Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 0:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2015 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Nog een tip, haal de afplaktape zo snel mogelijk na het verven van je cabine.
Anders krijg je rafelige randen en trek je misschien alles eraf.
Meteen na het verven vloeit het nog een beetje glad zeg maar.

Een tip van Hermann voor als je iets gespoten hebt werkt ook goed, na een paar minuten (10 min ofzo afhankelijk van de verf en temperatuur) de cabine met tape in de wasbak met water en een scheutje schoonmaakazijn.
Na een poosje is de tape zacht en trek je het er zonder schade af.
De azijn geeft nog meer glans en maakt de lak harder volgens Hermann maar dat heb ik nog niet geprobeert.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2015 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Nooit verkeerd om iets met papier te maken, tegenwoordig teken ik die spullen in Autocad uit als ik geen maatvoering heb en probeer door perspectief terugtekenen een wielbasis te achterhalen maar wel altijd met documentatie achter de hand. Ik heb al diverse sites bekeken maar geen maat gevonden voor je wielbasis dus die moet je van de foto terughalen.
Omdat het houtvezelgebeuren wel in mijn straatje ligt denk ik dat Ten Damme ook containers van 7 m heeft, die zijn 2,5 meter hoog en ruim 2,5 meter breed.
Je voorbeeldfoto is niet zo representatief omdat het een oude container is waar men denk ik houtafval mee ophaalt en zo van de schroothoop lijkt te komen.
De maten worden ook bepaald door de NCH opbouw, je papieren bak staat nu te diep op het chassis.
Het is even puzzelen maar je komt er wel uit denk ik.
Strepen schilder je zo te zien? Ik gebruik tape van de Action en dat is isolatietape voor electra, plakt goed voor korte periode en heeft weinig kleefkracht maar ideaal om strepen mee te plakken als je spuit. Voor schilderwerk zal dat niet anders zijn maar je zal meerdere lagen moeten opbrengen om een dekkende kleur te krijgen en ook met dat tape diverse keren opnieuwe moeten afplakken.
Succes

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 mei, 2015 22:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 dec, 2011 23:24 pm
Berichten: 96
Grote vlakken spuit ik over het algemeen, striping en dergelijk doe ik met de hand. Hiervoor verf ik eerst een laag onverdund, maar niet te dik. Daarna nog 3 of 4 lagen met sterk verdunde verf (meestal met wasbenzine). Dit slaat vaak iets mat uit, maar dit effect verdwijnt weer na de blanke lak. voordeel is wel dat het erg snel droogt. voor grotere vlakken met niet courante kleuren werkt dit ook, al begin ik wel altijd eerst met een primer.

Met het opnieuw meten en zagen en snijden viel me iets anders op. De Turboleader die als donor fungeert heeft een "snorkel" achter de cabine. de 380 die ik als voorbeeld gebruik heeft dit niet. Met dank aan Eddy Lenders (www.eddylenders.nl ) en zijn hele fraaie restauratie zag ik dat het verschil waarschijnlijk in de motor zit. een 6-cylinder of een V8. Ben er nog niet uit wat ik hier mee ga doen.
Het chassis staat te drogen en uit te harden. moet nu wel extra dwarsbalken plaatsen, hij wordt wat slap nu.
Foto's volgen zo snel mogelijk.

Groet,
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement