Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 16:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Inter paystar 5000 mixer
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 16:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Na Jabbeke zie je ineens weer allemaal nieuwe topics met beginnende modellen en dat is natuurlijk prachtig. De hobby is en blijft alive and kicking. Ik ben intussen ook weer met een nieuw project begonnen. Min of meer recht uit de doos. Het is de heruitgave van de International Paystar 5000 cement mixer. Foto's van de onderdelen zijn op de fotki site van DMTC te vinden. De doos is deze.

Afbeelding

Qua kleurstelling wil ik wat sober's doen aangezien het toch wel werkpaarden zijn. Ook een derde as moet er bij geplaatst. Ik heb me even afgevraagd af ik het chassis moest verzagen om de twee aangedreven assen achteraan te krijgen maar het blijkt dat de Amerikanen ook andere configuraties hebben gemaakt. De mijne moet dus deze kleur worden.

Afbeelding

Intussen zit de motor in elkaar. Een prachtige V8 met mooie details. Zo prijkt het IH logo er ook op. Ook het chassis ie erg mooi alleen achter moeten er de nodige spulletjes aan gemonteerd worden om de juiste lengte te krijgen voor de mixer opbouw. Dat het om een heruitgave van een oude kit gaat is wel te merken. Veel gietpunten die niet echt netjes zijn maar ach, we doen er wat aan. Het rooie lampje had precies de doorsnede van de leiding en aangezien de dikte ook goed was kon hij mooi als opvulling dienen. Foto's !!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Intussen ben ik met de 3e as begonnen. Dan zie je weer het voordeel van een onderdelen magazijn :mrgreen: :mrgreen: Ik vond een complete achterwielophanging van een dergelijk Inter en kan deze daar dus uitstekend voor gebruiken.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Mooi chassis, stoere truck wordt het.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 20:08 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Absoluut een mooi werkpaard en een hele goede keuze dat je hier een tri drive van gaat maken, zou je dat niet doen vind ik een vreemde opstelling met deze grote spatborden maar dat is mijn mening. Ik heb ook zo'n International als dump truck, eens voor een prikkie over mogen nemen :mrgreen: Krijg spontaan zin om deze uit de kast te halen... Ik wist niet dat hier ook een heruitgave van was, zal een welkome aanvulling zijn bij velen in de collectie.

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Je ziet ze weinig gebouwd. Ligt ook hier in de kast met het idee de mixer unit eens voor wat anders te gebruiken. Maar als je dan toch ziet uit welke details de originele kit bestaat dan gaat het toch kriebelen!

Succes! André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Laatst bijgewerkt door AdV-Online op zo 05 apr, 2015 10:52 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2015 11:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
De derde achter-as is intussen geplaatst en het chassis gaat vandaag richting spuit-cabine. Ik heb daarbij het diff er af gesneden en vervangen door een buisje evergreen. Verder het veren-pakket heb ik minimaal hoeven aanpassen. in het echt zal het er wel niet zo hebben uitgezien maar dat vind ik niet zo erg.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb, eigenlijk voor het eerst, wat remleidingen gemaakt. Wie weet wat er in de toekomst nog gaat gebeuren.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2015 16:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Dit is wel een gaaf ding (voor een Amerikaan :mrgreen: ).
Dat je der een trippelstel van maakt komt hem alleen maar te goede.
Tja, ik denk dat de meesten met de remleidingen zijn begonnen en toen de smaak te pakken hebben gekregen.

Acht en wat maakt het uit of het niet 100% origineel is als het resultaat maak goed is.
Maar wat ik mij afvraag :?: heb je de achteras op de zelfde hoogte zitten zitten als de 2 voorste.
Ik vraag dit omdat op de foto de achteras een kleinere wiel diameter heeft.
Dan zou de achteras dus dichter bij de grond moeten zitten. Dit kan ik niet echt op de foto van het chassis zien.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr, 2015 11:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
De ophanging zal in het echt inderdaad zo niet geweest zijn. Volgens mij werkt deze ophanging zo niet meer, of minstens heel slecht. Maar je ziet er straks weinig van en als je die onderdelen toch hebt liggen. Volgens mij heb je dat ook zo gedaan bij de Mack RD800 dumper en die is ook zeer fraai gelukt.

Misschien nog wel een keer kijken naar de stand van de turbo? Zoals die nu zit krijg je er misschien nog wel meer problemen mee als je de cabine hebt geplaatst en alle pijpen wilt aansluiten. Beter nu breken en aanpassen dan later.

Succes, André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr, 2015 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 21:55 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Alkmaar
Fraaie mixer, zo'n triple heeft altijd wel iets!
Misschien iets te laat, de achteras direct op het bladverenpakket zetten was technisch wel verantwoord geweest.
Ben benieuwd naar de vorderingen!

_________________
Slow Rollin' Low


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr, 2015 12:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 maart, 2013 20:07 pm
Berichten: 28
Hallo Hessel
Leuk projectje ,zeker omdat ik zelf op de ''mixer '' zit :D maar dat ter zijde
Over je remslangen de aansluitingen voor de leidingen zitten meestal aan de zijkant en niet op de losbouten waar je ze nu hebt zitten
Verder kei leuk model ,blijf je volgen

Gr Frenk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei, 2015 18:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Intussen heeft de inter wat kleurtjes gekregen. Oranje is gemixt (hoe toepasselijk :lol: :lol: ) van flexa rood en geel en dat is aardig geslaagd al zeg ik het zelf. Na eerst de witte kleur gespoten te hebben dit afgeplakt en het oranje gespoten. Ook de motor is in kleur maar moet hier en daar nog wat details krijgen. De wielen zijn intussen gemonteerd. Afijn foto's maar weer.

Afbeelding

Afbeelding

Het chassis is mat zwart gespoten. Met de oranje opbouw gaat dat vast wel leuk worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De motor is een gemengde kleur van donker blauw met aluminium wat een leuk metallic effect geeft. De versnellingsbak is weer grijs gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement