Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 6:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 mei, 2015 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Het maken van decals is inderdaad ook een optie, maar ondanks dat het een stuk arbeidsintensiever is doe ik meestal spuiten met airbrush. Dat heeft nl het voordeel dat je zeker weet dat de kleur overal hetzelfde is. Ik heb drie spuitbussen gekocht waarvan er één op kleur gemaakt is. Dat is die lichtgroene kleur want die hadden ze niet staan.
Wel moet ik toegeven dat de kans groter is dat er iets misgaat. Ik had bijvoorbeeld afgelopen weekend die donkergroene striping gespoten en daarna een aantal lagen blanke lak en dat heeft de hele week kunnen drogen. Nu plakte ik het vanavond af om die lichtgroene verf te spuiten en ondanks dat ik heel voorzichtig de tape lostrok, nam ik toch wat donkergroene lak mee. Ik heb het wel kunnen herstellen maar toch... :?

Toen ik de foto's liet zien aan de de opdrachtgever, zei hij dat de buitenste lijnen zwart moesten zijn, Dat heb ik niet goed gezien op de foto dus dat moet ff opnieuw. Misschien doe ik het wel helemaal opnieuw.
Afbeelding
Zo is het nu, maar zo moet het worden:
Afbeelding
De buitenste belijning is dus zwart en niet donkergroen.
Ook bij de bovenklep van de achterkant heeft de witte verf losgelaten, maar dat is niet zo veel werk om dat opnieuw te doen.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 mei, 2015 23:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Ik leg de cabines die ik spuit altijd in water met een flinke scheut azijn (ik heb azijn met lavendel geur gekocht, aangezien ik niet een fan ben van de lucht die azijn normaal heeft)

Edit: ik denk dat bedoeld word een extra zwarte bies eromheen maken, ik zie toch echt 2 kleuren groen met een zwarte bies aan de buitenkant.

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 mei, 2015 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Trukker 48 schreef:
Ik leg de cabines die ik spuit altijd in water met een flinke scheut azijn (ik heb azijn met lavendel geur gekocht, aangezien ik niet een fan ben van de lucht die azijn normaal heeft)

Edit: ik denk dat bedoeld word een extra zwarte bies eromheen maken, ik zie toch echt 2 kleuren groen met een zwarte bies aan de buitenkant.

Ja, dat klopt maar ik dacht dat de zwarte bies die om het lichtgroene vlak heen zat ook dezelfde donkergroen was als dat onderste vlak. Dat die donkergroene kleur gewoon als bies doorliep om het lichtgroene heen zeg maar. Maar het is een donker- en een lichtgroen vlak en buitenom een zwart biesje.

Heb vanavond de velgen afgemaakt. Creme-wit gespoten en binnenin met groen opgevuld.
Afbeelding

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2015 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Het motorblok is nu compleet. Het past allemaal precies. Ben nog ff aan 't dubben over de kleuren van diverse onderdelen maar kan niet echt een goeie foto vinden van een Volvo F10 blok.
Afbeelding

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2015 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
In principe is het hele blok groen, soms ook de versnellingsbak maar die kan ook grijs zijn.
Wat roest op het hete deel van de turbo, de slangen en dergelijk zwart en dan ben je er eigenlijk wel.

De luchttanks en uitlaat zitten bij een 2 series F overigens wel anders dan die je van de 1 serie gebruikt hebt.
De Italeri F16 kit heeft min of meer de juiste.

De roestige kleur op de bladveren snap ik niet helemaal maar je zal er vast een bedoeling bij hebben?

Afbeelding

Afbeelding

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2015 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Past het complete Italeri motorblok wel onder de resin cabine?

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2015 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
De luchtfilter komt er onderuit en volgens mij klopt de plaats van de cabinesteun niet. Die moet volgens de tekening achter het luchtfilter komen maar dan steunt de cabine er niet op. Moet nog ff kijken hoe ik dat op ga lossen... Oh ja, en heb aan de binnenkant van de grille een milimer uitgeslepen omdat ie anders niet over de cabinesteunen heen paste. Verder klopt het wel. Bedankt voor de mooie foto's.

Groet Jacco.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jun, 2015 15:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Opzich best nog wel weer wat gedaan de afgelopen tijd. Cabine-interieur erin geplaatst en de ruiten uiteraard. Nu heb ik hem op het onderstel gezet maar het past totaal niet... De motortunnel zit tegen de radiateur aan. Wordt nog ff kijken waar ie precies klemt. Als ik de beide pinnen door de gaten van de cabinesteun plaats dan staat ie er scheef op. :cry:
Ook het chassis heb ik verlengt. De sleepas moet er nog op.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jun, 2015 18:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Nou, heb nog ff wat moed kunnen verzamelen om erachter te komen waar de cabine nou tegenaan liep. Uiteindelijk heb ik aan beide zijden van de radiateur een stukje afgehaald en op de plek waar de turbo zit een stukje uit de motortunnel geslepen met een dremel. Ook de turbo zelf een klein stukje bijgeschuurd en nu past ie wel.
sommigen zullen misschien zeggen dat het hoe dan ook zou moeten passen en zouden nooit iets uit de cabine slijpen maar mijn menig is dat het een statisch model is die in een vitrine staat en als het niet anders kan en het niet zichtbaar is doe ik daar niet moeilijk over.
Afbeelding
nu moeten de tredeplanken er nog in en de voorbumper erop. Die moet overigens nog wel ff wat ronder gevormd worden want hij is recht als een plank en de cabine loopt een beetje bol. :? .

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jun, 2015 18:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Begint een leuk model te worden!

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement