Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 11:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
gaaf !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 15:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 maart, 2011 18:55 pm
Berichten: 1011
Woonplaats: Urk
Deze twee heb ik voor je Andre ..

De linker staat geen jaartal op.
De rechter is van 1978.


Afbeelding

_________________
...Bergingswagens in Florida...
Lonestar (detail)foto's voor de modelbouwer...
Mijn fotoalbums op Facebook...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 16:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Dré,

Het 'Mack trucks in Nederland' boek geeft voor de wielbases aan 150" - 244" ( 3810mm - 6190mm in die stappen zoals in de spec sheet ) voor zowel de trekker als bakwagen. Ik denk dat je met de 150" goed zit maar dat moet je even uitmeten. Overigens geeft datzelfde boek ook aan dat Lamboo maar 4 zelfbouw hoge daken gedaan heeft......Overdorp heeft volgens mij alleen de officiële Mack daken gehad ( 23 trucks waarvan er 19 dit dak hadden ). Ik weet trouwens ook niet of het wijs is om te gaan zagen in die cabine......je hebt er zo een scheur in zitten en dan ben je verder van huis ( realiseerde me niet dat je de Jaymar cabine ging gebruiken ). Het laatste waar je dan nog naar moet kijken is of je de 80" BBC of de 86.5" BBC gaat maken......de langere versie heeft de bult achterop de cabine om er dat bredere bed in kwijt te kunnen ( en ik durf zo niet te zeggen welke variant Overdorp had ). KFS heeft een 86.5" versie gemaakt maar heeft de bult er dan weer niet op zitten.......met een verzonnen dashboard :roll:.

En AITM is inderdaad lekker bezig maar de cabines zijn niet allemaal zo flinterdun hoor. Ik heb hier de Hayes variant liggen en is toch nog redelijk aan de maat......maar dan weer wel een aparte uitvoering.

Ik ben benieuwd naar je bouw.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 17:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Geweldig al die info die aan komt rollen! En bedankt voor het opsnorren van de brochures Arie maar die heb ik zelf ook. Van Koos vandaag enkele scans uit het NL Mack boek ontvangen en daar spreekt men van 3 wielbasis voor een 6x4 truck. De kleinste, 3,66m tot tussen de 2 achterassen, komt het meest in de buurt van wat Arjan ook omschrijft. Ik zal dat tzt vergelijken met de foto's van het origineel voordat de zaag in het chassis gaat. Alvast bedankt voor alle hulp! :D

Vandaag heb ik het interieur helemaal pas weten te maken en je kan zeggen wat je wilt over de pas nauwkeurigheid van AMT kits maar zo'n opgerold gordijn is toch wel een erg leuk detail! Helaas geen "hemeltje" maar daar verzin ik nog wel wat op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is voornamelijk het versmallen van alle onderdelen geweest en het inkorten van de kuip aan de achter zijde. Een origineel F700 interieur is het nog steeds niet maar dat zal straks niks afdoen aan het algehele uiterlijk. Van onderen ziet het er nou niet uit maar ik ga ik er nog een vloerplaat in maken zodat dit weer smoelt.

De glasvezel cabine is overigens bijzonder sterk maar snijden gaat inderdaad niet, dat wordt eerder breken, de Dremel met een redelijk grove frees werkte echter prima om de ramen open te krijgen. Overdorp reed met zowel de bult achter op de cabine als zonder. De kans is groot dat deze laag dak versie de bult wel had maar daar ga ik me niet aan wagen. En het hoge dak idee is ook nog niet van de baan. En als, dan wordt het er simpelweg op gemaakt zonder het originele dak open te zagen. Maar zo ver zijn we nog niet. Nu eerst maar eens de cabine geheel verf gereed maken.

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 18:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Al die mooie details in de AMT kits hebben er ook voor gezorgd dat ik verliefd op deze kits werd/ben buiten dat het mooie oude wagens zijn uit vervlogen tijden, qua detaillering kan daar de huidige truckfabrikanten nog een voorbeeld aan nemen! de niet altijd even goed passende onderdelen neem ik daardoor voor lief en heeft toch ook wel weer zijn charme als je bedenkt hoe oud de kits zijn.

Misschien dat je hier ook wat ideeën uit kan halen, persoonlijk vind ik deze ook erg geslaagd,

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn "ergens" van het www maar zou mijn god niet meer weten waar vandaan Afbeelding

Succes maar weer,

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 18:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Bijzonder modelletje weer André.... En dit is voor het eerst dat ik hoor over cabines van glasvezel, want dat is niet het meest makkelijke materiaal om te bewerken. Maar Nieuwegein is nog een eind weg, dus dat moet lukken toch?

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hoi Andre,
Hier een paar foto's van mijn Overdorp verzamelmapje.( Misschien dat je ze al hebt in je eigen verzameling.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
groetjes Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Erg leuk dit.
Maar ligt het nu aan mij, of lijkt de cabine erg veel op de GMC Astro?

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 21:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
Moooie wagen van een dito nostalgisch bedrijf. Zal ik de catering maar doen dan, anders komt er niks van bouwen, Andre! Ik heb wel eens een FB pagina gezie van Overdorp, maar die zal je ook wel kennen. Veel succes ermee.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2015 8:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi André!

Dit vind ik één van de gaafste Mack's die er rond gereden hebben.
Ik ken een garage bedrijf die zo'n zelfde Mack nog in zijn yard heeft staan, staat al hééél lang stil, man heeft er in een ver verleden zelf op gereden en kan er maar geen afstand van doen. :mrgreen:
Als je om wat foto's verlegen zit, dan gil je maar. :brouw:
Succes met deze icoon en dan ga ik eens even kijken of er nog ergens plek is.
Oh ja, 1 perensap graag! :lol:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement