Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 3:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 12:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Ik blijf het een zeer uniek en geslaagd model vinden.

Heb wel een vraag; hoe heb je de achtergrond kleur om de Hare letters precies dezelfde kleur kunnen printen als gebruikt op je model?

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
walesha schreef:
Wat maakt het in godsnaam uit... het is zijn ontwerp en ik vind het meer dan geslaagd. Ook vandaag zie ik meer dan eens bedrijfsvoertuigen met een belettering waarvan ik dan denk: "is het dat, kan het niet iets origineler"... nu ja, ik wil maar zeggen. :?

Als het je niks uit maakt waar maak je je dan druk om? Ik geef aan wat er naar mijn mening mooier had gekund, met onderbouwing, omdat het toevallig over iets gaat waar ik door mijn werk verstand heb. Het is positief bedoeld, en met complimenten voor al het bouwwerk dat van een fantastisch niveau is. Dan is het aan John om daar wel of niet iets mee te doen, toch? :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 13:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Zeer geslaagd John, zeker om dat dit model niet de makkelijkste vormen heeft. Lijkt me trouwens wel lastig rijden zo zonder Rechterspiegel maar wel typisch voor deze tijd. Nu ben ik geen reclame man maar ik vind de letters op de bak toch netjes staan, ik hoop dat we nog eens een werk uit jou handen hier terug zien.

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 14:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1389
Ik heb toch wel plezier in al het commentaar. :lol:

Daar gaan we: Voor Andrë, dat donkerblauw krijg je nooit precies hetzelfde als de kleur verf op de ondergrond. Nu heeft het paint programma best een goede instelmogelijkheid, maar je printer heeft ook zo zijn ideeeën over kleur. Kortom, er blijven altijd afwijkingen. Geen nood, ik heb met de hand de kleuren om en tussen de letters nog eens nageschilderd, met Polly -S acryl verf is dat goed te doen, eventuele nuance verschillen vallen weg, als er een vernislaag over heen gaat.

Voor Nem, ik vat alle kritiek positief op, als het maar eerlijk gemeend is. Zo kom je toch verder met kennis en ervaring. Dat was eigenlijk het probleem, ik had maar weinig ervaring met die mooie sierletters, ik was niet op de gedachte gekomen eens te gaan zoeken op het net, ik ben dan ook niet zo thuis in al die benamingen van de soorten letters. Voor de volgende keer, weet ik waar ik moet zoeken, dan wordt het vast wel een beter ontwerp. Dus je aanbevelingen hadden z'n nut. :wink:

En Jeff, bedankt voor je berichtje, goed opgemerkt, dat er slechts één spiegel op zat. Dat vond ik ook vreemd, maar net wat je schreef, in die tijd nam men het niet zo nauw met verkeersveiligheid. Ik persoonlijk zou ook niet graag rijden met een enkel spiegeltje, want groot waren ze ook niet. Ik heb veel foto's zitten bekijken en kwam er zo achter, dat in de meeste gevallen er maar één spiegel op zat. Niet dat het veel werk was een tweede te maken. Trouwens hetzelfde geldt voor het achterlicht. Ook maar een enkel lampje links achter. :shock: Dat waren nog eens tijden.

Maar dat zijn allemaal juist de leuke dingen, die je zo tegenkomt.

Allemaal nog bedankt voor jullie reacties! :brouw:
Met vr. gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 16:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Een schitterend model !!! Ik krijg de logo's zo (nog :mrgreen: ) niet voor elkaar. Subliem !!!

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 16:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Nem schreef:
Als het je niks uit maakt waar maak je je dan druk om? Ik geef aan wat er naar mijn mening mooier had gekund, met onderbouwing, omdat het toevallig over iets gaat waar ik door mijn werk verstand heb. Het is positief bedoeld, en met complimenten voor al het bouwwerk dat van een fantastisch niveau is. Dan is het aan John om daar wel of niet iets mee te doen, toch? :brouw

Een laatste reactie hierop of dit wordt een off-topic discussie: Ik maak mij helemaal niet druk over dat logo maar de enige die voor zover ik kan zien zich erover druk maakt ben jij!
Ik heb de indruk dat je niet helemaal mee bent met de tijdslijn... we zijn nu 2014, niet meer de jaren '20-30 van vorige eeuw!
Tegenwoordig gaan bedrijven naar firma's die zich met belettering van voertuigen bezighouden, hebben ze zelf geen ontwerp laten ze dat maken en in de meeste gevallen zullen ze de klant ook advies geven. Alles gebeurt nu met de computer, uiteindelijk krijg je een sticker en klaar!
In die tijd ging het wel anders, de meeste schilderde hun reclame zelf of namen een plaatselijke kunstschilder onder de arm... dus nogmaals: ik heb helemaal gen enkel bezwaar tegen de belettering van John, integendeel zelfs!

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 17:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
walesha schreef:
Tegenwoordig gaan bedrijven naar firma's die zich met belettering van voertuigen bezighouden, hebben ze zelf geen ontwerp laten ze dat maken en in de meeste gevallen zullen ze de klant ook advies geven. Alles gebeurt nu met de computer, uiteindelijk krijg je een sticker en klaar!
Sorry maar je weet niet goed waar je het over hebt. Het is met een computer niet alsof je willekeurig wat op knopjes drukt en het ding poept uit wat je wilt (zou mooi zijn, daar niet van). Heb je ooit zelf fonts, lettertypes gemaakt? Ik wel. Nog geleerd in de tijd dat de computer er nog niet was, old skool met de hand. Daar komt mijn liefde voor typografie vandaan. En vandaar ook mijn opmerking over de tyopografie op John's International, een opmerking die geenszins neerbuigend of negatief bedoeld was, integendeel, juist om goedbedoeld advies te geven. 't Is jammer dat het net te laat kwam, nadat de decals er al op zaten, dus ik had het ook voor me kunnen houden maar dit forum is er toch juist om ideeën met elkaar te delen? Ook als het mosterd na de maaltijd is (zodat je er een volgende keer iets aan hebt), of opbouwende kritiek.

En om af te sluiten een link naar waar het om gaat, foto's van een verdomd mooie International! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 18:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1389
Hallo allemaal,
Laten we het er maar op houden, eind goed al goed. Er komt zeker een vervolg op dit model. Het zijn tenslotte heerlijke onderwerpen, om je op uit te leven. En dat weten jullie allemaal al, ik heb een beetje een zwak voor wat aparte dingen. :)
Tenslotte, mijn grootste voldoening is het feit, dat ik uit oud plastic plaatmateriaal, notabene oude postbakjes en stukjes hout en wat oude onderdelen, er dit model van heb kunnen brouwen.
En Nem, zoals ik al eerder vermeldde, aan je opmerkingen had ik wel wat aan. En kom ik er niet uit, dan weet ik, dat ik bij jou voor advies terecht kan. :D Toch ?

En voor Walesha, we doen gewoon wat we kunnen, dat lukt de ene keer beter dan een andere keer. Daar maak ik geen halszaak van, het moet tenslotte allemaal leuk blijven voor iedereen. Zal wel met mijn leeftijd te maken hebben :lol: Maar bedankt voor je support en je adviezen.

Happy Modelling !

Vr. gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 20:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 21:55 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Alkmaar
Mooie wagen! Vind de kleurcombinatie erg mooi! Op naar de volgende :mrgreen:

_________________
Slow Rollin' Low


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 23:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
Wat n 'gekibbel' onderling..... :lol:

Mooi model geworden John, hopelijk gaan er nog meer volgen van jouw hand! :brouw:

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement