Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 11:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Hallo medebrouwers, ik ben Jacco Noorlander (38) en sommigen zullen mij nog wel kennen. Voorheen stond ik geregistreerd als "JC77 modelbouw" op dit forum. Ergens is er ooit iets misgegaan met mijn account want ik kon hem niet meer openen en een nieuwe aanmaken ging ook niet. Nu hebben we een nieuwe laptop en nu gaat het wel. Lag dus gewoon aan de computer. Om even wat op te frissen hier even een paar foto's van mijn laatst gebouwde modellen:
Afbeelding
Afbeelding
en waar ik momenteel (nog steeds) mee bezig ben is deze:
Afbeelding
Deze is voorzien van verlichting maar omdat ik dit project samen doe met Robert Bles (op het forum als R Bles) die alle elektronica inbouwt, en we allebei een gezin en een drukke baan hebben lukt het vaak niet om er tijd voor vrij te maken. Maar deze wordt voor mijzelf dus het heeft geen haast.

Nu heb ik afgelopen week weer een nieuwe opdracht gekregen, nl een oude Volvo F10 van de fa. F Bouman uit Wijk en Aalburg. Ik bouw normaal nooit oude vrachtwagens dus weer een nieuwe uitdaging. Verder staan er nog wat projecten op de plank maar daarover in een ander bouwverslag.
In dit verslag zal ik me verder richten op deze F10. Wat wel een nadeel is is dat deze auto allang niet meer rijdt dus ik moet het doen met de foto's die er ooit van gemaakt zijn. Ben benieuwd.
Afbeelding

Zie dat ik nog wel ff moet kijken hoe ik de foto's even groot krijg... :oops:

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Laatst bijgewerkt door JC'77 modelbouw op zo 22 nov, 2015 23:32 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 18:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
In welke regio woon je?

Er zullen vast wel mensen bij jou in de buurt zijn die zo'n F10 / F12 hebben. kan je zelf een kijkje nemen natuurlijk.

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
De KFS kit heb ik nog wel voor je.

johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2015 12:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Hoezo KFS kit... Ik heb er gewoon één van Italeri besteld, de 751. Die heeft wel niet zo'n hoog dak maar dat is ook wel aan te passen.
Stuur me eens een foto van die kit dan?

Ik ben net foto's wezen halen, maar het zijn er maar 8. Op zich is ie niet zo moeilijk en er zit niet veel extra's op dus dat moet lukken.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2015 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Deze bedoel je denk ik. Ik zag staan dat je die alleen per 30 kits kunt bestellen.
Wat vraag jij ervoor?
Afbeelding

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2015 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Even marktplaats bekijken Jacco, 69 pond excl. verzending en dat is de prijs die op de doos staat. Scheelt nogal met Schaper zag ik.

johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2015 21:43 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Met het dak van de F16 ben je er toch ook al? Of zie ik nu iets over het hoofd Afbeelding Jou model is het tussentype van de F12 en F16, dus het ronde dak en andere grille tussen de koplampen. Volgens mij als je het oude type F12 combineert met het nieuwere type F16 dak ben je er ook, ik weer niet of deze er ook zijn in Resin land maar anders een mailtje naar Oosterbeek (?) in Vlaardingen want er is pas een heruitgave van dit model geweest, is trouwens wel een mooie basis voor jou OVLOV om de te gebruiken, heb je alleen weer het oude type cabine nodig :roll:

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2015 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Wat Jeff zegt, als je naast de 751 kit ook de onderstaande erbij besteld dan heb je alles in huis om de F10 te bouwen die wilt. Inclusief de (koel)opbouw en de spoiler set!

Afbeelding

Het front van de 751 kit op deze cabine plaatsen en dan hoef je alleen nog maar de grille tussen de koplampen aan te passen.
CTM PE onderdelen zouden het dan echt afmaken want dan heb je ook de juiste diagonale streep voor de grille en de F10 emblemen.

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2015 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ha! ik ben er weer. Mijn oude account is weer in ere hersteld, dankzij de moderators. Thanks guys!

Ok, ik heb al verschillende tips voorbij zien komen over welk model enzo. Ik heb zitten kijken voor die KFS-F10 die op marktplaats staat. Die vond ik echt te duur want hij is €96,- en dan heb je alleen de cabine dus moet je er nog een een compleet Italeri model bijkopen... Dan wordt het voor de klant ook niet mee interessant. Ik heb dus besloten om gewoon de 751 van Italeri te bestellen en die om te bouwen. Misschien is er wel alleen een dak van die Volvo... Dat zou het een stuk aantrekkelijker maken. De laadbak maak ik gewoon zelf want ik heb vele vierkante meters kunststof plaat van 2mm dik liggen.
Maar toch bedankt voor het meedenken.

Of had jij een andere prijs in gedachte Johannes?

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2015 18:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
JC'77 modelbouw schreef:
......Of had jij een andere prijs in gedachte Johannes?


Ik denk het niet, want dat is Johannes die de cabine aanbied.

Ik ben eigenlijk zelf ook opzoek naar zoiets, alleen de koplampen + tussen grill maar ik ga er ook geen €90 + aan uitgeven.

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement