Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Nog een nieuw project? ja... ik heb ondanks mijn afwezigheid niet stil gezeten.
Aangezien ik een verleden heb bij het ministerie van Defensie heb ik nog steeds iets met legervoertuigen. Dat bracht me op een idee. Ik had nog een oude DAF XF 95 staan die wel niet helemaal dezelfde is als die bij de Landmacht maar dat is aan te passen. Ik heb hem al helemaal ontdaan van de verf die erop zat en in de primer en de legergroene verf gezet. De uitdaging in dit project is dat ik het voertuig wat erop komt te staan van 1:35 naar 1:24 ga ombouwen. Heb al een een hoop foto's van internet en de bestelling is eruit.
Afbeelding
Afbeelding

Ik zoek alleen nog iemand die me een beetje kan laten zien hoe het werkt met weatheren. Ik heb al hier op het forum gekeken maar daar staat zoveel info dat oik door de bomen het bos niet meer zie.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 18:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Mooi project, wel een forse ombouw: 6x6, langere wielbasis, hoger chassis, de 650 kN heeft een ongewone versnellingsbak, alle toeters en bellen achterop (lier e.d.).

:brouw:


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Laat staan dat de cabine klopt. Even legergroen spuiten maakt het nog geen Tropco. De bumper en koplampen partij is bijvoorbeeld al geheel anders.

Afbeelding

Niet om je te ontmoedigen, is bedoeld als opbouwende kritiek, vergt nog wel wat onderzoek.

En dat weatheren, zoek eens gericht op "wash" of "filter" of "shading".
Dat zijn weathering termen die men in de militaire bouw gebruikt.

Succes, André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Dit is inderdaad even iets andere koek dan een burger XF.... Ooit met de gedachte gespeeld zoiets te bouwen maar bij het opzoeken van referenties en wat overleg wat er allemaal veranderd moet worden er toch maar vanaf gestapt omdat het niet even een tussendoor ombouw zou zijn en ik zelfbouw uren liever aan andere projecten besteed.
Maar met je defensie achtergrond zul je ongetwijfeld aan bruikbaar beeldmateriaal en maten kunnen komen voor deze complexe ombouw, ik denk niet eens dat het voertuig als lading de grootste uitdaging is.
Maar we zullen zien.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 20:24 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Dit is zeker niet zomaar een ombouw, het hele TROPCO (trekker oplegger combinatie) chassis is verzwaard en afwijkend van het Italeri/Revell chassis, niet dat dit veel is want die kan je beter ook in de kliko gooien. De cabine staat hoger op het chassis en de trekkers hebben een permanente 6x6 aandrijving dus het assenstelsel zal je ook genoeg werk aan hebben. Kijk eens wat Jeroen (modertrukker) al niet heeft gedaan bij zijn YBZ3600. Voor de mensen die zijn topic niet kennen of nog niet zo lang hier zijn, Jeroen heeft de DAF YBZ met moelven kraanopbouw gemaakt, een absoluut juweeltje!

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 21:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
Echt een heel mooi ding om te bouwen. Ik speel ook met de gedachte om deze beest te bouwen. Heb er wel eens ingezeten. Daarbij heb ik vorig jaar bij bakker Scherpenzeel, daf dealer die deze wagens in onderhoud heeft, vele foto's gemaakt. Meer dan 100, en de maten genomen, ook van de semi. Mocht je wat willen weten, ik kan je wel van wat info voorzien. Voor mij jammer dat je eraan begonnen bent, je bent me voor, nu ga ik een ander project verzinnen. Veel succes ermee. Op het www kun je overigens toch ook best veel informatie vinden, maar dat zal je al wel gedaan hebben.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2015 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
oei als dit allemaal zo lees dan staat jou nog een hele uitdaging te wachten.
Ik zeg SUCCES :lol:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2015 22:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2013 22:52 pm
Berichten: 2
als bijna dagelijkse gebruiker en modelbouwer succes ermee bedenk en kijk goed welke versie je gaat bouwen de ytz 95/480 (400Kn) of de ytz 95/530 (650Kn)
ze ogen hetzelfde maar zijn het niet.
Voor wat betreft de cabine deze staat niet hoger op het chassis , het lijkt zo omdat het een 6x6 chassis is en dus het chassis hoger op zijn veren staat vanwege de aangedreven vooras. de ophanging van het tandemstel is aangepast t.o.v het 6x4 chassis wat in de standaard bouwdozen van revell en italeri zit. en vergeet de bandenmaat niet deze banden zijn groter dan die in de bouwdozen, dan heb ik het nog niet aan de vele zelfbouw die gepleegd moet worden aan het chassis
veel succes ermee ik volg je met je vorderingen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2015 18:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
r.8erberg schreef:
Echt een heel mooi ding om te bouwen. Ik speel ook met de gedachte om deze beest te bouwen. Heb er wel eens ingezeten. Daarbij heb ik vorig jaar bij bakker Scherpenzeel, daf dealer die deze wagens in onderhoud heeft, vele foto's gemaakt. Meer dan 100, en de maten genomen, ook van de semi. Mocht je wat willen weten, ik kan je wel van wat info voorzien. Voor mij jammer dat je eraan begonnen bent, je bent me voor, nu ga ik een ander project verzinnen. Veel succes ermee. Op het www kun je overigens toch ook best veel informatie vinden, maar dat zal je al wel gedaan hebben.


Misschien kunnen we het samen doen... Ik de CV90 (omschalen van 1:35 naar 1:24) en jij de DAF. Aan de andere kant... vind het ook wel mooi om hem straks (over 4 jaar) zelf thuis te hebben staan :lol:
Maar als je foto's wilt delen of uitwisselen... Bring it on! :brouw:
Volgens mij is dit het juiste model, of niet?
Afbeelding

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2015 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 feb, 2011 15:18 pm
Berichten: 297
Ik denk dat je een oudere moet hebben n.l. deze, met een wat lager dak dan:
Afbeelding
eigenaar plaatje staat op de foto.........

Ik kan er naast zitten hoor maar volgens mij heeft defensie niet van die nieuwe

_________________
1:87 brouwer
Projecten: Ambulances; Brandweer; Politie; KNRM Schepen en Scenery
KNRM Arie Visser klasse 1:87 uit styrene:
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=38238


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement