Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 11:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 mei, 2015 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ik heb soms wel last van die spinnenwebben bij het spuiten van Revell metallic........ik gebruik ook weinig Revell (afgezien van het Ferrarirood) maar het is dus echt iets voor hen. Ik verdenk de combinatie met thinner waarmee ik de verf verdun, misschien kun je daar wat mee....
Clearcoaten met Humbrol PU geeft direct een glimmend resultaat, Revell heeft te lange droogtijd en wil niet echt glanzen en blijft ook een beetje plakkerig aanvoelen en slijt snel weg op de plekken die je vaak aanpakt.
Binnen 24 uur ben ik al op die Humbrol PU aan het stofjes uitschuren en polijsten, geloof het of niet.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei, 2015 23:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Nu wij het toch over blanke lakken hebben, wat zou het beste kunnen met Motip kleur verf?

ik heb al slechte verhalen gehoord over de Motip clearcote....

Sorry voor de topic vervuiling.... :oops:

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2015 8:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Bedankt voor de tips! Ik heb even gekeken maar met een extra laag blanke lak zal de cabine wel willen glimmen denk ik. Ik zal eerst de webben weg halen wat ook aardig lukt gelukkig.
Zou ik nu gewoon een laag extra humbrol blanke lak erover kunnen spuiten? Ik heb ook blanke lak van Modelmaster liggen, is dat wat?

@ Johannes, welke Humbrol is dat?

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2015 13:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ik gebruik altijd 2K blanke lak van de autoaccessoiresshop, het is niet goedkoop.
Maar het gaat wel over iets waar je heel veel tijd, geld en energie in hebt gestopt.
En dat gebruik ik over tamyia, action en motip verf zonder problemen.
Wel eerst met een heel dun laagje over de decals.
En ook over de humbrol en revell potjes heel voorzichtig beginnen anders reageert het.
Maar het lukt wel.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2015 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Daar zeg je wat Christiaan, ik heb nog een blik 2k blanke lak staan! Moet dat er maar over heen.

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2015 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ik heb het over spuitbussen hé :wink:
Maar misschien doe jij het in een airbrush ofzo?

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2015 14:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Ja airbrush, ik heb geen spuitbussen.

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2015 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Humbrol Clear nr. 35, het is polyurethaan dus ook nog eens een lijm. Ik zet er bijvoorbeeld ook koplamplenzen en andere beglazing mee vast.
Spuit lekker en vloeit mooi, maargoed ik heb dan ook heeeeeel veel van dat spul wat ik gekocht heb samen met liters andere Humbrol verf van iemand die dat spul verzamelde. Ik heb zelfs de 0,2 liter potten.
Ik zou wel oppassen om met Humbrol over dat pikkerige Revell spul te spuiten, geen idee hoe dat reageert. Normaal gesproken is het geen probleem om Humbrol over Revell te spuiten maar omdat het clear van Revell raar spul is zou ik wel gaan testen.
En 2K lakken......dat is wel het allerbeste spul, veel gebruikt bij 1:1 modelbouw :lol: maar mij even te duur om aan te schaffen.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 mei, 2015 9:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Ik heb Humbrol clear over de waardeloze Revell clear gespoten en het valt me niet tegen! Nu glimt de cabine redelijk mooi. Gisteren heb ik de raamrubbers geverfd en de knipperlichten gemonteerd. Eerst is er BMF in geplakt en daarna het glaasje erin welke in reeds van 3 lagen Tamiya orange clear had voorzien aan de achterkant. Lijkt net echt zo!
De raamrubbers hadden strakker gekund maar dan lukte me niet. Volgende keer beter. Gelukkig komen er nog roosters over de achterste zijruiten.
Afbeelding
Afbeelding

De uitlaat spruitstukken en turbo's zijn roest kleurig geverfd en moeten nog verweerd worden.
De achterspatborden zijn gaan hangen dus die moeten weer even recht gezet worden.

Afbeelding

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Laatst bijgewerkt door WieDrDerJonge op wo 17 jun, 2015 12:00 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei, 2015 16:03 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Een van de laatste projecten in 1/24 die ik heb afgerond (Mercedes, enkele jaren geleden :mrgreen: ) heb ik afgelakt met Tamiya Pearl Clear uit een spuitbus. Dit glom als een tiet (om het nog netjes te houden). Enige nadeel is dat het dan zeer gevoelig is voor vingervlekken. Niet zozeer dat deze in de lak trekken, ze zijn wegpoetsbaar, maar toch...gevoeliger dan "normale" clear.
Voor raamrubbers is zo'n penseeltje voor figuren 1/72 wel handig, heb er ook zo ene liggen en heb daar laatst 3x raamrubbers in 1/87 mee gedaan.
Des te korter de haren (en des te minder), des te beter.
Iveco begint er trouwens goed uit te zien!

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement