Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2015 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 04 jun, 2011 23:54 pm
Berichten: 78
Hallo,

Nadat mijn MAN TGX XXL af was ben ik weer met wat anders begonnen. En zoals ik al in mijn verlsag van de MAN zei "something completely different" en daar zeg ik niks teveel aan... :)
Ik bouw de Revell versie van de International Lonestar en dat gaat tot nu toe erg lekker. Ik heb al wat tips gehad en die heb ik ook braaf toegepast :wink:
Afbeelding

Al weten ze bij Revell niet helemaal hoe ze het moeten schrijven... :lol:
Afbeelding

Het spuitwerk is allemaal al gebeurd dus ik kan in één keer doorwerken en dat is wel zo makkelijk.
Hier de motorkap die in de kleur is gespoten zoals de rest van de cabine ook is geworden.
Afbeelding

De spatborden en het chassis zijn matzwart, een mooi contrast met het metallic oranje!
Afbeelding


Afbeelding

Met het motorblok ook een begin gemaakt. Na wat gegoogled te hebben naar het motorblok is de blauwe kleur wel aardig gelukt al zeg ik het zelf.
Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. O ja en tips zijn ook welkom.

Groeten René


Laatst bijgewerkt door rene12 op wo 09 sep, 2015 22:46 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2015 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Aan de neus te zien bouw je toch echt de lonestar en niet de prostar hoor :wink:

Ik heb hem ook eens gebouwd, een hele mooie kit.
Maar er is iets met de cabine en uitlaten, wat precies weet ik niet meer. Wel dat ik wat van de uitlaten onder de cabine heb afgeknipt.
Mooi kleurtje, succes

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2015 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 04 jun, 2011 23:54 pm
Berichten: 78
Kwam er zelf net te laat achter Christiaan, maar nu aangepast.
Misschien dat één van de andere bouwers weet wat er met de uitlaten mis is.

Groeten René


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2015 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ha kijk, daar is het bouwverslag :)
Mooie kleurencombi René, dat wordt een echte bling truck.
Om de staande uitlaten op het Y stuk onder de cabine te krijgen, moest ik wat kracht op het Y stuk zetten om dat wat meer in de richting van de staande uitlaten te krijgen. Voor de rest geen problemen ondervonden.
Succes met deze show Yank :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 10:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Ik heb de Moebius uitvoering gebouwd en dat bleek met hun bouwtekening nog een hele klus. De beschrijving van Revell schijnt stukken beter te zijn dus zal het niet een al te moeilijk te bouwen model zijn. De kit is werkelijk schitterend en ook jou kleurstelling is erg fraai. De motor wat wheateren zal hem niet misstaan. Ik doe dat pas de laatste modellen ook maar het geeft wel wat extra's aan het model.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Absoluut een mooie truck René. Ik heb hem ook gebouwd, maar dat was nog een Moebius uitvoering.

Bij mij sluit aan de rechtse kant het Y-stuk ook niet helemaal goed aan op de staande uitlaat, maar daar zie je bijna niets van. Je kunt dat redelijk goed camoufleren. Als de buis maar onder de hitteschilden uitkomt.
Wel opletten dat je de cabine recht op het chassis zet. Vooral aan de voorkant van de vloerplaat de rechthoekige gaten groot genoeg maken dat ze goed passen over de pinnen op het chassis, anders staat je cabine wat achterover.
En ja, de neus. Ikzelf heb van de firewall aan de voorkant van de cabine toch wel enkele millimeters afgevijld, om de neus wat horizontaler te zetten. Als je dit niet doet staat de neus een beetje voorover.

Gebruik anders de zoekfunctie op het forum, en lees de bouwverslagen eens door van de Lonestars die hier op het forum zijn gebouwd door onder meer Hessel Hemstra, Boxer, Griffioen72 en ikzelf.

Succes.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2015 15:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 04 jun, 2011 23:54 pm
Berichten: 78
Hallo,

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste bericht, maar nu weer wat vorderingen!
Het motorblok is zo goed als klaar. Na wat op internet gezocht te hebben zag ik een foto voorbij komen van het echt motorblok en zag wat details om hierin te verwerken, maar toen had ik deze foto al genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels hangt het motorblok al in het chassis, maar omdat ik het model niet thuis heb staan volgen de foto's hiervan nog!

Ondertussen wel de bouwverslagen op 't forum doorgelezen en al eerder van Onne tips gehad van dit model o.a. voor de cabine om die recht op het chassis te krijgen. Nogmaals bedankt hiervoor :D !
En wat werkt het toch lekker als alles goed past.

Groeten René


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2015 18:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi motorblokje René!
Succes met de vorderingen :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun, 2015 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 04 jun, 2011 23:54 pm
Berichten: 78
Hallo,

Al weer wat vorderingen gemaakt.
Het motorblok hangt inmiddels in het chassis. Het was een gedoe om het voor elkaar te krijgen (de uitlaat zat steeds in de weg :x ) maar het is gelukt.
Het y-stuk heb ik nog niet vast gelijmd vanwege de problemen met het vast zetten van de staande uitlaten. Pas als de cabine klaar en ik het kan gaan passen en eventueel veranderingen kan gaan aanbrengen wil ik het vast zetten.

Afbeelding

Afbeelding

De zijstukken zijn ook klaar om gemonteerd te worden. Alle lampjes met Tamiya clear orange gedaan. En wat zwart moet, zwart gemaakt. Een leuk klusje was dit en glimmen dat het doet!

Afbeelding

De wielen en de spatborden zijn ook klaar en zullen er deze week wel op komen.
Inmiddels al druk aan het kijken hoe ik het interieur ga maken wat kleuren betreft. Om het te maken zoals op de bouwtekening vind ik niet mooi staan bij de carrosserie kleur dus daar maar eens over denken.

Groeten René


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2015 9:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Goed bezig René, ziet er netjes uit!
Strak detail schilderwerk.

Succes, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement