Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 13:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 nov, 2014 21:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Na lang twijfelen, en deze kit een aantal mal te koop aangeboden hebbende, onlangs besloten me er toch aan te wagen: toch eens een vrachtwagentje bouwen.
Dit dan wel met de voorkennis dat
a] ik geen bal van vrachtwagen afweet,
b] deze kit dus OOB gebouwd gaat worden
c] ik er blindelings vanuit ga dat meneer Revell zijn werk gedaan heeft en alles aan de kit dus klopt
d] ik dondersgoed weet dat dit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet zo zal zijn

Zo begreep ik vanmiddag al dat de Kenworth T900 eigenlijk een W900 is....

Anyways, tijd voor plaatjes:

Afbeelding

Boxart is mooi, maar de kleur is afgrijselijk. Gelukkig kun je auto's in elke gewenste kleur spuiten. Maar dan wel in een lichte kleur zodat ik deze decals kan gebruiken.
Tenzij iemand een site weet waar je AM decals kunt aanschaffen voor vrachtwagens?

En dan de inhoud: een flinke lading plastic en een typisch Revell boekje.

Wat spul in de kleur van de buitenkant (carosserie / koetswerk?)

Afbeelding

Wat spul op een grijs hietraampje. Ik herken zo 1-2-3 een radiator, een ventilator (?) en wat pijpen (uitlaatsysteem ?) en een motorblok. Deze laatste zou volgens
meneer Revell zwart moeten, maar ook die schijnt in alle kleuren van de regenboog mogelijk te zijn.

Afbeelding

Chassis en die dingen waar de achterwielen aan komen te zitten. Ook dit kan dus weer in de gewenste kleur. Ik denk dat ik voor dezelfde kleur ga als de buitenkant.
Alleen nog even verzinnen welke kleur.

Afbeelding

Wat glaswerk. Ik had de voorruit groter verwacht... Maar dat mag de pret niet drukken, het glaswerk is kraakhelder. Nou zorgen dat dat zo blijft...

Afbeelding

Een een flinke lading gietramen met alle bling bling erop. Ik ben er nog niet uit of ik dat zo ga houden of in de bleek gooi en dan met Alclad II er tegenaan ga.
Dat laatste heeft het voordeel dat je naadjes tussen onderdelen kunt wegwerken, maar het is mij nog niet gelukt een dergelijk bling bling te spuiten.
Ik ga eens met Alclad II spelen, en met die Buffable Metalizers die ik heb. Eens kijken wat ik ermee kan bereiken. Daarnaast heb ik een foto van een gemaakte
versie gezien waarbij een hoop van het chroomspul net andere tinten had, en dat zag er best goed uit.

Afbeelding

Wat bandjes. Geen idee over de kwaluteit, al begreep ik vandaag dat ze niet de beste bandjes waren die je kunt krijgen.

Afbeelding

En de decals met de markeringen voor deze. Het stelt allemaal niet zoveel voor, maar het is tenminste iets :)

Afbeelding

To be continued...

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 nov, 2014 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Hé Patrick. Leuk dat je hier een verslag van gaat maken. Je bent onbevangen en zeer objectief dus zal je heel anders tegen de kit aankijken dan de 'doorgewinterde' truck bouwer.

Andere decals zou je kunnen krijgen bij modeltruckin.com Daar hebben ze decals van bedrijven e.d.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 nov, 2014 0:06 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Welkom in deze hoek en je hebt een in mijn ogen mooie binnenkomer, extra achteras erachter en er staat een stoere tri drive (Sorry ben besmet door Koos) Hoe het precies zit tussen een W-900 en T-900 weet ik ook niet exact, jouw "T" versie heeft ten opzichte van de "W" versie wel andere luchtinlaten, spoke velgen en de bullbar voor de rest is dit model hetzelfde als de W-900 maar wellicht dat Arjan of Koos hier wat meer info over kan vertellen.... Op zich kan je in deze kleurencombi wel een mooie trekker maken als je hem wat verweert of stoffig maakt maar ga je niets opdringen Afbeelding

Maak er maar een mooi verslag van en er zijn toch wel een handje vol U.S bouwers die je wel over de eventuele struikelpunten heen helpen.

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 nov, 2014 0:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Nemmy schreef:
Zo begreep ik vanmiddag al dat de Kenworth T900 eigenlijk een W900 is....
Inderdaad, en de schaal is niet 1/24 zoals in de titel maar 1/25 zoals op de doos staat
Nemmy schreef:
een motorblok. Deze laatste zou volgens meneer Revell zwart moeten, maar ook die schijnt in alle kleuren van de regenboog mogelijk te zijn.
het motorblok is een Caterpillar, en die zijn doorgaans geel.
Nemmy schreef:
Wat bandjes. Geen idee over de kwaluteit, al begreep ik vandaag dat ze niet de beste bandjes waren die je kunt krijgen.
bandjes zijn inderdaad niet de allerbeste (revell heeft nog slechtere), best is om die "op te vullen" met een sigaar van natgemaakt keukenpapier, zodat ze hun "volheid" behouden.

