zijn ook weer een stukje verder gegaan.

De nagelbanken. Voor elke mast komt er natuurlijk 1.

Jammer dat de foto een beetje wazig is geworden. Het geeft toch wel een idee zo.

De jol voor op het dek. Deze ga ik zelf maken. Het metaal vind ik niet mooi op dit schip, ik wil een houten gelakte hebben. Wel ééntje waarover een zeil licht. Dus met een massief blokje gaat dit prima. Anders zou deze methode als een plug natuurlijk prima kunnen.

De kiel er onder. Deze van een donkere kleur. Dan steekt het toch nog iets af. Dit vanwege de maat.

De jol op de plaats. En met een dekzeil. Deze rust op de mast van de jol.

Het roerwiel. Deze zal tussen een staander komen te draaien waar mee ook de rol waarom het touw gewikkeld zit er aangemaakt word. Zo geeft dit toch een stukje meer beeld van hoe het was. Ipv een stokje met het roertje er op gelijmd.

De railingen naar de boeg. Gebogen hout. En de boegspriet nu voorzien van een aantal wikkelingen om alles goed vast te maken.

De railingen. Deze worden ook weer van hout gemaakt. De staanders zijn messing staafjes die ingeboord zijn. Dit geeft stevigheid.

Ook het hek krijgt een railing. Deze komt boven het hakboard in de zelfde vorm.

Het scheepje zoals dit er nu voor staat.
Volgende stappen, railing voordek, trappen, leuningen, dan zien we wel weer wat eerst moet.
Tot de volgende keer.