Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 14:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2014 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 21:55 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Alkmaar
Succes met de bouw van dit overzeese apparaat!

_________________
Slow Rollin' Low


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2014 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Inderdaad klagen :mrgreen:???? , veel dryfitten en bij Revell en AMT kom je dan nog wel eens zaken tegen waar je iets moet opboren of uitvullen. Maar vooral veel dryfitten en dan kom je er wel uit. Ook misschien soms wel eens alvast een onderdeeltje schilderen en afplakken.....bijvoorbeeld de balgen van de luchtvering.
Komp wel goed.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 nov, 2014 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Dat met die spoorstang kan wel mis gaan omdat de kit van oorsprong een LHD (left-hand-drive) is maar deze kit is de RHD (right-hand-drive) ik denk dat Revell dus gewoon de as omgedraaid heeft om het stuurhuis aan de andere kant te krijgen. Zoals André al aangeeft, het gaatje doorboren en het gaat helemaal goed komen.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov, 2014 20:56 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
A kijk, dus toch. Da's simpel gedaan, en dus was het chassis dan eindelijk klaar voor de verf.

Les geleerd: in tegenstelling tot vliegzooi is het bij trucks niet het meest handige plan om eerst alles ineen te plakken voor we gaan spuiten.
Het is dan wel gelukt, maar het heeft toch bijna een uur gekost om dit ding in de verf te krijgen. Eerst wat zwart, zodat daarna de juiste
kleur erop kan en het zwart wat schaduweffecten geeft. Ik weet alleen nog niet wat "de juiste kleur" gaat worden, dus hier zitten we nu even vast.

Afbeelding

En dus verder met iets anders: het motorblok. Eerst alle onderdeeltjes maar eens losgehaald en de twee helften in elkaar gelijmd. Na opschonen heb ik dan dit

Afbeelding

En dan toch maar weer zeiken over Revell. Dit snap ik nl. niet:

Afbeelding

Deze twee dus, maar ik zie niet hoe ze op elkaar moeten. Ik krijg dat linker onderdeel niet eens geörienteerd als op het plaatje.

Afbeelding

Straks alles eerst maar eens spuiten. Revell zegt zwart met zilver, maar zoals al opgemerkt, de meeste foto's die ik kan vinden laten deze zien in het geel,
dus dat moet het worden. Blijft alleen een vraag: hoort deze naad er te zitten, of moet die toch maar netjes weggewerkt worden?

Afbeelding
N

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov, 2014 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Op zich is een truck chassis wel grotendeels in elkaar te bouwen en te spuiten maar dan is handig dat je de schotelplaat er af laat. Of zelfs ook nog de assen om die apart te spuiten. Ligt er een beetje aan hoe "open" het chassis is.

Die naad op het motorblok hoort er niet. En ik moet zeggen dat jij wel een erg onduidelijke bouwtekening hebt! Zal wel een kopie van een kopie van een kopie van een ........... zijn want dat kan inderdaad stukken beter. Ik zal straks eens mijn tekening bekijken of die duidelijker is.

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov, 2014 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
Nemmy,

doe eens een dryfit met de chrome grille en de motorkap op het chassis en zet er de banden ook eens onder en kijk of de band mooi in het midden van de wielkast valt. kan zijn dat je de vooras nog naar achter moet schuiven (dit heb ik zo voorgehad).

ik hoop dat het niet te laat is, het schoot me nu pas binnen.

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 dec, 2014 19:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Hmm. daar had ik nog niet eens aan gedacht..... Ik zal eens kijken als ik weer tijd vind. Dank voor de tip!

Kopie van kopie? Kan, maar ik denk het niet. De tekeningen zijn vrij scherp afgedrukt, alleen hier en daar is een tekening volledig zwart ingekleurd....

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 dec, 2014 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Als je nu het onderdeel met de poulies en de riem(-en) er eens bij neemt?
Maar volgens mij zit er aan het losse onderdeel van jou nog wat flash, aan dat kleine deel ervan. Dat verklaart misschien waarom je de vorm niet helemaal herkent?

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 dec, 2014 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Nemmy schreef:
............Kopie van kopie? Kan, maar ik denk het niet. De tekeningen zijn vrij scherp afgedrukt, alleen hier en daar is een tekening volledig zwart ingekleurd....

En daarom denk ik dus dat het een kopie van een kopie is want het hoort grijs ingekleurd te zijn zoals hier onder. Deze is uit 1993, dus de jouwe is waarschijnlijk de heruitgave die ook al weer ruim 20 jaar oud is!

Afbeelding

Hier is duidelijker te zien hoe het dynamo onderdeel moet komen. Al kan dat ook niet al te moeilijk zijn met 2 pinnen op het kleine onderdeel en 2 gaatjes op het grote! :mrgreen:

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 dec, 2014 7:53 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Dus toch... foei Revell,.

En dubbelfoei - het onderdeel op de tekening is namelijk het spiegelbeeld van wat ik hier voor mijn neus heb liggen... Op de tekening buigt het te verlijmen stukje af naar rechts, mijn onderdeel wijkt af naar links. Maar eens kijken of ik dat niet in twee kan knippen en opnieuw verlijmen. Zo past het dus niet...

Tx :)

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement