Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 20:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2015 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ik heb vandaag beslag weten te leggen op de tekening van de aanhanger. In het boekje zat ook een tekening met de afmetingen erbij en aan de hand daarvan heb ik uitgerekend wat de afmetingen moeten zijn van het schaalmodel. Daarna weer uitgerekend hoeveel procent ik de tekening moest kopiëren om die 1 op 1 te krijgen met de afmetingen van het model... Snappen we het nog? :lol:
Met andere woorden, de tekening is nu precies zo groot als het model moet worden.
Afbeelding
Dan is het een kwestie van de foto's erbij pakken en dingen gaan vergelijken. Het was even rekenen en uitzoeken maar ik heb een begin. De aanhanger wordt wel 45cm lang. Dat is een flink ding dus.
't Is te hopen dat ik over de aanhanger niet net zo lang doe als over de motorwagen :?

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 mei, 2015 8:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Begonnen met de aanhanger. Liep direct tegen een flinke uitdaging aan. Het chassis bestaat uit 2 lange H-profielen maar die zijn zowel in de hoogte als in de breedte gebogen. Een echt 3d-project dus. Ik liep tegen het geval aan dat de profielen niet gelijk waren dus ik ben aan het vijlen, snijden en bijwerken gegaan. Maar daardoor is de stevigheid eruit omdat iets uit één stuk altijd steviger is dan allemaal losse stukjes. Maar nu zijn de H-profielen gelijk en er komen nog verbindingsstukjes tussen dus dan komt die stevigheid wel terug.
AfbeeldingAfbeelding

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 mei, 2015 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
So... Ben lekker wakker zeg... Ik zat vanavond te kijken naar het chassis maar ergens klopte er iets niet... Kon er eerst niet uitkomen wat het nou was, maar ik ben eruit.
Ik had het chassis op z'n kop liggen. De dissel gaat dus niet omhoog maar naar beneden. :oops:
Had al een aantal dingen erop gelijmd waarvan ik dacht dat het aan de onderkant zat maar dat was dus de bovenkant. Nu zit alles goed.
Afbeelding
Ben nu aan het uitzoeken hoe ik de wielophanging ga maken. Idee is er, nu de uitvoering nog.
Afbeelding
dit is een foto van KFS en ik denk dat ik het gewoon zo ga maken... Dat komt het dichtst in de buurt van hoe het er echt uitziet.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei, 2015 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ik behttp://media-cache-ak0.pinimg.com/736 ... 5e180a.jpg even aan het stoeien geweest met de wielblokken. Dat zijn beugels die je voor en/of achter een wiel zet door ze aan de ene kant met een haak in een gat in de rijplaten te steken en aan de andere kant met een veerklem borgt. Als je er dan een spanband overheen zet kan het wiel geen kant meer op.
Ik heb er eerst een paar gemaakt van een koperen buisje met een staaldraad erin om te voorkomen dat hij knikt bij het buigen. De haakjes aan de onderkant en de klem wilde ik eraan solderen maar dat is aan mij niet besteed. Ik kreeg het niet voor elkaar.
Toen heb ik er maar eentje gemaakt van een kunststof buisje met een staaldraadje erin en dat ging me beter af. Lang leve de secondelijm. :lol:
Aan de ene kant vind ik het wel leuk om die haakjes en klemmen eraan te maken maar zeker de haakjes zie je niet meer als ze op het dek vastgezet worden. Wel de handgreep.
Afbeelding
Afbeelding
hier zie je ze zitten aan de zijkant (rood).
Afbeelding
en hier zit ie achter het wiel.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei, 2015 16:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Je maakt er weer werk van met al die wielblokken er bij, het zijn wel weer de dingetjes die het hem straks gaan doen als het model klaar is.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 mei, 2015 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ik heb echt een doos vol met banden en velgen maar ik zocht 4 trailerwielen en banden maar ik kon er maar 3 vinden. Dacht er nog aan om van 2 vrachtwagenbanden 1 trailerwiel re maken maar die zijn niet alleen dikker maar ook iets hoger.
Blijkbaar heb ik er ooit eens één gebruikt ergens voor... Maar goed, mijn vraag is: wie kan er 1 zo'n trailerwiel inclusief velg missen?
AfbeeldingAfbeelding

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Laatst bijgewerkt door JC'77 modelbouw op ma 08 jun, 2015 23:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei, 2015 9:27 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Zijn de Italeri/Revell trailerbanden niet te hoog voor jou combi Jacco? Ik dacht dat er op onze 6 lader andere banden zijn maar 100% zeker ben ik hier niet van,

Afbeelding

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei, 2015 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Wij hebben hele andere trailers hè... Met "gewone " wielen.
Afbeelding
Zoiets dus.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2015 8:41 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Nou sorry hoor.....

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun, 2015 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Heeft er echt niemand zo'n trailerwiel liggen? De velg kan ik eventueel zelf wel maken maar die band wordt lastig. :cry:

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement