Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 15:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 386 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 39  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2015 11:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Goedemorgen bouwers, ik heb weer een paar stapjes gemaakt met de cabine maar eerst maar antwoord op de vragen.

@Hessel, Ja, ik heb t.z.t weer banden nodig want als je goed naar de foto van de echte kijkt, zie je dat de drie achterste (aangedreven) assen grote banden hebben en de twee voorste kleinere. En ja, hij wordt deze kleur.

@Richard, Nee nog geen foto's gemaakt in Woudenberg. Degene die er toen stond was een 10x4 en het gaat mij juist om een 10x6. Ze zouden contact met jou opnemen wanneer er één binnen staat.

En dan hier nog een paar foto's van de vorderingen. :D De twee zijkanten zijn inmiddels klaar en ook de achterwand is in model. Op de foto's daarvan kun je zien dat het niet zo heel ingewikkeld is. Ik heb eerst uit een plaatje van 1 mm alle dieper liggende delen weg gesneden en netjes afgewerkt, en toen daar een paatje van 0,5 mm achter gelijmd. In de drie bovenste gaten is daar dan later weer een plaatje van 0,5 mm gelijmd. Vervolgens van stripjes 0,5 mm de schuine zijkanten er tegen aan gelijmd en toen de lijm droog was, de hoeken afgerond. Wanneer je alles netjes snijdt, heb je nergens plamuur of putty nodig.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2015 12:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Is de cabine helemaal scratch? mooi gemaakt. (dat ben ik intussen al wel gewoon gaan vinden bij jou, Zeger..... :lol: )

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2015 14:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Mooi nieuw projekt wat je hier neerzet.
Lennaerts heeft trouwens ook een Ginaf rijden met op alle drie de voorassen dezelfde bandenmaat. En dan met de velgen met tig gaatjes erin. Daar zou je de velgen uit oplegger-bouwdozen kunnen gebruiken die op schijfremassen zitten. Kweetniet of bovenstaande Ginaf deze velgen óók heeft...

Weet je het verschil tussen de cabines die gebruikt worden bij de 13-liter en 11-liter DAF motoren?
Jij gaat er een bouwen met een 13-liter motor en daardoor moet de cabine iets hoger op het chassis komen te staan.
Daarom hebben ze aan de onderzijde van de deuren een plastic plaatje gemonteerd om dat hoogteverschil te camoufleren.

Bij jouw cabine kan ik het nét niet helemaal duidelijk zien of je deuren hetzelfde hebt gemaakt als bij je vorige Ginafs en dáár dat plaatje op hebt gelijmd of dat je met dat plaatje ook daadwerkelijk de deuren langer hebt gemaakt.

Vind wel dat je het weer heel netjes voor elkaar hebt gekregen!

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2015 14:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Dit type heeft inderdaad de MX13 motor Jeroen. De cabine staat dan ongeveer 5 cm hoger en met dat plastic plaatje onderaan de deur wordt dat opgevangen. Ik heb de tekening van het MX13 construct type gebruikt, dus het zou moeten kloppen.

Een ander verschil tussen de MX 13 en de MX11 is dat de MX 13 één honinggraat rooster meer heeft in de grill. Bij de MX 11 is de bovengrill helemaal dicht, maar de MX 13 heeft ook in de bovengrill een honinggraat rooster. Was me nog niet opgevallen voordat ik met de voorbereidingen voor deze bouw begon.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2015 15:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
En volgens mij heeft de Construction versie ook weer wat variatie ten opzichte van de anderen.
Maar als de deuren langer worden door dat opzetplaatje moet de hele voorkant natuurlijk ook hoger gemaakt worden. Ook de hoekschildjes zijn hoger bij de 13-liter variant.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2015 12:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Heb je weer mooi gedaan die cabine onderdelen.
Wel makkelijk natuurlijk met het uitsnijden als je alle tekeningen op papier hebt staan :lol:
Dus volgens mij moet je zeggen als je het papier goed uit knipt snij je het onderdeel goed :wink:

Maar waarschijnlijk zal ik deze verder in stilte blijven volgen, want kan wel steeds zeggen van "Geweldig Zeger" maar dat wordt ook zo eentonig :mrgreen:


Heb nog wel een vervuiling voor je in dit topic, misschien al een keer voorgesteld, maar is dit niet wat voor jou.
Afbeelding
:brouw:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2015 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Ja, ik ben deze al een paar keer tegen gekomen op internet Remon, maar eerst deze Ginaf maar "even" :D

We zijn weer iets verder met de cabine. De twee zijkanten en de achterkant waren al klaar, dus die kon ik al aan elkaar lijmen, om daarna te beginnen met de hoeken aan de voorkant. Dit zijn pijpjes styreen welke ik in de lengte heb doorgezaagd totdat ik minder dan een kwartrond overhield, want die hoeken zijn niet haaks natuurlijk. Aan de voorkant met een plaatje van 1 mm dik iets verlengd, zodat ik daar de vorm van de zijkant van de grille uit kon halen en dat geheel weer bekleed met een plaatje van 0,5 mm dik. Vervolgens de A stijlen gemaakt en toen die moesten drogen, voordat ik ze in model kon schuren, ben ik alvast begonnen met het dak. Dat dak heb ik er nu ook al ingelijmd, dus alles is nu ook iets steviger. Het voorfront zit alleen nog maar met een stukje tape vast omdat die nog wat bewerking nodig heeft.

Tussendoor heb ik de onderkant van de deuren nog veranderd. Deze waren al wel iets langer als bij de oude CF, maar het plaatje waarmee ze worden verlengd had ik gelijk liggen met het plaatwerk, maar na de foto's goed bekeken te hebben, zag ik dat dat onderste plaatje óp het plaatwerk zit, dus iets hoger.

Een heel verhaal weer, dus nu maar foto's.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2015 20:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Ach, als je het zo leest zou je haast denken dat het niet veel voorstelt. Maar we weten wel beter, het is razend knap hoe je dit elke keer weer klaar weet te krijgen en in dezelfde hoge kwaliteit als altijd. Blijft mooi om naar te kijken.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2015 20:53 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Ik wilde het niet zeggen maar inderdaad wat Rolf aangeeft, het lijkt niets maar zelfs met je uitleg heb ik het al 2x gelezen... Ik blijf het knap vinden wat je iedere keer weer uit het niets maakt maar zoals ik al eerder heb gezegd alle oooohss en aaaahhss heb je al gehad van me en wat moet ik nog meer zeggen van je kunstwerken.... Ik weet het niet meer Afbeelding

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2015 22:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Ik blijf gewoon ooooh en ahhh roepen hoor! :wink:

Het lijkt wel alsof je er een sport van maakt om dadelijk een snaarstrak model neer te zetten zonder één druppel plamuur gebruikt te hebben. :mrgreen:

Heel leerzaam en motiverend weer!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 386 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 39  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement