Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 17:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2015 11:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ik ben begonnen aan dit model.

Afbeelding

Afbeelding

Van de CTM set ga ik niet alles gebruiken omdat ik later nog een hollandse 2800 ga bouwen met plat dak en ramen rondom.
Dit omdat de CTM set zo mooi is dat het zonde is om het in deze cabine te gebruiken omdat je er niks van weer ziet.
En er genoeg in zit om het voor twee modellen te gebruiken.
Plus het Australische dashboard is ook gespiegeld en ik dus dit mooie photoedge set in stukken zou moeten knippen voor het dashboard. Dat durf ik niet aan.
Wel ga ik de ondergrille, opschriften, koplampen en de opstappen gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de ramen al dichtgemaakt en het dashboard omgebouwd.
De stoelen zijn van een peterbilt, een beetje omgebouwd.
Nu een nieuw hemel bouwen want dat zit ook niet eens in de kit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Mvg Christiaan


Laatst bijgewerkt door griffioen72 op za 09 mei, 2015 21:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2015 16:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 nov, 2008 22:08 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Gouda
Mooi begin en gaaf model Christaan. Ben benieuwd wat je er weer van gaat maken.

_________________
Gr. Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2015 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Leuk idee weer, zo'n Aussie DAF, in het echt ook al een apart geval geweest.
De kit zal je geen grote problemen geven maar er zijn natuurlijk wat een paar aandachtspunten.

1) Op de één of andere manier komt de cabine aan de voorzijde nogal hoog op het chassis te staan waardoor deze niet mooi aansluit bij de bumper. Je zal dus iets met de scharnierpunten moeten doen om dat aan te passen.

2) Het luchtfilterhuis wat op het rechter spatbord zit drukt dat spatbord naar beneden dus ook hier beter eerst wat extra passen en meten. Dit kan ook nog komen door de luchtinlaat achterop de cabine maar dat zal je toch ook wel gaan aanpassen aangezien deze DAF's een extra luchtfilterhuis achter de cabine hadden.

Afbeelding

Afbeelding

Succes, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2015 17:44 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hoi Christiaan,

Je weet de vaart er goed in te houden zo :shock: Als je deze DAF gaat opbouwen let er dan even op dat je de vaste voorspatborden waar o.a je luchtfilterhuis op komt te zitten hoger plaatst als de plaats waar Italeri wilt dat je ze plaats. De "rubberen" randen op de zijkanten van de cabine horen over de spartborden heen te vallen en standaard in de kit komen ze onder deze randen vandaan. Succes in ieder geval met deze down under Hollander.


Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2015 20:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Mooi project Christiaan,
Je zal natuurlijk research hebben gedaan en weten dat deze een wielbasis heeft van 3,90 m i.p.v. 3,60 m want je had al de andere ophanging van de Volvo gevonden.
Zwak punt bij de Space Cab is het kromtrekken van de panelen van het dak, nu je de deur openmaakt kun je niet meer het hemeltje op de platdak plaats lijmen om het kromtrekken te voorkomen...
Ben benieuwd wat je hier van gaat maken vooral in combinatie met de etcset van CTM. .Hamer in Apeldoorn heeft er eentje gerestaureerd lopen, ben benieuwd wat je hier van gaat maken.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2015 21:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 jul, 2014 17:20 pm
Berichten: 7
Afbeelding
Hoi Christiaan, de swing zit er goed in. Leuke en uitdagende projectjes.
Nog een leuke Australische Hollander gevonden.

Gegroet DAF rijder


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2015 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
haha ik had wel verwacht dat dit topic wat los maakt onder de vele DAF fanaten hier :wink:
Waarvan ik er niet één ben behalve dit type, deze vind ik nog gaaf.
Tot ik zelf het eerste type 95 onder mn kont kreeg, daarna is het nooit meer goed gekomen :mrgreen: haha

Ik heb natuurlijk al diverse forums afgespeurd, helaas zijn veel fotos al weg.
Maar wel al begrepen dat de cabine/bumper niet goed komt.
Zoals ik begrijp moet er wat van de cabinesteunen af zodat ze lager komen, deze ga ik er dus ook als laatste onder lijmen.
En de bumper ook, zodat ik die nog kan aanpassen.
Het probleem met de spatborden en luchtfilter ken ik ook.
Bij de CTM set zitten ook steunen voor het luchtfilterhuis.

Het dak was bij mij ook al vervormd, maar met kokend water is het nu weer recht.
Ik maak er nog een nieuw hemel in met kastjes voor aan dus hopenlijk geeft dit ook wat stevigheid.

De wb van 3,90 is volgens mij hetzelfde als de kit, of niet??
Op mijn specsheet staat voor de totale lengte 6,50 mtr, dus 27 cm. Dat is de kit ook volgens mij.
Dus zal ik daaraan niks hoeven te veranderen.

Afbeelding


De vering van de DAF zit onder mn MACK dus ik moest nu wel iets anders gebruiken.
Nu blijken er meerdere mogelijkheden zoals een Henderikson of een Reyco, er zijn vele types gebruikt.
Toevallig vond ik een ERTL volvo n10 en volgens mij kan ik die vering gebruiken.
Als het goed is komt die morgen binnen.
Maar eerst ga ik deze en de 2800 cabine bouwen en daarna het chassis.
Mijn decals zijn ook al bijna klaar dus wil voor die tijd de cabines gespoten hebben.

Het eerste CTM deel zit erop.

Afbeelding

Ik ga de bovenste deel van de grill gewoon uit de kit gebruiken omdat ik de etsgrille wil gebruiken voor de 2800 met de D A F letters op de grille.

Heeft iemand toevallig fotos van de achterkant van de Hamer Daf?? want er zit zo'n vreemde luchtfilter in het midden.
Dat heb ik al meer gezien maar nog geeneen van achteren.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2015 17:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 18 jul, 2011 21:09 pm
Berichten: 68
Sorry, niet zo'n beste foto :oops:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2015 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
hallo Christiaan,
Volgens mij is de Italeri 3,60, ik moest in ieder geval voor de DAF 2600 tandemastrekker inkorten naar 3,50 m wat ik niet weer ga doen dus je moet verlengen.
Het cabine scharnierpunt moet je uitvoeren met een sleufgat i.p.v. een rond gat. Als je wilt kantelen moet je de cabine iets omhoog kunnen trekken en dan pas kantelen. In niet gekantelde toestand rust ie dan op het gatdeel, even puzzelen maar daar kom je wel uit en kun je de bumper mooi strak onder de koplampunit houden. Wel even oppassen met de spatborden, ik snij daar altijd een stuk van af om ze "dunner" te maken. Het scharnieren is vergelijkbaar met het Revell Mercedes 1628 systeempje.
Verder zit er onder de opgedikte band die om de cabine loopt linksvoor een opdikking dus aan te raden daar de band iets beter in vorm te schuren.
En de naad bij de aansluiting frontdeel op de zijdelen t.p.v. de opstaptreden zit er niet dus goed doorlassen die naad. Over raamrubbers e.d. zeg ik niks meer, moet iedereen maar zelf weten hoe men dit wil hebben.
Succes.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2015 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
AdV-Online schreef:
Afbeelding

Johan-es schreef:
Afbeelding

Dat luchtfilterhuis ziet er toch identiek uit op de echte als op de folderscan (behalve de snorkel bovenaan)?
En is dat niet hetzelfde als dat in de N2800 kit zit?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement