Grote vlakken spuit ik over het algemeen, striping en dergelijk doe ik met de hand. Hiervoor verf ik eerst een laag onverdund, maar niet te dik. Daarna nog 3 of 4 lagen met sterk verdunde verf (meestal met wasbenzine). Dit slaat vaak iets mat uit, maar dit effect verdwijnt weer na de blanke lak. voordeel is wel dat het erg snel droogt. voor grotere vlakken met niet courante kleuren werkt dit ook, al begin ik wel altijd eerst met een primer.
Met het opnieuw meten en zagen en snijden viel me iets anders op. De Turboleader die als donor fungeert heeft een "snorkel" achter de cabine. de 380 die ik als voorbeeld gebruik heeft dit niet. Met dank aan Eddy Lenders (
www.eddylenders.nl ) en zijn hele fraaie restauratie zag ik dat het verschil waarschijnlijk in de motor zit. een 6-cylinder of een V8. Ben er nog niet uit wat ik hier mee ga doen.
Het chassis staat te drogen en uit te harden. moet nu wel extra dwarsbalken plaatsen, hij wordt wat slap nu.
Foto's volgen zo snel mogelijk.
Groet,
Jeroen