Ik kijk vooral uit naar je bezigheden met die buffing dingens..... :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 nov, 2014 2:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Helemaal mee eens wat de rest zegt, de W900 is een zeer mooie kit van Revell. En "recht uit de doos" kan het ook een zeer fraai model opleveren zoals Guido Gehder in 2009 liet zien met "enkel" wat fraai verweer en vuilmaak werk.

http://public.fotki.com/modeltrucks25th ... 9-special/

Afbeelding

Succes, André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 nov, 2014 9:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Topic aangepast :)

Mooie foto's van die truck. Ik ga hem toch maar wel schoon houden

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 nov, 2014 10:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
welkom in de hoek van de mastodonten
leuke doos en goede pasvorm , voor wat betreft de banden , ze zijn niet zo slecht , beetje talkpoeder er in [ voor behoud van het rubber ] en onder de assen hele kleine spijkertjes doen dat het daar op steunt [ die vallen haast niet op ]
begrijp alleen niet de besmetting van jeff over tridrive,s , zal misschien te maken hebben met mijn nog niet gebouwde kw,s tridrive,s [ tig keer :oops: ]
wens je veel plezier met deze kw en ga hem zeker volgen
al een kleur in gedachten of doos voorbeeld?
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2014 21:26 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Nou snap ik niet geheel wat je bedoelt met die spijkertjes.... Ben nog nieuw in het vrachtwagen gebeuren :)

Deze heeft even (sinds de 24 uur te Hurdegaryp) stilgelegen, maar met de 2 mini Phantoms uit de weg staat niks meer mijn werkruimte
te verspillen, en dus kan ik weer verder...

Kan dan ook niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de bouwbeschrijving van meneer Revell. Wellicht is het trucks eigen of zo,
maar ik ben duidelijker gewend. Enige voorbeelden:

Afbeelding

Men plakke onderdeeltje #14. Zo gezegd zo gedaan.

Afbeelding

En dan onderdeeltje nummer 15. Erm.... ja ja....
Zo wil Revell het dus:

Afbeelding

Maar zoals aan de rode cirkel te zien, niks om #15 op vast te zetten

Afbeelding

In tegenstelling tot uiteraard de andre kant....

Afbeelding

Daar zou die dus precies passen. Dus eens goed kijken. Wellicht toch verkeerdom? Nee dus, want alleen nu past
dat onderdeeltje bij die blauwe pijl. Vreemd. Wellicht onderdeeltje #15 aan de andere kant als op de tekening is aangegeven plakken...
Of misschien wat onduidelijk getekend en wil Revell dat juist. Voorlopig ligt ie er nog even naast,

Dan dit... kan je eerst gaan zoeken waar je bezig bent.

Afbeelding

Of dit.... 4x #38, en volstrekt in de tekening niet te zien waar dat moet komen

Afbeelding

Gelukkig wordt dat snel duidelijk als #37 erop zit. En dan heb je dit

Afbeelding

Tot slot nog deze onderdeeltjes erop

Afbeelding

Nou ja, 1 van de drie dan. Dat stuk traanplaat moet in een andere kleur dus ligt nog los, en datzelfde geldt voor dat geval waar straks
een trailer moet aanhaken (zal wel een naam hebben denk ik....)

In elk geval is het chassis dus klaar, op dat ene onderdeeltje na en twee tank-achtige gevallen (hydraulisch systeem?) die ook een
andere kleur moeten hebben.

Nu kan ik hier dus niet mee verder tot de kleur van het chassis is gekozen, dus verder straks met het motorblok.

In tussentijd ook wat proefstukjes gespoten om te kijken hoe dat zit met Alclad chrome en de ondergrond. Ik denk toch nog steeds eraan
om al het chroom te strippen en zelf te spuiten.

Bis später!

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2014 21:50 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Welkom in de Revell (truck) wereld :mrgreen:

Zo zal je nog wel meer van die grapjes tegenkomen van onze Revell vrienden, rustig doorbouwen en gaandeweg zal ook deze tekening wel duidelijker worden voor je worden en je zal ongetwijfeld nog het eea open moeten boren of wat andere aanpassingen moeten doen. Ik ben zelf met een (Revell) Peterbilt tri drive bezig (drie achterassen) en soms zit je met een enorm vraagteken boven je hoofd van hoe willen ze dat dan weer Je eigen niet gek laten maken is de enige remedie en lekker verder bouwen want er is hier een schitterend model van te maken!

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2014 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Ook wel een beetje klagen om het klagen of niet Nemmy? :wink: Je bent er tenminste wel uitgekomen. En als er aan de ene kant wel een gaatje is om de spoorstang in te lijmen en aan de andere kant niet, dan krijg je niet het idee om die er even in te boren? :roll:

Dat "aanhaakding" is de koppelschotel en die "tankdingen" dat zijn luchttanks. De vering en remmen werken op luchtdruk. Persoonlijk had ik de luchtbalgen (vering) en de remboosters bij de achterassen opgevuld. Dat uitgeholde ga je namelijk wel zien als hij op zijn wielen staat.

Succes verder, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement