Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 20:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2015 16:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
thnx :wink:

het kan raar lopen ik was net aan het verzinnen of en hoe ik de achterwielkassen aan kon passen , ik had 2 dunne stukjes van een bmw spatbord gezaagd .. maar het was niet echt je van het ..

tot ik het voor de gein vooraan erbij hield .. en bam stat dik , mooiere vorm en meer zon custom look ..

dus net een extra stuk op de voorspatborden gelijmd .. dit ga ik dan nog mooi aanwerken aan de bumper en treeplank en wat plamuren

het leuke is kwa vorm trekt het meer bij die aflopende dichte achterkant

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2015 17:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Man man toch ,waar haalt ge de ideeën ik zou graag eens in uw kopje rondsnuffelen om eens te kijken wat voor knaps er nog in zit
gewoon fantastisch
doe zo verder
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2015 19:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 25 feb, 2015 23:30 pm
Berichten: 286
leuk idee en het plaatje klopt,geweldig!!! :brouw:

groetjes,

Yannick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2015 20:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
thnx .. en tsja ach ik heb altijd een aardige verbeelding gehad , zo maak ik vaak ook zelf dingen in en om het huis dat men zegt .. hoe kom je erop :lol: goed in het samenvoegen van een hoop zooi tot 1 geheel ?? :oops: :lol:

die achterkant heb ik nog even laten rusten ...

eerst maar de wielen aangepakt ...

leuk die bugatti velgen maar voor achter net iets te groot , plus ik kon er nog maar 3 maken ipv 4 ...

en als het voor full chrome is moet dat achter ook .... nu had ik nog 2 velgen ook weer van een rommelmarkt speelgoedauto ... :roll:
ziet er niet uit maar als je er dan een cromen wieldop in lijmd .. hmmmm dan is het wel cool .. ook al zie je heel die velg bijna niet toch dat stukje wat je ziet moet dan wel ogen

Afbeelding

en als je dan voor dezelfde dop gebruikt word het meer 1 geheel

Afbeelding

Afbeelding

en vooraan vind ik dit nog mooier

Afbeelding

de voorwielen komen nog iets naar voren en dus meer in het midden van de wielkas , moet ik nog even aanpassen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2015 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
oke eerst het issue met de voorwielen aangepakt , nieuwe gaten geboord en de velgen met asje iets naar voren , nu zit het wiel mooi in het midden

Afbeelding

Afbeelding

toen onder de treeplank en vanaf de aangewerkte wielrand een stuk rond styreen (sprue) gemaakt .. zelfde lijn boven en onder

voor waar de aangewerkte wielrand bij de bumper komt wilde ik een stuk aanwerken , vreemd genoeg stond dit niet dat werd te breed zo laag en zag er vreemd uit , dus nu heb ik het in een ronding laten lopen en hoger gehouden ..

Afbeelding

hier zie je de rand lange de treeplank beter

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2015 23:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Hoi Richard,

Blijft verbazingwekkend hoe jij bouwt.
Vol links en dan weer rechts, stukje rechtuit, en dan het roer helemaal om, bij wijze van spreken.
Maar heel leuk en bewonderenswaardig, begrijp me niet verkeerd.

En wat hier ontstaat vind ik ook geweldig,

Misschien kun je de lijn onderaan op de treeplank nog doortrekken op de achterkant van de Caddy.
Of maar een klein stukje en dan afkappen (net zoals het voorspatbord op de bumper) om de achterkant wat te integreren in het geheel.
Ben ook benieuwd hoe je de achterlichten gaat aanpakken.

Anyhow, ik volg je met verwondering, :mrgreen:
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 11:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
thnx en ja dat krijg je als je gewoon gaat zitten en gaat bouwen .. ik heb nooit echt een plan van zo gaan we het doen ..
en die lijn loopt al iets door ik heb langs de achterzijkant ook zon ronde staaf gelijmd .. maar die achterkant .. is nog maar een start ..
moet nog veel aan veranderen .. ik zit te denken aan een sharniered bed wat naar achter kan en kan kantelen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 11:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 jan, 2014 17:27 pm
Berichten: 316
Woonplaats: Boskoop
crazyrichard schreef:
ik heb nooit echt een plan van zo gaan we het doen ..

Ik ken dat, is denk ik ook de enige manier, flexibel blijven.

Ook al is dit niet helemaal mijn ding, moet ik toch zeggen dat wat je hier laat zien echt knap is.
Niet alleen krijg je het voor elkaar om de look van zo'n voertuig compleet te veranderen, maar ook nog eens een keer zo strak afgewerkt. Top

_________________
Op de tafel:
Iedere keer iets anders....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 13:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
thnx :wink:

vandaag ees begonnen aan de achterkant !!

eerst de vorm , de bovenkant van de zijkanten waren te rond voor de vorm van de cabine .. dus heb ik alles afgetekend en een rechte lijn gezaagd schuin aflopend , dit noemen ze in het echt en wedge hauler .. ondat de achterkant een wedge vorm heeft

Afbeelding

nog steeds die wielkassen .. hmmm ik ehb bakken vol en ik wist dat ik voor mijn ford bronco toen spatborden van een losse ford cobra had uitgezaagd , maar die toen niet gebruikt had .. na wat zoeken vond ik ze en de vorm .. erg gelijkend met de aangewerkte stukken van voren

dus ronde openingen gemaakt en na wat bijwerken de wiekasranden erop gelijmd

Afbeelding

op deze foto zie je dat de vorm en stijl heel mooi matched met voor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de naden staan nu vol met plamuur oh en langs de onderkant loopt nu ook een ronde rand met als bij de treeplank

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 maart, 2015 16:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
en dooor :lol:

ik had dus achter nog een stuk afgeschuind , waardoor hij achter nog iets schuiner afloopt (thv de bumper) .. maar op een of andere manier vond ik dat hij achter nog 2-3 mm lager moest ..
dit ging niet omdat ik een vlakke vloer wil zonder uitstulping voor de wielen (dit zie je in het echt wel vaak)

Afbeelding

Afbeelding

mijn oplossing de vloer net iets hoger waardoor de ruimte vrij kwam om iets lager te gaan ...
ik kreeg een idee om net als onder verder te gaan met rond styreen (sprue) en er zo wat meer diepte in te brengen

Afbeelding

Afbeelding

uiteindelijk gaat de vloer dan rond lopen zoals hier .. ik kan nu nog kiezen om uittrekbare rijplaten te maken of een afzetsysteem ..
zelf denk ik dat rijplaten beter zijn omdat het stukje van vloer naar de grond zo klein is en na wat research blijkt dat de dan bijna altijd uittrekbare rijplaten hebben

Afbeelding

de achterkant over de caddi licht dingen wil ik zelf lampunits gaan maken of iets ervoor ..

Afbeelding

kwa vorm denk ik dat de stangen zo wel weer iets toevoegen , aan de zijkanten kan ik in het plaatwerk nog openingen maken met deurtjes als toolbox of opberg boxen

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement