Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 apr, 2015 16:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 nov, 2012 22:24 pm
Berichten: 785
Woonplaats: Somewhere on a junkyard, tryin' to build a RatRod.
Lekkeeeeeuuurrrrr! :D

_________________
What do you choose? Going fast or look good? Like we always say 'going fast IS looking good!'
David Freiburger, editor from Hot Rod Magazine


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr, 2015 17:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
ja toch ga ik prberen scharnieren te maken en iets wat open klapt na uitschuiven :lol:

kleur .. pfft echt nog geen idee :oops:

net thuis in werkelijk 10 minuten een superdikke mod gedaan .. ik vond vlak voor ik weg moest op visite een lang styreen staafje ..
en die vloer zat ik al een dag over te denken , veel te vlak zo ...
nu dus heel simpel een rond randje langs de zijkant vd vloer gemaakt en wat een verschil

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr, 2015 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Tja erg he die visites als ke een idee hebt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Maar dat is een mooie afwerking van de vloerrand zolang je hem maar niet in de bodykleur verft maar bijvoorbeeld in het zilver.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr, 2015 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Misschien dat randje nog doorzetten over het kopschot? Geeft het gelijk wat klassieks.

Blijft genieten deze verbouw!

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2015 9:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
thnx :D en tsja ach kan je er nog wel even over doorbroeden :lol:
en dat randje doorzetten zou gaaf zijn maar ik heb niets meer , kon net die randen maken , plus dit is vrij zacht en hol en dat krijg je niet netjes zo in een ronding , breekt heel snel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2015 12:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 25 feb, 2015 23:30 pm
Berichten: 286
Kan je misschien op de laadvloer bv 2 stroken traanplaat leggen dat de wagentjes wat grip hebben bij het laden? :D
En dan is er ook wel wat afwisseling .Zo is het ook mooi en denk met de kleur dat het ook wel een ander zicht wordt.
ben benieuwd.

groetjes,

Yannick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2015 16:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
nou zou kunnen ja maar ik heb nu geen traanplaat en ik wil geen strook los erop die dan hoger is dan zou het in de vloer gewerkt moeten zitten , ik dacht zelf om later een soort antislip te doen ??

.. vandaag ging het eigenlijk niet zoals ik wilde ....

ik begon met het idee om een beweegbare laadvloer te maken , lang verhaal kort na veel ellende >>

aangezien deze hauler voornamelijk rods op de laadvloer vervoerd en deze nogal laag zijn .. waren de rijplaten veel te steil ...

niemand die het ziet maar ik wilde dat toch kloppend , dus gisteren had ik een knik gemaakt in de rijplaten , best leuk zo , ook kwa zicht niet zo recht toe recht aan .. was al een stuk beter maar toch te steil

Afbeelding

ik heb toen een gat gemaakt in de vloer en daar van een hol alu buisje en erin een sprue staaf een cilinder gemaakt , daarna met een stuk lamel en kabelgoot deksel een laadvloer

Afbeelding

dit toen voorzichtig in een rondere vorm gebogen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat wel als resultaat had dat ze nu werkelijk zonder iets te raken erop kunnen ...

Afbeelding

deze rod ligt op de grond die heeft airride , helaas is de compressor kapot dus die kan er niet af :roll: :roll:

Afbeelding

nu had ik de grijze randen zo gemaakt dat een 2e vloer naar achteren kan schuiven .. dus een uitschuifbare vloer naar de grond , dit zou dan met een kabelsysteem naar achter kunnen ...

maar .. de vloer is niet recht die loopt in een wigvorm waar hij bij het kopschot smaller is als achteraan .. dit was al vanaf het begin voor de gevormde caddilac zijkanten ...

dus als ik er een 2e vloer in schuif en die uitschuif loopt hij niet meer in de gelijder als hij is uitgeschoven ... en weer had ik wel wat kunnen rommelen , maar .. hmmzzz
na wat research vond ik dus types (man wat heb je veel verschillende systemen en looks en combi's ) waarbij ze een vloer hadden die dus schuin omhoog gaat maar wel in combi met rijplaten .. en toen ik de rijplaten er weer bij hield .. stond eigenlijk ook beter

Afbeelding...

past meer bij de oudere look ... dus voor zover is dit het nu een beetje ..

moet nog gefinetuned worden .. en nog steeds een lier maken


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2015 16:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
alles staat in de primer .. kon het net evenheel voorzichtig dryfitten voor de foto

de vloer .. waar ik eerst een hele sleuf had gemaakt denkend dat ik een beweegbare cilinder ging maken , dit later dicht gemaakt .. omdat je er heel weinig van ziet heb ik dit zo gelaten en voor de looks wat kleine gaatjes geboord .. moet nog net iets plamuur op , again je ziet er bijna niks meer van van dit

Afbeelding

alles in de primer

Afbeelding

kan lager maar de primer is nog niet hard ik kon hem er alleen los in leggen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de cilinder in de vloer verwerkt , heeft allen een in en uit functie om de vloer omhoog/laag te doen

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2015 18:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ja ziet er mooi uit zo, maar zal weer ff beginnen met zeuren :lol: :lol:
Nu is het weer jammer dat je de achterlichten der uit hebt gehaald voor de oprijplaten.
Want doordat je nu een twee vloer hebt gemaakt had je aan de onderkant van de 2e vloer aan elke kant een gelijdereal kunnen maken waar je de oprijplaten in had kunnen schuiven. Dan had je die net zo lang kunnen maken als je wilde en had je ze in elk gewenste hoek uit kunnen schuiven en waren ze nooit te kort geweest. :idea: :idea: :idea: :idea:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2015 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Wow, wat een vet ding... Super joh.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement