Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2015 8:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Ik vond dat luchtfilterhuis ook al bekend voorkomen.
Inderdaad zit die in de 2800 NTT kit.

Scheelt weer werk Christiaan!

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2015 9:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Christiaan!

En wederom een mooie en aparte Aussie!
Zoals je ziet, zitten er hier een hoop DAF kenners, dus met het model zal het helemaal goed komen.
Mooie ets set trouwens, stond het bij Jabbeke ook even te bekijken.
Succes met deze Down Under!

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2015 13:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
ingzagers schreef:
hallo Christiaan,
Volgens mij is de Italeri 3,60, ik moest in ieder geval voor de DAF 2600 tandemastrekker inkorten naar 3,50 m wat ik niet weer ga doen dus je moet verlengen.

Verder zit er onder de opgedikte band die om de cabine loopt linksvoor een opdikking dus aan te raden daar de band iets beter in vorm te schuren.
En de naad bij de aansluiting frontdeel op de zijdelen t.p.v. de opstaptreden zit er niet dus goed doorlassen die naad. Over raamrubbers e.d. zeg ik niks meer, moet iedereen maar zelf weten hoe men dit wil hebben.
Succes.

Johannes


Nou volgens mij is de wb echt 3,90 bij de italeri kit, maar als ik zover ben zal ik er nog eens goed naar kijken.

Wat je met de opgedikte band bedoelt snap ik niet helemaal, ik kan niks raars vinden.
De raamrubbers heb ik eraf gesneden, maar dat doe ik niet meer.
Geeft volgens mij meer schade als dat het goed doet, en de meesten inkl ik wisten niet eens dat het niet zo hoorde.

Als iemand nog die inlaat van de NTT over heeft hij ik mij aanbevolen, misschien kunnen we ruilen met een ander onderdeel?? Of iets van een scania of volvo.

De cabine kan in elkaar denk ik, de hemel is klaar. Een beetje ruw, maar je ziet er straks weinig van.
Ook de rand van de grill geschuurd en er een stripje omheen geplakt die straks hopenlijk makkelijker te verven is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Owja dat vreemde ding wat op het dak van die Hamer DAF zit en ook bij die van Copini is volgens mn australische vrienden een tv antenne. :? Lijkt mij een beetje groot, maar misschien is het iets australisch?? Wat het dan wel zou kunnen zijn, ik heb geen idee.

Afbeelding

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2015 18:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik heb hier een tweedehands luchtfilterkast liggen van een NTT/NAT. Hij is niet helemaal hetzelfde als op de foto's van de Aussie 3600 maar met een beetje aanpassen moet dat wel goed komen, denk ik.

Dus, zeg het maar. Opsturen?

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2015 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Dat ronde ding op het dak is inderdaad een tv ontvangst antenne.
Hij is zo groot omdat hij niet zoals een schotel op een satelliet gericht kan worden omdat hij op een rijdend voertuig gemonteerd zit.

Dit is een zogenaamde OMNI antenne die zijn ontvangst van alle kanten kan ontvangen ongeacht de positie van de vrachtwagen ten opzichte van de satellieten.

Wij werken in de telecom markt voor mobiele telefonie ook wel met omni antennes (om te zenden) maar tegenwoordig niet zo veel meer omdat er veel te veel power op gezet moet worden voor een redelijk bereik.

Dus de uitleg van je Australische collega's klopt als een bus.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2015 9:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ik ben ook niet echt een Daf man. Vind ze gewoon geen uitstraling hebben zins de 95.
Maar dat is met dit ding wel anders, hier zit te minste nog wat stoers in en hij heeft echt een uitstraling.
Hopelijk "weet het haast wel zeker"ga je hem alleen maar stoerder maken als aussie.

De CTM zet ziet er echt geweldig uit. Dit zal een heel verschil maken in je model.


Het dak ziet er aan de binnen kant ook netjes uit. Stukken beter dan gewoon een lege cabine.

Ben benieuwd naar de Decals.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2015 13:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Mooi project Christaan,
De eerste beginselen zien er al weer goed uit.
Er was/is ook een grotere Nederlandse transporteur met dergelijke antennes , weet alleen niet meer welke. (Vos Oss ??)
succes met de bouw van deze fraaie Aussie.
groetjes Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2015 14:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Die antennes die Vos der op heeft zitten zijn voor de Boordcomputer en gps systeem.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2015 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Je laat er alweer geen gras over groeien Christiaan :mrgreen: .
Maarja, in de Outback is er niet veel gras é...

Klassieke en stoere 3600 die je gaat bouwen :brouw: . Ga je hier ook weer volledig los met detailleren?

Succes.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2015 11:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Midnight Creep schreef:
Dat ronde ding op het dak is inderdaad een tv ontvangst antenne.


Bedankt Peter, dat scheelt weer. Hoef ik dit niet na te bouwen :wink:
En Jeroen heeft nog een luchtfilter over dus als het goed is komt die er ook aan.

De etch set zit op de cabine en de beide cabines zitten in de primer.
Van de 2800 maak ik geen bouwverslag, zal er alleen soms wat fotos van plaatsen.

Ik twijfel alleen over de kleur, ik vind hoogglanswit niet mooi. Ik heb nog een bus tamiya racing white en dat lijkt me veel mooier.
En zal ook wel goed passen bij de ATi decals denk ik....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement