Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 18:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 17:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
deze verbouw van een eerder gebouwde versie van de opel blitz kit van italeri stond al een tijdje op mijn verlanglijst ..
ik heb hier dus eerder een custom truck van gemaakt .. nooit echt naar mijn zin geweest .. had ook eigenlijk een auto transporter moeten zijn .. of er had nog een trailer achter gemoeten waar autos op konden ...

nu wil ik deze compleet aanpakken en het goed doen .. de cabine is eigenlijk waar het om draait , de rest kan anders en scractch build .. ik zie nog wel hoe en wat


het origineel

Afbeelding

dit had ik er toen van gemaakt

Afbeelding

nu eerst eens wielen gaan maken .. het worden deze of en daar werk ik nog aan veel kleinere en dan word alles lager en ....

dit zijn de grote , het center is een eerste idee daar zouden dan custom hubcas in het midden komen , gemaakt van een 1/16 kever velg met een band van een speelgoedauto

Afbeelding

ik had de koplampen verwijderd en 40 ford liggende lampen nagebootst ...

Afbeelding

Afbeelding

uiteindelijk keek hij een beetje scheel , ik was er niet weg van .. ik heb toen de inserts laten zitten en de boel vlak geschuurd ..
waardoor de komlampen die er op zaten in dat gat vallen .. staat heel gaaf en weer andere als los op pootjes op de wielschermen
de lamphuizen vallen dus een stukje in het gat

Afbeelding

de originele grille is eruit gesneden en de randen gevlakt .. daar moet een custom grille in komen .. ook komt er een custom bumper op , die lager naar de grond loopt

Afbeelding

Afbeelding

en tsja ... wat te doen .. gloss of .....een beetje verweerd ...ik heb wel een cool idee kwa iets verweerd en eerlijk gezegd vind ik dat kwa bouwen en doen leuker om te doen als gewoon glans .. we zien wel


Laatst bijgewerkt door crazyrichard op za 28 maart, 2015 15:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 17:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Richard dat word weer een topper geloof me vrij , geweldig helemaal mijn ding echt waar , het water loopt me gewoon uit de mond
Richard een jaar of 10 geleden was er in de burt waar ik woon een heel klein carrosseriebedrijfje die zich ook bezig hield met hot-rods te bouwen en die had ton een gele Opel Blitz maar wel een Flat-bed helemaal in hout , en als achterbrug een differentieel van een jaguar een mooi ding hoor , maar die gast is spijtig genoeg verongelukt met een quad
Maar dat was een prijs beestje hoor , daarom en ik er als eerste bij om u te volgen ge hebt mijn volle aandacht hoor
tof tof tof
Grtz Marc :brouw: :brouw: :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 17:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 feb, 2012 19:01 pm
Berichten: 851
Woonplaats: Hengelo
we zien inderdaad wel weer ! :D mooie truck. Ik ben benieuwd wat je er van gaat brouwen. :brouw:

_________________
Eric
bezoek ook mijn facebookpagina !
https://www.facebook.com/pages/Tukker-C ... =bookmarks


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 18:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 19:23 pm
Berichten: 926
Woonplaats: Breezand
Leuk! Als je tips of details voor dat type Blitz nodig heb moet je maar vragen, 1 van onze bedrijfswagens is zo'n blitz :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 18:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 25 feb, 2015 23:30 pm
Berichten: 286
lijkt me een leuk project,is weer eens wat anders.ik volg!! :brouw:

groetjes,

Yannick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 19:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
thnx thnx ..


coachke er zijn best wat customs van gemaakt zeker in duitsland .. er zijn er wel wat te vinden z her en der .. niet echt heel bizar oid maar toch cool .. ik vind ze stock al heeeel gaaf !!



en rick :D .. er zal weinig opel blitz over blijven :lol: dus kwa origineel heb ik eigenlijk geen info nodig :oops: :mrgreen:


Laatst bijgewerkt door crazyrichard op ma 23 maart, 2015 20:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 20:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
die zonneklep die ik toen had gemaakt .. te dik en moest gewoon iets mooiers voor komen

awwww watisielief zo zonder klep

Afbeelding

klep gemaakt even vast houden met tape voor de hoeken

Afbeelding

de basis uit 2 delen , wat plamuur op de naad

Afbeelding

Afbeelding

de koplamphuizen erin gelijmd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het blijft dus echt in de vintage look , custom maar wel in die ouderwetse stijl ... de wielen niet maar dat is juist die leuke mix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 21:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Ik vondt de eerste versie ook wel wat hebben.Ben erg benieuwd ,hoe het nu gaat worden.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb, 2013 14:58 pm
Berichten: 698
Woonplaats: Arnhem Gelderland
Ik zeg een dikke diesel met een flinke turbo.....ja sorry ik keek vandaag Strip N' RIP. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 19:23 pm
Berichten: 926
Woonplaats: Breezand
Inderdaad! ff een vette Cummins of Detroit erin brouwen aub haha :lol: :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement