haha ik had wel verwacht dat dit topic wat los maakt onder de vele DAF fanaten hier
Waarvan ik er niet één ben behalve dit type, deze vind ik nog gaaf.
Tot ik zelf het eerste type 95 onder mn kont kreeg, daarna is het nooit meer goed gekomen
haha
Ik heb natuurlijk al diverse forums afgespeurd, helaas zijn veel fotos al weg.
Maar wel al begrepen dat de cabine/bumper niet goed komt.
Zoals ik begrijp moet er wat van de cabinesteunen af zodat ze lager komen, deze ga ik er dus ook als laatste onder lijmen.
En de bumper ook, zodat ik die nog kan aanpassen.
Het probleem met de spatborden en luchtfilter ken ik ook.
Bij de CTM set zitten ook steunen voor het luchtfilterhuis.
Het dak was bij mij ook al vervormd, maar met kokend water is het nu weer recht.
Ik maak er nog een nieuw hemel in met kastjes voor aan dus hopenlijk geeft dit ook wat stevigheid.
De wb van 3,90 is volgens mij hetzelfde als de kit, of niet??
Op mijn specsheet staat voor de totale lengte 6,50 mtr, dus 27 cm. Dat is de kit ook volgens mij.
Dus zal ik daaraan niks hoeven te veranderen.
De vering van de DAF zit onder mn MACK dus ik moest nu wel iets anders gebruiken.
Nu blijken er meerdere mogelijkheden zoals een Henderikson of een Reyco, er zijn vele types gebruikt.
Toevallig vond ik een ERTL volvo n10 en volgens mij kan ik die vering gebruiken.
Als het goed is komt die morgen binnen.
Maar eerst ga ik deze en de 2800 cabine bouwen en daarna het chassis.
Mijn decals zijn ook al bijna klaar dus wil voor die tijd de cabines gespoten hebben.
Het eerste CTM deel zit erop.
Ik ga de bovenste deel van de grill gewoon uit de kit gebruiken omdat ik de etsgrille wil gebruiken voor de 2800 met de D A F letters op de grille.
Heeft iemand toevallig fotos van de achterkant van de Hamer Daf?? want er zit zo'n vreemde luchtfilter in het midden.
Dat heb ik al meer gezien maar nog geeneen van achteren.